Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 22-03-21 11h13
Antwoorden: 6 antwoorden
Sommige programma's worden uitgezonden in verschillende talen maar deze kunnen ondertitels bevatten. Je kan deze ondertitels zelf aanpassen , aan of uit , via je eigen decoder.
Je kan de configuratie instellen per programma maar je kan dit ook instellen voor alle programma's.
Hoe gaat het in zijn werk om de ondertitels aan te zetten voor één programma :
Op de afstandsbediening zie je rechts naast de grote toets met het huisje de knop OPT staan. Als je deze indrukt zie je op je tv een klein menu openen met daarin ondertitels. Druk je op OK dan zie je een klein ander menu en kan je kiezen voor de ondertitels aan/uit te zetten , de beschikbare taal voor de ondertitels en ondertitels voor slechthorende. Je kan je betreffende optie kiezen druk op OK en je ondertitels zijn gekozen.
Hoe in te stellen voor alle programma's :
Je drukt op het huisje zodat je in het menu bent van je decoder. Druk een paar keer naar rechts zodat je instellingen ziet. Daar kies je dan voor talen en drukt op OK . Hierin zie je dat je eigenlijk meer aanpassingen kan doen van de talen. Je kan de menu taal aanpassen , de ondertitels van de programma's altijd op aan of uit zetten.
Op deze manier kan je dus je ondertitels aan of uit zetten om programma's te bekijken.
Let wel op .. het is mogelijk dat er bij een programma staat dat je ondertitels kan aanzetten of dat je deze aan hebt staan maar dat je dan geen ondertiteling ziet staan. Dat ligt aan de zender aanbieder dat deze dan geen ondertiteling mee geeft. Dit heeft dus niks met Orange te maken.
Waarom wordt die ondertiteling telkens automatisch gegenereerd? Wij zijn dat echt kotsbeu! Elke keer wanneer wij hier een programma even op pauze zetten, wanneer we even terugspoelen, wordt die ondertiteling gewoon door onze strot geramd. Precies alsof we doof zijn. Respecteer onze keuze nu toch eens, alstublieft, komaan... (het probleem is overigens niet nieuw, lijkt eerder een bug van Orange sinds 2020... Amai...)
PS Kom niet af met de OPT-knop, want die werkt tot het volgende moment, waarop je pauzeert of terugspoelt. En de klantendienst, die is ook waardeloos; de man aan de telefoon herhaalde gewoon alles wat ik hierboven heb gezegd. (dat gesprek dateert ondertussen van oktober vorig jaar en er werd zelfs vlakaf geweigerd om ons op de hoogte te houden over het technisch probleem:"Nee, Orange stuurt geen ondersteunings-e-mails naar klanten." Schandalige boertigheid!)
Een oplossing graag of wij gaan naar een andere provider.
Vroeger moest je voor bepaalde zenders de ondertiteling altijd aanzetten, zoals bv bij National Geographic Wild. Daarna is er een update gekomen en komt de ondertiteling automatisch.
Automatisch, of je het nu wilt of niet. Belachelijk hoe die ondertiteling wordt verplicht bij gebruikers...