annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

LAN aansluiting werkt op laptop, niet op TV-box

Topic gestart op: 27-08-22 14h12

Antwoorden: 4 antwoorden

Pb2018
Gewaardeerd verkenner

LAN aansluiting werkt op laptop, niet op TV-box

Hoi,

bizarre situatie:

De switchpoort op de Orange-modem/router is verbonden met een RJ45 LAN wall outlet. Als de tv-box op de outlet wordt aangesloten wordt er geen ethernetconnectie gevonden, sluit ik rechtstreeks een laptop op dezelfde outlet (met dezelfde UTP kabel) aan dan is er direct netwerkconnectie en dataverkeer. Verschillende utp-kabels (inclusief verschillende cat-kabels) getest en het probleem blijft…

Als we de tv-box op een andere wall outlet aansluiten (die op dezelfde switchpoort wordt aangesloten (om zeker te zijn dat de poort op de modem/router werkt)) wordt direct signaal gevonden.

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Of een mogelijke oplossing of Workaround?

Alvast bedankt!

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Gregory
Wijze
Wijze

Misschien is het signaal niet sterk genoeg, kabel heel lang en wil de TVBox een sterk signaal

Je kunt eens een switch zetten aan de wall outlet - ik doe dat ook

Aan de switch verbind ik dan de TVBox en ook de TV

( gezien dat de TVBox en ook mijn TV op 100 Mbps werken.  Heb een giga switch in de garage aan de orange router, die dan naar verschillende kamers leidt)

Had  vroeger een d-link switch aan de TV D-Link DGS-1008D 8-Port Gigabit Switch Desktop (10/100/1000 Mbit/s Single 8 Port zwart : Amazon.nl: ...

Deze week vervangen door een 5 port TP-link desktop-switch LS1005G aangezien ik buiten de TBBox en de TV geen aansluitingen nodig heb daar.  En heb er nog altijd twee over nu

10.99 EUR in de action TP-link desktop-switch LS1005G | Action.com

 

0 pluimen
Pb2018
Gewaardeerd verkenner

Hey Gregory,

testopstelling gedaan met Gb-switches van HP en TP-Link, zowel direct achter de modem als aan de walloutlet (modem alleen/modem + outlet/outlet alleen). Resultaat blijft hetzelfde… alle devices die aangesloten worden werken behalve de Orange box 🤔

 

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Dan ziet het er naar uit dat het aan je utp bedrading van die outlet ligt aangezien de TV box wel internet ziet op een andere outlet.

De tester route van @Cdt24801 eens proberen bol.com | Zoekresultaten voor 'utp tester cat 5e / cat 6'

Pin layout vind je hier Ethernet RJ45 connection wiring and cable pinout diagram @ pinoutguide.com

Als je er geen energie in wil steken kun je ook de TV box op wifi laten draaien - 

Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik zou bijna denken dat er in de bewuste wall-outlet ergens een probleem is met één draadje of met de massa. En dat de andere devices daar geen last van hebben omdat zij dat ene draadje niet gebruiken ...

Je zou dat kunnen nagaan door een UTP tester te gebruiken om, met behulp van een goede UTP kabel, de wall outlet uit te meten. Je kan die meting herhalen op een andere wall-outlet waar alles goed gaat. Je zou dan een verschil moeten zien.

Zo een tester hoeft niet duur te zijn. De mijne heeft destijds ongeveer €5 gekost, maar ik zie dat hij toch een beetje duurder geworden is, zie hier. Er bestaan natuurlijk veel duurdere testers, maar dat is voor niks nodig.

Om die meting uit te voeren verbind je één element met de UTP kabel die uit de wall-outlet vertrekt en het andere element aan de UTP kabel die je in de router zou pluggen. Ervan uitgaande dat beide kabels OK zijn kan je aldus een eventuele fout in de wall-outlet opsporen.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen