Tv
Wil je de andere Tribers een nieuw tv-programma aanbevelen? Of digitale weetjes uitwisselen over je Orange tv-belevenis? Op Tribe helpen we elkaar.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
ErikVranken
Aspirant verkenner

Ondertiteling op Orange TV niet volledig

OPGELOST

Beste,

Zijn er nog gebruikers die de automatische teletekst hebben opstaan van Orange en waarvan met tijden stukken van de tekst ontbreekt?

Als wij met meerdere zijn kan het misschien eens bekeken worden.

Momenteel heb ik het reeds gemeld, maar is er twijfel of het al dan niet om een alleenstaand geval is.

Alvast bedankt

 

Labels (1)
10 ANTWOORDEN 10
Anonymous
Niet van toepassing

Re: Teletekst

0 pluimen
Orange-werknemer
Orange-werknemer

Re: Teletekst

Heb je dit probleem op alle zenders en programma's?

Het is wel handig om te weten dat de ondertitelingen worden bezorgd aan de operators, het is niet zo dat de operator zelf elk programma gaat vertalen.

0 pluimen
ErikVranken
Aspirant verkenner

Re: Teletekst

Waarvoor dient dan - INSTELLINGEN/TALEN/EERSTE ONDERTITELINGSTAAL... nederlands (?)

0 pluimen
Frank76
Leidende verkenner

Re: Teletekst

Je titel "Teletekst" is een beetje verwarrend, want Teletekst dat werkt inderdaad niet.
Maar je kan wel ondertitels tonen (die misschien afkomstig zijn van teletekst, dat weet ik niet).

Maar om op je vraag te antwoorden.
Is mij inderdaad ook al opgevallen dat er soms stukken ontbreken.

Dit is vooral als er tekst van 2 personages verschijnen over meerdere lijnen. Dan valt de tekst van de bovenste soms een stuk weg.

0 pluimen
Funki
Gewaardeerd verkenner

Re: Teletekst

VRT, VTM enverschillende Nederlandse zenders zijn gestopt met Teletekst in 2014.

Op sommige zenders wordt ondertiteling (via Teletekst) ondersteund, zoals bv VRT bij bepaalde programma's en Nat Geo Wild.

Je kan die ondertiteling oproepen door tijdens het kijken op je afstandsbediening de knop OPT in te drukken en in het menu dat te voorschijn komt bij 'Ondertitelingstaal' van UIT naar NEDERLANDS te switchen.

Je kan via je instellingen kiezen om dit permanent in te schakelen, maar kan eerder vervelend zijn dat alles steeds ondertiteld wordt.

KaDee
Gewaardeerd verkenner

Re: Teletekst

Beste, 

Ik heb nu zes maanden Orange TV. Vanaf dag één heb ik datzelfde probleem ondervonden, op meerdere zenders, vooral wanneer er een dialoog wordt gevoerd, zoals in Thuis. 

Ik heb hiervoor al verschillende mensen van Orange aan de lijn gehad, zowel van de gewone klantendienst en daarna verschillende mensen van de technische ondersteuning. Ze hebben telkens vanalles geprobeerd, maar uiteindelijk zeiden ze dat het aan mijn tv zou kunnen liggen... Niet dus, want met een andere nieuwe tv, blijft het probleem hetzelfde! 

Telkens moest ik kijken of het nu verbeterd was, na een controle of een ingreep van hun, waarop ik dan een code kreeg die 5 weken geldig was. Ik heb zo meerdere keren contact opgenomen met telkens hetzelfde probleem. Na meerdere pogingen heb ik het toen opgegeven... 

Het probleem is nog steeds niet verholpen.

Ze hebben toen ook gezegd dat de ondertitels niet door Orange worden geproduceerd, maar door een andere firma. Ze zeiden dat ze met die partner contact hebben opgenomen om het probleem te bekijken. Zonder resultaat. Ik hoop nog steeds op verbetering!

KaDee

0 pluimen
mechanik
Ervaren verkenner

Re: Teletekst

we zijn dus ruim 2 maanden verder maar blijkbaar is er nog geen oplossing voor dit probleem ? ... Orange wordt eens wakker.... als er meerdere mensen hieover klagen dan is het toch wel een teken dat het leeft bij de mensen? 

0 pluimen
safieren
Aspirant verkenner

Re: Teletekst

Hallo,

Ik ben vanaf vandaag ook bij orange,...wat mij onmiddelijk iriteerde waren de ondertitelingen waarvan stukken ontbreken, ik bel morgen met een medewerker van orange want dit is iets wat niet kan, zou anders wel es korte wissel van de wacht kunnen worden.

 

M.v.g

0 pluimen
EVnMrbk
Gewaardeerd verkenner

Re: Teletekst

Hoi,

Weet niet wie (zender of Orange) er precies ondertiteld doch ik vond deze optie zeer interessant en ga ervan uit dat dit door de zender al dan niet aangeboden wordt. Loopt soms wel wat achter op de audio versie wat spijtig is en erop wijst dat dit geautomatiseerd verloopt (na het audiosignaal vandaar de vertraging). Je dient wel de juiste taalinstellingen(Frans/Nederlands/Engels) gemaakt te hebben. Je kan dus kiezen welke taal je wenst ondertiteld te krijgen wat ik fantastisch vind om ze te leren.

Hoop hiermee de geïnteresseerden geholpen te hebben,

Go Belgium Go,

Erik

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen