Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 09-02-18 14h52
Antwoorden: 143 antwoorden
Zijn er nog klanten waar regelmatig de decoder blokkeert ?
loopt regelmatig vast (2 a 3 keer in de maand ) enkel via een reset op te lossen.
soms loopt beeld vast of soms reageert hij gewoon niet meer op de afstandbediening.
soms gebeurt dit zelf wanneer hij in stand by staat waar door opnames niet gelukt zijn.
al nieuwe decoder gekregen maar nog steeds zelfde probleem.
bij de oude decoder zei de klantendienst dat er een singaal te zwak was (code geel als ik niet mis ben wat dit dan ook is)
technieker langs gestuurd. deze was blijkbaar niet op de hoogte en begreep ook niet goed wat de klantendienst hier met bedoelden.
gewoon nieuwe box zei hij maar problemen zijn er nog steeds.
kwam hiervoor van telenet hun digibox staat wel stuk verder en stabieler maar daar betaal je er dan ook genoeg voor....
Opgelost! Ga naar de oplossing.
hello
nieuw decoder met serie nummer die beginnen met 31........ dat zijn de nieuw decoder van orange is dat probleem opgelost,als u decoder serie nummer beginnen met 27........... dat is de probleem met de processor ,heb in totaal 4 slecht decoder met serie nummer 27......... gekregen ,nu paar weken gelen nieuw decoder met serie nummer 31......... geen probleem, meer bellen bellen bellen orange zoals ik heb dat gedaan en vraag voor en nieuw decoder die beginnen met serie nummer 31.........succes
@Chiquita schreef:Manuele reboot ?
Bij mijn decoder staat er nog een schakelaar op de voedingskabel. Die gaat, samen bij het uitzetten van tv, receiver etc, ook op uit. Zo heb ik elke ochtend een fresh, ook wel langere, start.
Misschien is het daarom dat ik op 2,5jaar nog maar 2 keer ben vastgelopen?
Dat zou zomaar wel eens kunnen kloppen. Er zijn bvb ook mensen die met een timer de decoder elke nacht een tijdlang zonder stroom zetten en ook praktisch geen problemen meer hebben.
Mag ik daar dan een kleine kanttekening aan toevoegen ?
ik doe dit al vanaf dat Orange bij mij geplaatst is, maar in het begin had ik steeds vastlopers of bevriezing van het sturen van de menu’s en kanalen.
Bij nader inzicht lag dit eigenlijk aan mij, ik probeerde al te kijken nadat het groene led-lampen op de decoder terug rood was en daar zat mijn probleem.
Dit is dus veel te snel, nu zet ik mijn decoder ruim een uur op voorhand aan zodat hij zeker de tijd heeft om op te starten. Een kwartier voordien is ook goed , dan heb je bijna geen vastlopers meer.
Wat ik wel nog steeds heb, als ik na een avond spelen wil kijken hoeveel procent er op mijn harde schijf is, deze met de regelmaat van een klok 100% aangeeft. Ondanks dat er reeds 57% is opgenomen.
Afzetten en terug opstarten helpt niet, maar de volgende dag is dit euvel verholpen.
Wel heb ik nog vastlopers, maar veel minder dan voorheen.
Kort samengevat dus:
Zet je decoder af s’avonds en start hem terug op ,
de dag nadien, maar hou rekening met de langere opstart , dus start je decoder een kwartiertje nadien op.
De decoder 's nachts uitschakelen, betekent met de schakelaar achteraan of door de stekker uit te trekken. Beide handelingen onderbreken de voeding van de decoder.
De knop vooraan en op de afstandsbediening zet de decoder enkel in standby.
Uitzetten is geen optie als er opnames gepland zijn, zowel 's nachts als overdag.
De vrije ruimte aanduiding is soms een tijdje verkeerd, dat klopt.
Ik ga een wekelijks event op m'n kalender aanmaken om een propere restart te doen (Home knop, Instellingen -> Technisch - Systeem -> Herstart de TV-decoder).
Wat je opnames betreft heb je gelijk als je nachts en overdag moet opnemen of opneemt.
maar dan zou ik opteren voor een tijdschakelaar die kan geprogrammeerd worden om je decoder tijdens de nacht een uur of twee uit te schakelen.
ik begrijp best dat dit vervelend is, ik kom ook van Telenet en daar moest dit alles niet omdat de decoder van Telent in spaarsaldo ging, wat ook zo goed als uit was, maar toch nog opstartenbij geplande opnames. Jammer dus dat men dit bij Orange niet toepast.
voorlopig blijft het bij jezelf behelpen met de nodige lapmiddelen. Verder heb ik geen noemenswaardige problemen meer gehad, buiten de bestaande zoals uitspringen van Timeshift en het aangeven van vrije schijfruimte
@TwonickyII misschien heeft iemand bij het veranderen van zender tijdens timeshift eens per vergissing "Verander van zender en toon dit bericht niet meer" geselecteerd.
Er is geen instelling om dit ongedaan te maken, mogelijk is de enige oplossing Home -> Instellingen -> Technisch -> Systeem -> Fabrieksinstellingen herstellen.
@Totem is er een andere optie ?