Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 04-12-18 10h36
Antwoorden: 17 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo
Ik heb een klant die werkt met IR-extender die heeft altijd gewerkt met telenet en nu met overschakelen werkt deze blijkbaar niet meer ligt kan het zijn dat zijn oog van de extender niet op de juiste positie staat?
iemand eniger ervaring mee? want ik ken iemand daar werkt het dus wel maar die hebben dus gewoon de handleiding gevolgd van de ir extender
Mvg
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb het ondertussen al zelf kunnen oplossen dankzij een medelid hier in de community.
De decoders van orange werken via het nieuwe infra rood signaal van 60khz en als men oudere types heeft van IR-extenders werkt deze niet omdat het bereik maar 38khz is.
Hier zijn 2 links met IR-extenders die dus wel werken met het 60khz signaal
welk merk van extender heeft u hier betreft het van het merk Ateca vision (type: infra 00387)
en zou u zo vriendelijk willen zijn om een foto te uploaden om de precieze aan te tonen van het oog
alvast bedankt
Dat van die smartfoon is een gekend truukje: IR licht is onzichtbaar voor het menselijk oog, maar niet voor de camera in uw foon. Om ergens een IR signaal te testen of te zoeken volstaat het dus om te kijken op uw scherm via uw foto-app; uitgestraald IR licht is dan gewoon zichtbaar als wit licht.
Om bvb te testen of uw zapper nog werkt, gewoon even zappen in de richting van uw foon met actieve camera, en hop, bij goede functie zie je gewoon een wit lichtje aangaan op uw zapper.
Ik weet het, dit is niet echt wat @gertwinkelmans bedoelde, maar ik vond het een leuk weetje om hier te delen.