Tv
Wil je de andere Tribers een nieuw tv-programma aanbevelen? Of digitale weetjes uitwisselen over je Orange tv-belevenis? Op Tribe helpen we elkaar.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
TwonickyII
Veteraan verkenner

Re: Decoder loopt vast

Wat je opnames betreft heb je gelijk als je nachts en overdag moet opnemen of opneemt.

maar dan zou ik opteren voor een tijdschakelaar die kan geprogrammeerd worden om je decoder tijdens de nacht een uur of twee uit te schakelen.

ik begrijp best dat dit vervelend is, ik kom ook van Telenet en daar moest dit alles niet omdat de decoder van Telent in spaarsaldo ging, wat ook zo goed als uit was, maar toch nog opstartenbij geplande opnames. Jammer dus dat men dit bij Orange niet toepast.

voorlopig blijft het bij jezelf behelpen met de nodige lapmiddelen. Verder heb ik geen noemenswaardige problemen meer gehad, buiten de bestaande zoals uitspringen van Timeshift en het aangeven van vrije schijfruimte 

0 pluimen
TwonickyII
Veteraan verkenner

Tot hiertoe nog geen problemen ondervonden ....de hedendaagse harde schijven craschen niet zo snel meer dan vroeger , het craschen kan enkel nog softwarematig veroorzaakt worden en dan ligt het aan de programmatie, waar blijkbaar bij Orange nog het een en het ander scheef zit.

0 pluimen
Chiquita
Leidende verkenner

met die redenering kan je niets meer uit het stopcontact trekken ;-)
Ik haat sluimerstanden, alles wat kan gaat bij mij "hard" uit

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@TwonickyII  misschien heeft iemand bij het veranderen van zender tijdens timeshift eens per vergissing "Verander van zender en toon dit bericht niet meer" geselecteerd.

Er is geen instelling om dit ongedaan te maken, mogelijk is de enige oplossing Home -> Instellingen -> Technisch -> Systeem -> Fabrieksinstellingen herstellen.

@Totem  is er een andere optie ?

0 pluimen
Chiquita
Leidende verkenner

Heb dat voor (dank u wel kinderen).
Nog geen oplossing gevonden en fabrieksinstellingen is geen optie...

Maar denk dat @TwonickyII zijn probleem een ander is, namelijk dat de timeshift verdwijnt als je naar de tvgids gaat.

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Chiquita  de kans bestaat altijd, met je PC doe je dat toch ook niet.

Ik moet er niet aan denken dat de decoder defect gaat, hoelang duurt het dan eer je een nieuwe hebt ?

0 pluimen
Chiquita
Leidende verkenner

toch wel.
Pc zit in stekkerdoos die snachts volledig uit gaat. HDD crash komt echt nog zelden voor, toch in deze tijd van M.2 SSD etc

Maar @Jerre, je hebt gelijk. Als ik de verhalen hier lees zou ik ook niet willen wachten op nieuwe decoder :-)

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Chiquita  HDD of SSD maakt niet uit, kan zijn dat er ook een SSD in het toestel zit maar zeker een HDD want die hoor je duidelijk.

SSD wordt nog niet veel gebruikt voor toepassingen waar veel geschreven wordt omdat dit de levensduur beperkt en vooral omdat dit type opslag veel duurder is.

0 pluimen
TwonickyII
Veteraan verkenner

Hallo Chiquita ,

Neen hoor dit is een van de problemen, maar ik had beschreven hoe je eventueel vastlopers kunt of kan vermijden door hem regelmatig eens uit te zetten , ik doe dit dagelijks!

0 pluimen
Chiquita
Leidende verkenner

Nochthans zitten alle storage cabines hier vol SSD (en geen SAS)

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen