annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder verliest steeds verbinding

Topic gestart op: 01-12-24 19h36

Antwoorden: 3 antwoorden

Nije
Rekruut scout

Decoder verliest steeds verbinding

Continu zie ik iedere paar minuten dat mijn decoder meld 'controleer of een decoder is aangesloten' en twee seconden later 'verbinding is hersteld volledig functionaliteit is weer beschikbaar' ...om ineens 5 seconden later dezelfde cyclus te zien.

Niet alleen storend maar als je een opname terugkijkt loopt het ook gewoon niet.

Stroom eruit trekken helpt meestal.

Statisch IP adres instellen hielp. Tot ik vandaag weer hetzelfde had, en dan ook niet met wifi kan verbinden. Uitgezet staat dan bij het netwerk. Instellingen van de tweede DNS aangepast en nu werkt het weer... hoe lang vraag ik me af, m'n vrouw vertwijfeld al, want gewoon tv kijken lukt vaak niet. Is dat nou de kwaliteit die Orange levert? Ben net nieuw bij deze provider. 

Labels (2)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Mattie
Aspirant genezer

als de verbinding een probleem is, kan je ook een test doen via de decoder zelf om te kijken hoe je verbinding is.

Misschien is het ook wel een optie om via een powerline te werken voor je decoder, dan hoef je niets extra aan je wifi te doen.  

Als je ook problemen hebt met wifi via de laptop of gsm bijvoorbeeld, kan je natuurlijk wel opteren voor een extra access point of een mesh ding.

0 pluimen
Tdw
Aspirant verkenner

Heb je een draadloze verbinding of bekabeld ?

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Nije ,

Ik vermoed dat de TV Box onstabiele internetverbinding heeft en daardoor alles misloopt. Dit heeft volgens mij niet direct iets te maken met "kwaliteit dat Orange levert". Maar ik begrijp je redenering en het is inderdaad geen leuke start op deze manier. 

Nu, om je verder te kunnen helpen;
1. Ik veronderstel dat de TV Box verbonden is via wifi en niet via een UTP?
2. Staat de wifi modem ergens in een berging/garage en niet in de living?
3. Hoe zit het met de wifi verbinding thv de TV Box? Ga er eens naast zitten en doe eens een speedtest met de GSM. Zo heb je al een kleine indicatie van de snelheid.
4. Mocht de snelheid of het bereik van de wifi net niet genoeg zijn dan kun je overwegen om een mesh systeem te plaatsen. Dit mag gerust een eigen systeem zijn, of eentje van Orange die je zelf plaatst of laat plaatsen door Orange. 

Als de TV Box een stabiele internetverbinding heeft dan vermoed ik dat dit "gespook" zal opgelost geraken.


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen