Tv
Wil je de andere Tribers een nieuw tv-programma aanbevelen? Of digitale weetjes uitwisselen over je Orange tv-belevenis? Op Tribe helpen we elkaar.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Aspirant verkenner

Orange vs telenet

Hallo iedereen

wie heeft al de vgl gemaakt van orange tegenover telenet? Pro en contra?

Labels (1)
0 pluimen
20 ANTWOORDEN 20
Highlighted
Gewaardeerde sjamaan

@patrick2 Ben akkoord met wat je schrijft.  (Zei enkel dat ik geen pech wou)

0 pluimen
Highlighted
Leidende sjamaan

@Gregory  dat hoop ik voor niemand niet 🙂 

Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
0 pluimen
Highlighted
Veteraan verkenner

@Gregory 

ik beschouw dit niet als een gebrek van Orange, maar ik stel enkel vast.

Wat tv betreft wil ik er nog bij vertellen dat de decoder van Orange wel heel goed is, heel mooi beeld dat wordt weergegeven in 1080p. Daar kunnen ze bij Proximus nog van leren.

En wat die indianenverhalen zijn ga ik bij deze toch nog even mijn zegje doen. Op het appartement dat we aan de kust gekocht hebben wilden we Orange als provider voor internet en tv. De installateur kwam langs en zei ons direct dat er waarschijnlijk een filter op het signaal zit en bij nader inzien was dit ook zo. We hebben daarvoor Orange een 35 keer(kunnen er meer zijn)gecontacteerd om dit op te lossen maar dit hebben ze niet kunnen doen. Ik als leek weet dat het gewoon te filter ervan tussen halen is en dat Infrax of Telenet dat moet doen. Die 35 aan de andere kant van de lijn en in de winkel wisten het dus niet, ook hun supervisor of degene die daarvoor moet instaan wist het niet. Ik heb het hen 35 keer gezegd wat ze moesten doen maar dit is nooit in orde gekomen en daarom na 4 maanden veranderd naar Proximus. Ik versta het dat die mensen van de klantendienst niet alles kunnen weten maar ik veronderstel dat ik niet de eerste ben met dat probleem en dat ze dat wel ergens in hun visdiagram hebben staan wat ze moeten doen. Enfin we zitten nu bij de anderen maar vinden het jammer dat ze het voor ons niet konden oplossen.

Had ik thuis geen Telenet gehad ging ik nooit veranderd zijn om niet weer dezelfde problemen te hebben, is nochtans maar een filter uithalen....

0 pluimen
Leidende sjamaan

@Schumi_wk  en ik begrijp exact wat u bedoeld . En dat is wat mij tegen steekt van Telenet vs Orange. Als er een probleem is met de kabel of een filter er tussen uit halen of iets dergelijks dan sturen ze de klant van het kastje naar de muur en Telenet trekt zich er weinig van aan. Vind dat hun veeeeeel meer medewerking mogen verlenen aan de dienst verlening van Orange. Die filter verwijderen in uw geval 5 minuten werk , case opmaken door Orange , Telenet ontvangt deze en kan daar een technieker heen sturen. Hopelijk gaat Orange ooit een eigen kabel hebben waar zelf mee kunnen doen wat ze willen en als er problemen zijn worden ze sneller opgelost. 

0 pluimen
Highlighted
Veteraan verkenner

En geloof het of niet, maar ben juist terug van de Telenet winkel om daar mijn box en acces point in te dienen en daar hoor ik zeggen dat Orange niks heeft doorgegeven aan Telenet dus moet ik nog zelf een keer bellen om alles stop te zetten. Nochtans heb ik mijn Easy Switch nummer doorgegeven en dit is al van vorige week donderdag dat ze mij gebeld hebben nadat ik via de website mij had aangemeld. It's a neverending story.

Sorry maar de klantendienst van Orange trekt op geen ballen.

0 pluimen
Highlighted
Leidende sjamaan

@Schumi_wk  hier wil ik toch een kleine rechtzetting doen over de klantendienst van Orange. De Easy Swich trekt op geen ballen ! 

Want andersom naar Telenet toe of Proximus werkt ook niet tot nooit. Ik zit ook op het forum van Telenet en daar hoor ik exact hetzelfde. Die easy switch hapert serieus maar waar geen idee. Beste is die niet te gebruiken en zelf opzeggen dat werkt het beste. Ik hoor u al denken ze hebben het toch in het leven geroepen ... JA maar het werkt niet niet van geen kanten.

0 pluimen
Highlighted
Aspirant verkenner

Goede avond,

Weet iemand of men een decoder van Telenet voor tv-aansluiting kan combineren met een modem van Orange voor internetaansluiting?

0 pluimen
Highlighted
Aspirant verkenner

Misschien weet @patrick2 hiermee raad?

0 pluimen
Highlighted
Leidende sjamaan

@GEERT64 

100% zeker weet ik het niet, maar met zeer grote waarschijnlijkheid zou ik toch zeggen dat het niet gaat werken.

Ze gebruiken wel beide dezelfde kabel, maar de signalen zijn verschillend. Zowel de modem als de decoder moeten geregistreerd worden. Dat zal niet werken bij een kruisbestuiving. Geen van beide operatoren zal het toestel van de andere (h)erkennen en bijgevolg dus ook niet registreren.

Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
Tomorrow is another day
0 pluimen
Highlighted
Leidende sjamaan

@GEERT64  dit gaat niet werken helaas. Dat is al eens geprobeerd geweest maar zonder succes.

Leden met de meeste pluimen