annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Soundbar en decoder?

Topic gestart op: 18-09-21 16h16

Antwoorden: 5 antwoorden

phil48
Leidende verkenner

Soundbar en decoder?

Heb mezelf een mooie soundbar gekocht en zoek de beste manier om de decoder daarmee te verbinden. Kan via hdmi arc (maar dan naar tv, want decoder heeft maar één hdmi, die naar tv gaat) ofwel via de s/pdif aansluiting op de decoder.

Alleen vraag ik me af welke kabel ik dan precies moet gebruiken, op de soundbar heb ik naast hdmi arc enz ook nog een optical aansluiting. Iemand een idee ??

De bedoeling is naast gewoon mooier tv-geluid bij gelegenheid ook de radiozenders via de soundbar af te spelen.

Labels (1)
5 ANTWOORDEN 5
Gregory
Wijze
Wijze

Ik denk dat hdmi arc de beste mogelijkheid is qua gebruiksgemak en kwaliteit HDMI vs Optical Cables: Which one to Consider? - Blog | SF Cable

Nu, als de soundbar een hdmi in en out heeft, dan decoder >> soundbar hdmi in en een andere hdmi cable : soundbar hdmi out >> TV

 

Kan ook dat de soundbar alleen een hdmi in heeft.  In dat geval moet decoder >> TV en zien of je op je TV een andere hdmi poort hebt waar je het geluid naar toe kunt sturen - en dan deze poort op de hdmi in van de soundbar aan te sluiten

Verder heb je met hdmi de mogelijkheid dat je je decoder aanlegt, dat de TV en soundbar automatisch inschakelen

 

phil48
Leidende verkenner

Bedankt Gregory voor je uitvoerig antwoord 🙂

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

No problem @phil48 

Denk dat alle - of de meeste toch - smart tv's een hdmi arc out hebben ingeval je soundbar maar 1 hdmi heeft

0 pluimen
phil48
Leidende verkenner

Dat is het geval. Blijkt dat optical ook kon, maar als de ARC beter klinkt, dan die ik dat hé. Heb er twee van op mijn philips tv. In de ene zit de decoder, op twee dan soundbar, op 4 dd xbox en op 3 de bluray speler.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen