Profil de Peter_R

Apprenti pisteur

• 

12  messages

Orange App : verbinding enkel 3G/4G of thuisnetwerk?

Hallo,

Ik ben 'love' klant' en probeer een android apparaat te koppelen met mijn decoder.

Alles werkt prima, er wordt een code gegenereerd die ik invoer in de app en de koppeling is geslaagd.

Wanneer ik nu echter de app open en 'live' wil kijken vertelt de app mij dat dit alleen mogelijk is (via het thuis netwerk of 3G/4G in het buitenland' of iets van die strekking.

Ik zit echter gewoon thuis.

De decoder in kwestie is via kabel verbonden met de orange modem. De wifi op de orange modem staat uit. Wifi is via mijn eigen router die met kabel aan de orange modem hangt.

Het rare : in een vroegere versie werkte het wel.

Heeft iemand een oplossing ? De zoekfunctie helpt mij niet vooruit.

mvg,

Peter

Guerisseur confirmé

• 

363  messages

Hallo @Peter_R  dus het is niet de melding decoder niet gevonden ?
Probeer eens de koppeling en de app te verwijderen en daarna de koppeling opnieuw te maken wanneer je via 3G/4G verbonden bent.

Apprenti pisteur

• 

12  messages

Met het gebruikte toestel kan ik enkel via Wifi (of UTP) verbinden. Het heeft geen 3G/4G of andere GSM functionaliteit.

Overigens, het bekijken van de programmalijst etc. lukt prima.

Super User

• 

11.2K  messages

@Peter_R het zou perfect kunnen dat bepaalde functionaliteiten niet werken op het android apparaat. Heb hier ook al een paar testen gedaan om bijvoorbeeld op windows een android emulator te zetten en dan heb ik exact dezelfde boodschap. Ook met een ander android apparaat heb ik al eens een test gedaan dus ook geen tablet og gsm of gelijk soort ding en ook dat bracht geen resultaat. Ik denk zelf dat het ergens tegen gehouden wordt bepaalde functies om misbruik te voorkomen. Dus dat u ergens live tv kan uitzenden dan enkel thuis. Exacte reden weet ik natuurlijk niet maar kan u zeggen dat het niet werkt. Heb dit nog niet geprobeerd toen er de eerdere versie was dus daar kan ik geen ja of nee op zeggen dat het toen werkte. 

Apprenti pisteur

• 

12  messages

Vandaag heb ik een experiment gedaan. De app geïnstalleerd op een iPad pro, gekoppeld op een andere decoder, die via WiFi verbonden is met mijn thuisnetwerk. Zelfde probleem. TV kijken kan ook volgens deze app enkel via het thuisnetwerk of 3G/4G. Bizar.

Apprenti pisteur

• 

12  messages

Het volgende experiment.

Ik heb de wireless in de Orange modem geactiveerd, en een netwerk aangemaakt speciaal voor de Orange app.

Het toestel logt hier probleemloos op in.

Bij een poging 'live' te kijken : 'enkel op het thuisnetwerk of in Europa via 3G/4G'. Thuiser dan thuis rechtstreeks op het de orange modem wordt het niet.

Ik geloof nooit dat dit een uniek probleem is.

Guerisseur confirmé

• 

363  messages

@Peter_R  heb je de Orange TV app de gevraagde toelatingen gegeven ?

Apprenti pisteur

• 

12  messages

Bij get installeren van de app zowel op android als op IOS werden geen permissies gevraagd.

Apprenti pisteur

• 

12  messages

Het steeds bizarder.

Waar decoder nr1. met UTP rechtstreeks aan de Orange modem verbonden is, en op dezelfde modem een WiFi netwerk loopt waar het Android apparaat mee gekoppeld is werkt het niet en krijg ik de foutmelding 'enkel thuis of3 G/4G in Europa'

Decoder nr. 2 hangt draadloos aan 'mijn' router. Die router is met UTP verbonden aan de Orange modem.

Het IOS apparaat is ook draadloos met 'mijn' router verbonden. Beide apparaten zien dus NIET rechtsreeks het buiten IP van Orange.

Werkt vlekkeloos.

Ik ga straks proberen om ook decoder nr. 1 via wifi met mijn router te verbinden.

Guerisseur confirmé

• 

363  messages

@Peter_R

Probeer dit eens :

Orange router -> UTP -> Eigen router met alle toestellen hierop aangesloten via wifi of ethernet

OF

Orange router -> UTP -> Eigen router als Access Point (wifi en ethernet bridged, geen firewall, geen DHCP)
met de toestellen aangesloten op gelijk welke router via wifi of ethernet.

Pisteur confirmé

• 

8  messages

Bij mij net hetzelfde probleem, kan enkel live tv zien via de app op mijn mobiele data, via WiFi niks nada noppes... sjans da ik een ongelimiteerd abonnement heb... want tv zelf zien is ook onmogelijk gezien mijn toegangsrechten constant verdwijnen 🤦🏻‍♀️ Sinds Mobistar Orange is geworden trekt het op geen *** meer eerlijk gezegd

Loading...