Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 23-03-21 15h27
Antwoorden: 3 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Heb hier iets vervelend voor. Net een nieuwe smartphone gekocht, via de app smart switch alles van de oude op de nieuwe overgezet (allebei samsungs).
Orange tv app verwijderd in de oude. Wil de "nieuwe" smartphone koppelen, dus vraagt een code. Ik ga naar de orange decoder, menu tv app - maar als ik de oude gsm wil ontkoppelen, dan zegt de decoder "ontkoppelen mislukt" (netwerkprobleem).
Nochtans is de orange decoder met internet verbonden via een ethernet kabel (kan ik zien als ik ga naar instellingen - technisch - ethernet verbinding ok - signaal uitstekend).
Weet iemand hoe ik dit oplos, kan dat eventueel via modeminstellingen of zo ?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Intussen opgelost, wat research op internet gedaan.
Wie hetzelfde voorheeft, in de toekomst ?
Modem even uitschakelen, decoder af en weer aan zetten (via knopje achterkant) en dan tada... het ontkoppelen (verwijderen) lukt ineens wel. Ikke blij 😊
Intussen opgelost, wat research op internet gedaan.
Wie hetzelfde voorheeft, in de toekomst ?
Modem even uitschakelen, decoder af en weer aan zetten (via knopje achterkant) en dan tada... het ontkoppelen (verwijderen) lukt ineens wel. Ikke blij 😊
@phil48 Dat is het klassiek probleem : netwerk probleem
Kun je ook hebben in de app als je naar opnames gaat: geen decoder gevonden op het netwerk.
Wat ik denk. De app gaat over het netwerk (wifi of 4G) naar een Orange server. Die probeert via je modem en het netwerk contact te maken met je decoder.
Soms kan er niet direct contact gemaakt worden. Wifi of 4G geraakt niet door, de server is overbelast of de timeout is verstreken.
Oplossing: wat wachten en opnieuw proberen. Kan na een paar minuten terug gaan of na een paar uur.
Nu, het feit dat je de decoder hebt uitgezet, duurt wel even eer die terug volledig opgestart is, is eigenlijk hetzelfde als wat wachten en opnieuw proberen. Alleen ben je bezig geweest en denk je dat het uitzetten/aanzetten geholpen heeft.
Heb het in den beginne ook voorgehad (decoder uit/aan, App van de phone en terug erop)
Tot ik op een moment bij geen decoder op het netwerk niet direct tijd had en het later zou bezien.
En wat later ging het terug wel zonder decoder uit/aan en/of app ervan/erop