annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange tv werkt niet op ipad, zogezegd omdat ik niet op thuisnetwerk zit

Topic gestart op: 06-01-19 17h12

Antwoorden: 54 antwoorden

Tjer
Ervaren verkenner

Orange tv werkt niet op ipad, zogezegd omdat ik niet op thuisnetwerk zit

OPGELOST

De app werkt wel op mijn iphone en heeft gewerkt op mijn ipad. Ik denk niet dat dit ermee te maken heeft, maar ik heb ook problemen met mijn orange netwerk na het veranderen van mijn wachtwoord op mijn wifi. Enkele van mijn toestellen geraken niet meer op mijn hoofdaccount. Die van mijn kinderen helemaal niet. Ik moet via guest acc of via mijn wifi netwerk verbinding maken. Bovendien moet ik enkele keren per week mijn verbindingen van enkele toestellen opnieuw instellen. Wachtwoorden weer invullen, soms modem heropstarten, ....

Heb al herhaaldelijk helpdesk gebeld, maar omdat ik via mijn netwerk wel verbinding kan maken, mag er geen technieker komen. Toch is er iets aan de hand met de modem denk ik.

 

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Jerre
Gewaardeerde genezer

Hallo @Tjer

De instelling waarover de technieker sprak is geen firewall instelling maar een MAC filter, dit is een lijst met MAC (hardware) adressen van toestellen die op de WiFi mogen verbinden.
Als dit ingeschakeld is kunnnen andere toestellen zelfs niet proberen aan te melden, die worden geweerd.
Maar ook deze instelling wordt bij een wifi factory reset (Jouw wifi -> Opnieuw opstarten -> Herinstelling van de Wifi parameters inschakelen -> Toepassen) ongedaan gemaakt.

Het lijkt erop dat er nooit een wifi factory reset gedaan werd, maar het is goed dat je probleem nu opgelost is.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

54 ANTWOORDEN 54
Cdt24801
Wijze
Wijze

Zeer vreemd verhaal ... En niemand van Apple die daar een technisch woordje uitleg bij kon geven? Want heel logisch klinkt het allemaal niet ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@patrick2   Normaal zou het toestel gewoon moeten melden dat het paswoord niet geldig is maar de iPhone of iPad blijft eindeloos het oude paswoord proberen tenzij je bij de wifi settings het netwerk aantikt, dan komt de melding "Incorrect password for netwerknaam" en kan je het nieuwe paswoord ingeven.

@Tjer   Heb je het paswoord in de router veranderd voor beide frequentiebanden, 2.4 en 5GHz ?
Je toestel zit soms op 2.4 en soms op 5Ghz tenzij je aparte netwerk namen (SSID) ingesteld hebt.
Het gastnetwerk heeft enkel internet toegang en is volledig afgeschermd van het privé wifi en vast netwerk.

Met de Orange TV app moet je niet op hetzelfde netwerk zitten, de bediening werkt ook via mobiel internet.

0 pluimen
Tjer
Ervaren verkenner

@ Jerre, ja, heb het op beide gedaan en werd ook door de technische dienst bevestigd.Zij hebben toen mijn 5ghz wifi zichtbaar gemaakt en gevraagd om alle apple toestellen op die frequentie te verbinden. Wat ik gedaan heb. Met mijn apple tv's geraak ik er ook niet op. Heb ze beide teruggezet naar febrieksinstellingen, helpt niet. Het netwerk wordt gevonden maar het ww niet aanvaard.

Toen ik het ww enkele weken veranderd had, dan kon mijn dochter nog op mijn wifi met haar iphone, via de oude settings, dus het oude ww. Mijn schoonzoon niet. Toen zij met het nieuwe WW probeerden, was het noppes. Ook met netwerk vergeten.

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Jerre normaal zou dat moeten ja maar uit mijn ervaringen in de praktijk blijkt dat dit niet ( altjid )  zo  is. Heb al vaak genoeg de klanten op deze manier geholpen en dat heeft op deze manier tot nu toe altijd gewerkt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Tjer eerste punt uw wifi:

Als u een verandering aanbrengt op uw wifi , wachtwoord of andere zaken is het beste om op de toestellen deze netwerken eerst te laten vergeten. Vervolgens zoekt u in de wifi weer naar die netwerken en moet u het nieuwe wachtwoord invoeren. De reden hiervan is dat uw toestel met een bekend netwerk wil verbinden maar weet het oude wachtwoord nog in zijn geheugen. 

Voor de app van de tv , kijk eens of u de resentste software heeft van IOS en een update van de tv app. Er is deze week of vorige week een update uitgebracht om enkel dingen te fixen.

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen