Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 12-01-24 09h09
Antwoorden: 7 antwoorden
Wanneer ik op mijn Philips OLED (model jaar 2023) met Google TV zoek in de Google Play Store dan vind ik geen Orange TV of Orange TV Plus app. Ik vind wel de Orange TV Luxembourg app. De Belgische apps lijken geen ondersteuning te hebben voor Google TV. Ze zijn precies enkel beschikbaar op smartphone en tablet. Vanuit die smartphone app moet je dan cast om te kijken op je TV. Dit vind ik zeer omslachtig. Een echt Google/Android TV app zou veel praktischer zijn. Dan kan je gewoon afstandsbediening van TV gebruiken en heb je geen GSM nodig.
Is mijn analyse correct of bestaat er toch een manier om de Belgische Orange TV (Plus) app op een Google TV te krijgen? Zijn er plannen bij Orange om een app te maken die compatibel is met Google TV?
Heb je enig idee via welke weg ik dit best aan Orange vraag?
Momenteel is er enkel de app voor mobiele toestellen met touch bediening (smartphone, tablet, iphone, ipad). Deze zal je dus ook niet terugvinden in de android tv play store, enkel in de android mobile play store. Binnenkort komt deze er wel voor verschillende merken van smart TV's en android. Nog even afwachtten dus. Tot die tijd zal het via streamen naar de tv/chromecast moeten.
Dag @NicG ,
Het klopt inderdaad dat de apps enkel op tablet en GSM werken en niet rechtstreeks op de TV/Chromecast geïnstalleerd kunnen worden. Zeker voor TV lite gebruikers heel ambetant!
Of ze eraan werken is een goeie vraag, misschien kun je de vraag eens stellen via Facebook Messenger.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
4 | |
2 | |
2 | |
1 | |
1 |