Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-01-23 22h39
Antwoorden: 9 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Zijn er nog mensen die na installatie van de nieuwe tv box van Orange ervaren dat geluid en beeld niet 100% synchroon zijn? Ik gebruik gewoon de luidsprekers van mijn tv als audio uitvoer. De tv box is via HDMI kabel met de tv verbonden. Bij oude Orange decoder had ik dit probleem niet. Iemand een oplossing om dit te verhelpen?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Bij mij heeft het geholpen om bij de instellingen van onze Samsung tv de geluidsinvoer op PCM te zetten. Zodat deze niet meer gedecodeerd moest worden, wat zorgde voor de vertraging.
Zo doe je dat voor een Samsung:
https://www.samsung.com/ca/support/tv-audio-video/tv-change-the-audio-format/
Hebben hier hetzelfde probleem. Maar zover we weten alleen bij opgenomen programmas of apps.
Ja, bij opnames en apps is het erger. Vrtmax en vtmgo zijn gewoonweg onbruikbaar, want je wordt knettergek van het niet gelijklopen van beeld en geluid.
Kun je op je TV iets veranderen in de instellingen voor het geluid, @JonasM
Dit is voor een soundbar - maar misschien vind je hier iets Fix audio delay on your sound bar and enjoy your TV | Popular Science (popsci.com)
Bedankt, maar deze dingen heb ik al geprobeerd. Geluidsinvoer op PCM zetten hielp voor live tv, maar de apps blijven een probleem. Opnames soms ook maar minder erg dan de apps. Het lijkt me daarom eerder een Orange (tv box) probleem. Bij mijn vorige Orange tv decoder had ik dit niet.
@PSpeleman heb jij dit probleem ook pas sinds je de nieuwe tv box van Orange hebt? Heb je ook een Samsung tv?
@Gregory lopen beeld en geluid bij jou synchroon bij apps zoals vrtmax en vtmgo? Samsung tv of ander merk?
Gebruiker | Aantal |
---|---|
5 | |
2 | |
2 | |
1 | |
1 |