annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange lanceert (eindelijk) nieuwe Tv decoder.

Topic gestart op: 14-03-22 16h22

Antwoorden: 6 antwoorden

Biebeltje
Gewaardeerd verkenner

Orange lanceert (eindelijk) nieuwe Tv decoder.

Orange Belgium neemt een nieuwe settopbox in gebruik op basis van Android TV. Het kastje heeft 4k-ondersteuning en krijgt een aantal apps vooraf geïnstalleerd. Die apps zijn te gebruiken en te updaten zonder dat er een Google-account nodig is.

Orange levert de nieuwe tv-decoder  met apps van VRT NU, Auvio, VTM GO, RTL Play, Amazone Prime Video en Streamz. Gebruikers kunnen zelf andere Android-apps installeren als die beschikbaar zijn voor Android TV.

De settopbox heeft Chromecast-functionaliteit en spraakbediening via Google Assistent. Dat werkt met een microfoon in de afstandsbediening. Orange voorziet ook in een cloud-tv-opnamedienst waarbij de opnamen terug te kijken zijn vanaf andere apparaten via de Orange TV Plus-app.

Volgens de aankondiging van Orange Belgium beschikt de tv-decoder over een 'hoogwaardige chipset' voor het kijken in 4k-resolutie. Welke dat precies is, vermeldt het bedrijf niet. De decoder ziet er hetzelfde uit als de Sagecom IWU 200 , die Orange sinds 2019 in Polen aan klanten levert. Dat model heeft een BCM72604-soc. Dat is een dualcore met twee Cortex-A15-cores op maximaal 1,5GHz.

Nieuwe klanten die een abonnement met tv afnemen bij Orange Belgium, krijgen de tv-decoder met Android TV. Een extra box is verkrijgbaar voor 9 euro per maand.

 

Bron: tweakers

Labels (3)
6 ANTWOORDEN 6
zierbeek
Gewaardeerd verkenner

Ik heb net even contact gehad met de klantendienst over hoe de uitrol verloopt.

Als bestaande klant dien je 49€ te betalen alvorens je de nieuwe decoder mag bemachtigen.

Bestaande klanten in de kou, zoals gewoonlijk? 

Gregory
Wijze
Wijze

Dat zullen de verplaatsings/interventiekosten zijn @zierbeek Die mensen worden ook betaald

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer


Het is helaas bij alle providers hetzelfde 🤐

Als uw decoder niet kapot is krijg je niet zomaar een nieuwe. Wat te begrijpen is uiteraard. Die dingen kosten ook handenvol geld. Bellen naar de klantendienst en zeggen dat uw decoder kapot is zal helaas niet helpen want ze vervangen de decoder gratis door hetzelfde model 😅.

Het is zelfs zo dat bij andere providers (ik noem geen namen) je sowieso moet betalen voor een decoder wissel, ook als je decoder defect is en een nieuwe nodig is. 

0 pluimen
Tinneke2
Aspirant sjamaan

@Pletse Niet volledig correct ik heb bij een provider mijn decoreer betaald . In die tijd kon dat nog en als hij stuk was kon je een nieuwe omwisselen en betaalde weer . Koste mij geen maandelijkse huur ervoor . Tel maar eens op . Op een jaar heb je dit al lang betaald . 
En nu vragen ze 49 euro kan ik inkomen waarom hem ook niet komen . Maandelijks dan nog wat extra uit ons zakken en voor wat  om  iets dat amper goed werkt . 😣. Er zijn veel klachten over  

@Gregory  die worden niet uit betaald van die werkjes uit te voeren hoor , die hebben hun maandelijks loon wel netjes op hun rekening staan . komt niet van verplaatsing en interventie . Dat gaat naar 1 rekening en daar moeten nog belastingen op betaald worden enz … 

Ik betaal alvast niet voor een nieuwe . 
fijne groeten tinneke2wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt 

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen