annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe Orange TV Box en Harmony Hub/Elite

Topic gestart op: 16-03-22 20h42

Antwoorden: 10 antwoorden

vdhaesek
Gewaardeerd verkenner

Nieuwe Orange TV Box en Harmony Hub/Elite

OPGELOST

Hallo,

Vandaag net nieuwe TV Box ontvangen (2x zelfs zonder dit te vragen, maar daar gaat het hier niet om)

Afgegaan op het modelnummer op de doos (ZC4455V-ORB) is dit een device van Arris, zeker geen onbekende in custom set top boxes (TN TVBox is Arris CXN960)

Echter, als ik deze wil toevoegen in mijn Logitech Harmony Hub Elite setup, kent hij deze dus niet (in tegenstelling tot de TN Box). Normaal gezien is dit geen probleem en kan je elk commando (power on, off, nummering, back, enter,...) stuk voor stuk aanleren, maar...

de Harmony Hub krijgt dus geen enkel IR-commando door dat ik tracht aan te leren. Als ik de Box ernaast zet ontvangt die wel degelijk de commando's.

Ik werk nu met een halve bluetooth aansturing waar niet alle commands werken en on/off ook niet. Niet echt optimaal, en de WAF is ook niet top 🙂

Iemand hier ervaring mee?

gezien de jonge leeftijd en recente release van dit ding zal dit nog niet in veel woonkamers staan akkoord, maar als andere Arris boxen werken moet deze ook werken, tenzij ze in opdracht van Orange hier iets speciaal mee gedaan hebben (ik las van andere ISP dat de IR setup zo modified hadden om te werken op oudere devices van die ISP, ik las ook van encrypted traffic tussen remote en box, etc.)

Zou fijn zijn om dit werkend te krijgen of een uitleg hierrond te krijgen, want op dit euvel na is de ervaring wel heel goed op het eerste zicht: vlotte bediening, beperkt menu maar alles wat je wil, en makkelijk terug te vinden dingen.

hopend op iets.

mvg

Ken VDH

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
vdhaesek
Gewaardeerd verkenner

na veel 5en en 6en is het mij dus ook gelukt nadat thomas mij op weg geholpen heeft.

voor de durvers: add entertainment device > vendor "Arris" / model "ZC4455V" > yes, correct > Cable/Sattelite Receiver > Yes to recordings

alvorens te proberen programmeren, tvbox op stroom gelaten maar wel met het knopje uit (achteraan dus)

vervolgens eindelijk, haleluja, accepteert commando's. Met volledig stroom eraf werkte het dus niet bij mij.

moet wel nog wat corrigeren want ik heb een paar dingen geskipt zoals prevchannel en ik kan niet naar beneden navigeren in de TVgids + exit ook en ik moet daar eruit met de menu knop. maar kom, gaat al aan en uit, kan zappen etc.

Mijn oprechte dank voor deze simpele, yet prachtige tip 🙂

mvg

Ken

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
thomasvdh
Ervaren verkenner

Bij mij is het gelukt. (na lang uitzoeken)

Staat (nog) niet in de lijst, en aangezien de productie spijtig genoeg gestopt is verwacht ik ook niet dat dit nog zal geburen.

Maar je kan het wel aanleren aan de  Harmony Hub.

Geen idee waarom, maar het is blijkbaar nodig dat de digibox het signaal niet ontvangt tijdens het aanleren.

Dus deze beste even uit de stekker halen.

Dan ontvangt de hub de ir codes wel.

zelfde indien er een opdracht niet correct werkt en u deze wilt herstellen, digibox uit de stekker halen of de hub ontvangt het signaal niet correct

vdhaesek
Gewaardeerd verkenner

@thomasvdh 

dat is wel zeer goede info !

straks eens proberen als de kinderen er niet zijn.

1 vraag: hoezo productie is gestopt?

@MustafaY ik heb altijd meer geluk gehad bij community dus ik probeer eerst hier even of er nuttige dingen naar boven komen zoals thomasvdh vermeldt 🙂

moest het zijn dat dit niet lukt ja dan blijft er enkel orange/commscope(arris) over maar voor zoiets gehoor krijgen lijkt mij een heel moeilijke zaak, omdat de keuze van harmony bij mij ligt, hun remote bolt als een trein.

TBC!

0 pluimen
MustafaY
Leidende genezer

@vdhaesek,

Ah top! Bedankt voor je bijdrage.

Groetjes,

Mustafa

0 pluimen
thomasvdh
Ervaren verkenner

Logitech stopt met het produceren van zijn universele Harmony-afstandsbedieningen. 

https://tweakers.net/nieuws/180334/logitech-stopt-met-productie-van-harmony-afstandsbedieningen.html... 

 

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen