Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 04-12-18 10h36
Antwoorden: 17 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo
Ik heb een klant die werkt met IR-extender die heeft altijd gewerkt met telenet en nu met overschakelen werkt deze blijkbaar niet meer ligt kan het zijn dat zijn oog van de extender niet op de juiste positie staat?
iemand eniger ervaring mee? want ik ken iemand daar werkt het dus wel maar die hebben dus gewoon de handleiding gevolgd van de ir extender
Mvg
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb het ondertussen al zelf kunnen oplossen dankzij een medelid hier in de community.
De decoders van orange werken via het nieuwe infra rood signaal van 60khz en als men oudere types heeft van IR-extenders werkt deze niet omdat het bereik maar 38khz is.
Hier zijn 2 links met IR-extenders die dus wel werken met het 60khz signaal
Ik zie het, is inderdaad al een tijdje radiostilte. Misschien helpt het als we @KevinD even mentionen zodat hij een herinnering krijgt.
Bij Orange niet te snel opgeven, geduld is hier een mooie deugd
ja maar ik heb juist mijn klant aan de lijn gehad die zit ondertussen ook al 6 maanden op een oplossing te wachten en staat op punt te vertrekken als hem geen oplossing heeft gekregen van mij dus ja en op 5000 technische dienst wordt hem ook van kastje naar de muur gestuurd Orange weet toch ook dat die IR extenders op de markt zijn toen ie telenet was werkte het perfect bij hem
hoi @freggel,
kan je me eens laten weten welke IR extender jou klant gebruikt, dan probeer ik je graag verder te helpen waar mogelijk
-Kevin
Beste,
Heb zelf een ir extender daar mijn digibox in de kast staat. Om het ir oog te vinden met het licht van de flash van gsm toestel schijnen op het plastic gedeelte tussen usb poort en aan/uit knop.
Zelf heb ik een gekend merk en werkt uitstekend.
Veel succes