Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 27-01-20 15h17
Antwoorden: 18 antwoorden
Hallo,
Ik ben nieuw hier. Onlangs zijn we overgeschakeld van Telenet naar Orange. Nu krijg ik steeds de melding dat mijn decoder niet verbonden is met mijn netwerk. Ik heb geprobeer om deze verbinding via de installatiewizzard tot stand te brengen maar dit lukt met niet. Via wifi krijg ik de melding dat het net werk niet gevonden wordt en via ethernetkabel krijg ik de melding dat de decoder geen ip adres heeft. Kunnen jullie me hierbij helpen.
Hey @Cdestoop ,
Probleem opgelost ?
Indien niet, probeer eens een 'reset' van je decoder:
Schakel de stroom uit
Druk op de RESET-knop aan de achterkant bij het herstarten
Wacht op een snelle LED-verandering
Laat de RESET-knop los.
Je kan de verbinding opnieuw instellen via Menu > Instellingen > Technisch > Netwerk > Netwerkverbinding wizard.
Blijft het probleem aanhouden ?
Neem dan zeker contact op met de klantendienst of met de webcare stamleden op "Social media" zodat ze dit kunnen controleren.
Groetjes,
Mustafa
Heb je ook internet van Orange? Werkt dat wel zoals het hoort?
Ik zou al eens beginnen met de modem/router te resetten of 5 minuutjes zonder stroom te zetten.
Ik denk juist aan iets belangrijk: heeft het nooit goed gewerkt of heeft het wel ooit goed gewerkt en is het een recent probleem?
Als je de decoder verbindt met UTP kabel wordt deze altijd gebruikt, zelfs al staat de decoder geconfigureerd als draadloos
Verder kun je in de instellingen van de decoder een netwerk test doen. Zou dat eens doen
Dan, als het in de Orange TV app is, de TVP app ontkoppelen en dan terug koppelen, instructies in de instellingen van de decoder., Als de koppeling lukt en er is nog steeds de boodschap 'Geen decoder gevonden op het netwerk, zou ik morgen nog eens proberen de TV app op te starten, naar opnames gaan en zien of dat dan lukt. Van mij heeft het eens drie dagen geduurd eer er verbinding was. Kan zijn dat er ergens bij Orange een service overbelast is of niet werkt
Ik denk dat de TV app via wifi of 4G naar de Orange server gaat, en deze dan via de modem verbinding probeert te maken met de decoder
Op de tv app krijg ik ook de melding dat er geendecoder op het netwerk zit. Router al gereset en niets helpt. Na de instellatie ging alles en en 4 tal dagen erna kreeg ik dan die meldingen.