annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange TV BE App iPad/ M1 Mac

Topic gestart op: 30-07-21 11h09

Antwoorden: 11 antwoorden

rtl
Ervaren verkenner

Orange TV BE App iPad/ M1 Mac

OPGELOST

Hoi,

Zouden de developers van de Orange TV BE app aub zo vriendelijk willen zijn om deze ook beschikbaar te maken voor MacOS in de App Store? Dat kost helemaal geen moeite: voor de nieuwste generatie Macs op basis van de M1 chip kunnen bestaande iOS apps (zoals de Orange TV BE app voor iPad) gewoon beschikbaar gemaakt worden mits goedkeuring van de developers. Deze Macs gebruiken namelijk dezelfde architectuur als iOS, en ze kunnen dus native runnen.

Telenet heeft dit voor hun Yelo app al enige tijd gedaan, en je kan deze dus ook gewoon installeren op M1 Macs:

tn.png

In afwachting van een echte Mac app die veel meer (development)werk vergt, is dit een tijdelijke oplossing die het intussen wel mogelijk zou maken om tv te kijken op MacOS toestellen.

Alvast bedankt

 

PS: Dit werkt dus enkel voor de nieuwste generatie Macs op basis vd M1 chip, alle oudere Intel based varianten ondersteunen dit niet.

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
rtl
Ervaren verkenner

Hoi,

Aangezien hier maar geen antwoord op komt, noch in de ontwikkeling van kijken via de browser, zie ik mij genoodzaakt mijn tv abo op te zeggen. Ik verhuis naar TV Vlaanderen, waar ze een streaming app hebben.

MVG

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze


@rtl  schreef:

@Totem ? Graag een update hierover aub?


Ugh @rtl,

Totem stelt de vraag aan de strategische en laat je iets weten.

Totem's groetjes,

Totem

rtl
Ervaren verkenner

Super, thanks

patrick2
Wijze
Wijze

@rtl  

Weet hoe het werkt heb zelf alles van Apple 🙂 

Maar ik mis buiten Orange om nog wel andere dingen die niet werken op de Macbook als app zoals op de iPhone. Denk bijvoorbeeld aan mijn bank die de app niet lanceert op de MacBook , of het werkend maakt. Jammer maar zal wel geduld hebben zeker 🙂 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@rtl  

Vermoedelijk zal dit nog wel een tijdje duren voor het echt beschikbaar gaat zijn. Nu de Telenet app , Yelo die je aangeeft , is ook de enige app die erin staat. De app van de nieuwste tv box van Telenet staat ook niet in de App Store op de MacBook dus ook niet te gebruiken. 

Maar als je verder kijkt de My Orange app werkt ook niet op de MacBook die staat er ook niet eens in in de App Store. En zijn er nog apps die er niet in staan of werken. 

Het vraagt ontwikkeling en tijd om dit voor elkaar te krijgen. En denk ook niet dat hier snel verandering in gaat komen. Daarnaast gebruikt de meerderheid windows en die kleine meerderheid gebruikt een MacBook , en dan ook weer de grootste hoeveelheid met intel gebaseerde chips. Denk zelf dat ze meer tijd kunnen steken in de ontwikkeling van de web gebaseerde versie voor online tv te kijken. daar zouden ze pas echt mee kunnen uitpakken voor de meeste. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen