Tv
Wil je de andere Tribers een nieuw tv-programma aanbevelen? Of digitale weetjes uitwisselen over je Orange tv-belevenis? Op Tribe helpen we elkaar.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
DriesB
Gewaardeerd verkenner

Re: Orange tv app koppelen lukt niet

Hey 

Mijn decoder is via wifi verbonden en heeft 192.168.0.4 als ip adres. 

Alvast bedankt! 

cuypz
Ervaren verkenner

Re: Orange tv app koppelen lukt niet

Hello DriesB

Goed begin! Ik neem aan dat :

- het toestel rechtstreeks verbonden is met de WiFi van je orange modem, en niet via een eigen router of access point van jezelf? Spreek me tegen als dat niet zo is  

- je ook effectief internet hebt via dat wifi netwerk? Dat kan je testen op je decoder via Menu - Instellingen - Technisch - Netwerk - Controleer internetverbinding.

 

0 pluimen
DriesB
Gewaardeerd verkenner

Re: Orange tv app koppelen lukt niet

Modem is (via manuele methode) met de modem verbonden en checks lukken altijd perfect met uitstekende waarden als resultaat Smiley Vrolijk. So far so good Smiley Knipoog  

cuypz
Ervaren verkenner

Re: Orange tv app koppelen lukt niet

Hé Dries,

Oké, dus als ik alles goed samenvat heb je nu een wifi verbinding actief op je decoder en geeft de netwerkcontrole op diezelfde decoder op dit moment het resultaat "Uitstekend" op alle controles .  Echter, wanneer je nu op je decoder naar Instellingen > Orange TV App > Koppel een nieuw apparaat > Genereer een code gaat, dan krijg je op je tv scherm géén code te zien, maar de melding "Controleer je netwerkinstellingen".  Klopt dit, of krijg je op je TV scherm wél een koppelingscode te zien?  Of een andere foutmelding?

Als je géén koppelingscode op je tv te zien krijgt wanneer je drukt op Genereer een koppelingscode, dan heb ik de volgende twee vragen voor je:

- Heb je je decoder toevallig verbonden met de Gast/Guest wifi van de Orange modem ipv met je eigen interne netwerk?

- Kan je eens proberen om je decoder via UTP kabel in te pluggen op je modem, de wifi verbinding op je decoder te verbreken, in te stellen dat je bedraad verbinding wenst te maken en vervolgens opnieuw probeert een koppelingscode te zien te krijgen op je scherm ?  Daarvoor zal je de decoder allicht even moeten verplaatsen tot bij je modem en vermoedelijk zal je ook een extra computerscherm of televisie nodig hebben om de test bij je modem te doen.  Een UTP kabel zit normaal gezien in de doos waar je decoder in geleverd werd.

 

Wanneer je wél een koppelingscode te zien krijgt op je scherm, dan is het stukje decoder volgens mij alvast in orde .  Maar dat bekijken we dan later wel, als dat aan de orde is.

DriesB
Gewaardeerd verkenner

Re: Orange tv app koppelen lukt niet

Hey, 

De modem is met mijn gewone wifi netwerk verbonden. Zonet de test met de utp kabel gedaan en probleem blijft gelijk, zie foto. 

cuypz
Ervaren verkenner

Re: Orange tv app koppelen lukt niet

Hello Dries, 

Bedankt voor de screenshot. Er zijn volgens mij nog maar een drietal dingen die je nu nog zelf kan proberen :

- doe eens een factory reset van zowel je modem (die zou op 192.168.0.1 te vinden moeten zijn) als van je decoder (via menu Instellingen) 

- zet je modem en je decoder allebei tegelijk eens een half uurtje zonder stroom

- kan je eens controleren of er nieuwe software gevonden kan worden door de decoder? (via menu Instellingen)

Als dit geen zoden aan de dijk brengt  dan vrees ik dat je overgeleverd bent aan de kennis van 5000 en sturen die hopelijk een technieker langs. Want zelf heb je dan alles geprobeerd wat je zelf kan doen. Tenzij je zelf nog aan iets denkt dat je vergeten bent te vermelden? 

0 pluimen
HM
Gewaardeerd verkenner

Re: Orange tv app koppelen lukt niet

Ik heb “stiekem” alle stappen mee gevolgd en gekeken naar updates maar deze zijn er niet.

ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar ik moet wel heel regelmatig ( minstens 2x/w) de tv terug met WiFi laten verbinden als ik bv YouTube opzet. Dit gebeurt dan wel vlotjes. 

Hilde 

0 pluimen
Highlighted
cuypz
Ervaren verkenner

Re: Orange tv app koppelen lukt niet

Hey HM,

Jij strandt dus op precies hetzelfde als DriesB ?  Alle verbindingstesten OK/Uitstekend, en toch een Netwerkfout op het moment dat je zo'n koppelingscode aanvraagt op de decoder?

Ik kan niet meteen een reden bedenken waarom je decoder zijn Wifi connectie zou verbreken als je op een ander toestel Youtube open zou zetten.  De Orange modems hebben een ingebouwde router waarmee je met de standaard setup tot 255 toestellen kan verbinden, dus die kunnen ook allemaal tegelijk online zijn en dingen doen op het internet.  Het ene toestel krijgt dus geen voorrang op de rest en "kickt" ze ook niet van de router af.  Verbinden al je toestellen met de Orange wifi, of heb je nog ergens een eigen access point staan, bv. om je signaal in een bepaalde ruimte te verbeteren omdat de Orange wifi niet tot daar geraakt?

Is jouw probleem reproduceerbaar?  Daarmee wil ik zeggen: gebeurt het élke keer wanneer je een bepaalde handeling doet (bv. Youtube opzetten)?  En wanneer dat gebeurt, is dat dan precies op hetzelfde moment, of stel je gewoon enige tijd later vast dat de decoder zijn wifi connectie kwijt is en denk je dan: "ahja, ik heb daarstraks wel effe youtube gekeken" ?  Ik heb weet van wifi connecties die wegvallen als er bv. een microgolfoven in de "line of sight" staat tussen het toestel en de router, of wanneer het toestel op het randje van het bereik van de wifi staat.

Los van alles vind ik het op zich wel vreemd dat je zelf de verbinding moet herstellen.  Zelfs als je decoder de wifi connectie zou verliezen, om wat voor reden dan ook, dan zou die wel vanzelf opnieuw moeten connecteren van zodra dat weer kan.  Immers, hij kent de naam van je netwerk en het wachtwoord ervan.  Dat hij dat niet doet doet mij vermoeden dat de decoder misschien net iets te ver van de wifi modem staat (waardoor het signaal net niet goed genoeg is), ofwel dat er meerdere routers/access points in je huis staan die met elkaar vechten.  Maar als dat niet het geval is, dan denk ik dat er fysiek wat met je modem, ofwel wat met je decoder scheelt.

0 pluimen
DriesB
Gewaardeerd verkenner

Re: Orange tv app koppelen lukt niet

Hey, 

Ik heb alle stappen doorlopen, maar het probleem blijft. 

Ik krijg zelfs een foutmelding als ik naar updates zoek (zelfde melding krijg ik ook bij verbinding via utp, maar dan staat er ethernet ipv wifi).

Enig idee waarop dit kan wijzen (zie screenshot)?

Alvast dank 

DriesB

cuypz
Ervaren verkenner

Re: Orange tv app koppelen lukt niet

Heb je dit al eens voorgelegd bij de technische dienst op het nummer 5000?

Het lijkt er bijna op dat je internetverbinding of je decoder niet beschouwd wordt als deel van het Orange netwerk :-/  misschien dat een Orange medewerker kan nakijken of de koppeling van de devices met het Orange netwerk goed zit? Ik denk nl. niet dat je dit nog zelf of via dit forum op gaat kunnen lossen.

Maar ik hoop wel dat je hier terugkoppelt als ze je probleem hebben kunnen verhelpen (en hoe)  want het benieuwt me enorm...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen