annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange tv app koppelen lukt niet

Topic gestart op: 26-11-18 10h15

Antwoorden: 38 antwoorden

Laurentstijn
Aspirant verkenner

Orange tv app koppelen lukt niet

OPGELOST

Hey, 

het lukt ons niet om onze telefoon te koppelen met de decoder😠.

heeft er iemand het zelfde probleem?

zie foutmelding in bijlage

mvg

stijn

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
DriesB
Ervaren verkenner

Ondertussen is het probleem opgelost, maar ik kreeg geen feedback van de helpdesk hoe ze dat deden. Dit is het laatste bericht dat ik van hen kreeg :

Hey Dries,

Dit wordt nog steeds nagevraagd bij de technische dienst daar het nog niet opgelost is.

Dossier xxx is nog in behandeling en wordt nagekeken met de IT van Telenet.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

38 ANTWOORDEN 38
cuypz
Ervaren verkenner

Hey HM,

Jij strandt dus op precies hetzelfde als DriesB ?  Alle verbindingstesten OK/Uitstekend, en toch een Netwerkfout op het moment dat je zo'n koppelingscode aanvraagt op de decoder?

Ik kan niet meteen een reden bedenken waarom je decoder zijn Wifi connectie zou verbreken als je op een ander toestel Youtube open zou zetten.  De Orange modems hebben een ingebouwde router waarmee je met de standaard setup tot 255 toestellen kan verbinden, dus die kunnen ook allemaal tegelijk online zijn en dingen doen op het internet.  Het ene toestel krijgt dus geen voorrang op de rest en "kickt" ze ook niet van de router af.  Verbinden al je toestellen met de Orange wifi, of heb je nog ergens een eigen access point staan, bv. om je signaal in een bepaalde ruimte te verbeteren omdat de Orange wifi niet tot daar geraakt?

Is jouw probleem reproduceerbaar?  Daarmee wil ik zeggen: gebeurt het élke keer wanneer je een bepaalde handeling doet (bv. Youtube opzetten)?  En wanneer dat gebeurt, is dat dan precies op hetzelfde moment, of stel je gewoon enige tijd later vast dat de decoder zijn wifi connectie kwijt is en denk je dan: "ahja, ik heb daarstraks wel effe youtube gekeken" ?  Ik heb weet van wifi connecties die wegvallen als er bv. een microgolfoven in de "line of sight" staat tussen het toestel en de router, of wanneer het toestel op het randje van het bereik van de wifi staat.

Los van alles vind ik het op zich wel vreemd dat je zelf de verbinding moet herstellen.  Zelfs als je decoder de wifi connectie zou verliezen, om wat voor reden dan ook, dan zou die wel vanzelf opnieuw moeten connecteren van zodra dat weer kan.  Immers, hij kent de naam van je netwerk en het wachtwoord ervan.  Dat hij dat niet doet doet mij vermoeden dat de decoder misschien net iets te ver van de wifi modem staat (waardoor het signaal net niet goed genoeg is), ofwel dat er meerdere routers/access points in je huis staan die met elkaar vechten.  Maar als dat niet het geval is, dan denk ik dat er fysiek wat met je modem, ofwel wat met je decoder scheelt.

0 pluimen
KristofD
Aspirant verkenner

Hier ook hetzelfde probleem. 

Sinds vandaag Orange Love klant en het koppelen lukt ook niet wegens netwerkproblemen.

Ik kan geen code genereren. Er gebeurt niks bij het indrukken van ok.

Iemand een oplossing hiervoor?

Bedankt. 

Kristof

0 pluimen
Herihor
Leidende verkenner

Troost je, ik heb hetzelfde probleem! Met iPhone, iPadPro lukt het, maar met mijn andere iPad niet, hoewel de klantendienst me al tweemaal heeft gecontacteerd en telkens een andere oplossing voorstelt. Het goede nieuws is dat ze het probleem in het oog houden en me nogmaals zullen contacteren, er is dus hoop!

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hey, 

het lukt ons niet om onze telefoon te koppelen met de decoder😠.

heeft er iemand het zelfde probleem?

zie foutmelding in bijlage

mvg

stijn

Ugh @Laurentstijn,

 

Hebben de Orange-stamleden je verder kunnen helpen? Met andere woorden is je Orange TV app gekoppeld aan je decoder?

 

 

Laat het pluimen regenen

    🏹 Totems Groet 🏹

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Laurentstijn het koppelen was eigenlijk heel simpel met de gsm. Als u terug in het menu gaat en probeerd te koppelen staat er ook bij om een code te sturen. Heeft u die code laten sturen naar de gsm ?

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen