annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange TV Plus app koppelen

Topic gestart op: 01-11-22 22h19

Antwoorden: 3 antwoorden

Sebas_Tiaan
Gewaardeerd verkenner

Orange TV Plus app koppelen

Hallo, ik ben Orange newbie. Jarenlang Proximus klant geweest en dus niet gewend aan de interface van Telenet of Orange. Wegens verhuis moesten wij overschakelen naar kabel omdat er geen vaste telefoon aanwezig was.

Ik moet zeggen dat het best een steile leercurve is om met Orange (tv) te leren werken. Wij kregen gisteren de laatste nieuwe Android decoder. De bijgeleverde afstandsbediening is voor mij erg karig.

Ik begin stilaan aan de (voor mij rare) tv-gids te wennen. Maar, simpele functies zoals a) hoe live-tv te pauzeren (geen transport knoppen op de afstandsbediening) , programma's uit de tv-gids te willen opnemen, of - zoals bij PX eenvoudig kon - iets van de laatste 48 uur te herbekijken (tv replay) zonder op te nemen, snap ik vooralsnog niet

De technieker legde mij kort iets uit over het downloaden van de Orange TV Plus app, maar omdat dit te midden van drukke verhuisactiviteiten gebeurde, heb ik daar weinig van onthouden.

Nu begrijp ik dat ik deze app moet 'koppelen' aan de decoder. Ik heb de app op mijn smartphone gedownload en geïnstalleerd via Google Play. Ik open de app. Dan kies ik de optie 'ik heb een decoder'. Dan moet ik een code ingeven. Om dat te doen krijg ik de uitleg: 1) decoder aanzetten, op de 'home' toets duwen en 2) de app 'parameters' openen om 3) daarin de optie 'orange tv-app' te kiezen en een code te genereren.

Maar die app 'parameters' kan ik echt niet vinden.  Ik kan dus niet verder om de parental code niet ingeven (die ik netjes op een boekje heb meegekregen) om zo een code voor het nieuwe apparaat te genereren (mijn smartphone met de Orange TV Plus app) en deze te koppelen. Ik begrijp dat het gebruik van deze app erg belangrijk is om alle functies te kunnen benutten.
Ik beschik in het algemeen eerder over goede digitale vaardigheden, maar vind het tot nu toe allemaal best ingewikkeld.
Over het gedoe van 2 sim kaarten die maar niet geactiveerd geraken en waar ik in de Orange shop het deksel op de neus kreeg ("wij helpen u niet voor online-bestellingen") heb ik het nog niet eens gehad, maar dat verhaal hoort hier niet thuis...beetje hobbelige start wel...

Labels (2)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Gregory
Wijze
Wijze

@Sebas_Tiaan 

Een beetje in volgorde

a)  hoe live-tv te pauzeren

Onderaan de afstandsbediening staat er 4 knoppen

Van links naar rechts

  • terugspoelen - nogmaals drukken verdubbelt de snelheid, tot max x64
  • pauzeren/verdergaan ( staat wat in relief - gemakkelijk te vinden op de tast)
  • doorspoelen  - nogmaals drukken verdubbelt de snelheid, tot max x64
  • direct opnemen

programma's uit de tv-gids te willen opnemen

De orange knop (home), naar links gaan (links van de OK knop drukken).  daar vind je de TV gids

In de tv gids, knop doorspoelen ( onderaan  afstandsbediening ) om 1 dag verder te gaan

Verder met de OK - rechts om verder in de tijd te gaan, links om terug te keren, onder/boven om van zender te veranderen, OK laat je toe om het programma waarop je staat op te nemen

koppelen, de parameters

Oranje toets (home), dan naar rechts gaan om in de Apps te komen, wat verder naar rechts/onder gaan tot je het tandwiel vindt.  Dat zijn de parameters of settings - heb er ook even naar moeten zoeken

 

Verder zit het allemaal logisch in mekaar, zal wat anders zijn dan je vorige, maar die heb je ook gewoon moeten worden

Misschien kun je dit even doornemen

 

 

 

Sebas_Tiaan
Gewaardeerd verkenner

Hartelijk dank! Hier kan ik al een heel eind mee. 🙂

Gregory
Wijze
Wijze

Succes @Sebas_Tiaan 

Als er nog vragen zijn - fire away

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen