Tv
Wil je de andere Tribers een nieuw tv-programma aanbevelen? Of digitale weetjes uitwisselen over je Orange tv-belevenis? Op Tribe helpen we elkaar.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Gewaardeerd verkenner

Decoder loopt vast

OPGELOST

Zijn er nog klanten waar regelmatig de decoder blokkeert ?

loopt regelmatig vast (2 a 3 keer in de maand ) enkel via een reset op te lossen.

soms loopt beeld vast of soms reageert hij gewoon niet meer op  de afstandbediening. 

soms gebeurt dit zelf wanneer hij in stand by staat waar door opnames niet gelukt zijn. 

al nieuwe decoder gekregen maar nog steeds zelfde probleem.

bij de oude decoder zei de klantendienst dat er een singaal te zwak was (code geel als ik niet mis ben wat dit dan ook is) 

technieker langs gestuurd. deze was blijkbaar niet op de hoogte en begreep ook niet goed wat de klantendienst hier met bedoelden.

gewoon nieuwe box zei hij maar problemen zijn er nog steeds.

kwam hiervoor van telenet hun digibox staat wel stuk verder en stabieler maar daar betaal je er dan ook genoeg voor.... 

Labels (1)
0 pluimen
143 ANTWOORDEN 143
Veteraan verkenner

Ik zet gewoon mijn decoder eleke dag af en voor jullie het vragen, neen ik heb geen opnames na 01:00 uur. Dus kan dit perfect. En zinsdien ook geen problemen meer...

 

0 pluimen
Veteraan verkenner

Hallo ,ik laat nooit mijn decoder voor niets aan avond altijd uit ,zoals al de rest sparen veel elektriciteit 

0 pluimen
Aspirant genezer

Zelf ondervinden en opsteken hoe anderen het probleem met hun decoder hebben opgelost is nu net het nuttige aan een forum als tribe. 

Leidende sjamaan


@Movieman  schreef:

Zelf ondervinden en opsteken hoe anderen het probleem met hun decoder hebben opgelost is nu net het nuttige aan een forum als tribe. 


Niet alleen is dat nuttig, het is eigenlijk ook een van de hoofdredenen van het bestaan ervan !! Veralgemeend dan wel uiteraard.

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Aspirant verkenner

Hier sinds Juni klant

gemiddeld 1 a 2x per week loopt de decoder vast, zwart beeld

meestal als we een paar keer na elkaar op back duwen, door dat we in een bepaalde menustructuur zitten.

 

soms ook gewoon geen reactie van afstandsbediening.

uittrekken en terug insteken is dan de enige oplossing.

zou men dit structureel oplossen?

2j geleden ben ik ook klant geweest bij orange, maar toen snel terug opgezegd omdat die decoder 2 a 3x per dag vast liep, dat werkte helemaal niet. dus wel al serieuze progressie...

0 pluimen
Veteraan verkenner

Hallo ,als u decoder beginnen met serie nummer 

27 etc dat is een slecht decoder dat was bij onze ook zoveel probleem maar sinds februari 2019 nieuw decoder gekregen met serie nummer 31 etc nooit geen probleem meer zoals ik heb gedaan bellen en vraag voor een nieuw decoder dat is met mij gelukt dat moer voor jullie ook lukt u betaald voor en goed service succes .grtj

0 pluimen
Aspirant verkenner

net gekeken

serienummer begint met 31 🙂

0 pluimen
Leidende sjamaan


@Davido  schreef:

net gekeken

serienummer begint met 31 🙂


Dan zou het toch allemaal moeten in orde komen Man Vrolijk

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Veteraan verkenner

Hallo Davido,

Eigenlijk is en blijft het ergerlijk te moeten vaststellen dat men bij Orange nog steeds geen degelijke oplossing vind voor dit probleem. Ondanks dat ik elke dag mijn decoder uit zet, moet ik steeds wachten bij het terug opstarten ervan , dat hij volledig is gestart. Dus tot na het groene ledje dat dan terug op oranje springt . Doe ik dit eerder , dan loopt de decoder nog steeds vast. Ook moet ik opmerken dat bij sommige programmaties er twee parallele opnames lopen. Eentje op datum en eentje met een nummer. 
Het wordt dus tijd dat ze de software een beginnen te herprogreameren, want dit zijn geen hardware fouten, dit is puur programatie.
Maart als je geduld hebt en je wacht tot dat je ledje terug op rood staat na ongeveer 5 min dan is er niets aan de hand.

Groetjes

0 pluimen
Aspirant verkenner

technieker is vandaag een nieuwe decoder komen plaatsen, maar er werkte iets niet bij de activatie van de nieuwe decoder. dus nu werkt er maar 1 TV ipv 2.

zou binnen 1 a 2 dagen moeten in orde zijn, als het binnen 5 dagen nog niet in orde is moet ik eens naar Orange bellen.

 

ik had ook vorige week donderdag de optie speedboost aangevraagd, iets dat binnen de 24u ging geactiveerd worden..

ondertussen nog steeds wachtende op deze aanpassing...

 

wat een service...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen