annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Tips and tricks : Geluid in Dolby Digital

Topic gestart op: 29-10-18 12h08

Antwoorden: 21 antwoorden

CelineR
Voormalig sjamaan
Voormalig sjamaan

Tips and tricks : Geluid in Dolby Digital

OPGELOST

Dag allemaal ! 🙂

Weten jullie dat onze tv-decoder is compatibel met en gecertifieerd voor Dolby Digital 5.1 ?

Je kan controleren of de content in Dolby is door te klikken op OK om de infobanner te laten verschijnen. Zo ja, verschijnt er een klein Dolby-logo.

Indien je tv of homecinemasysteem Dolby ondersteunt, kan je dit activeren via de HDMI- of audio-instellingen van de tv-decoder:

  • HDMI-compatibel homecinemasysteem: configureer de parameter ‘Conversion Audio’ onder Menu > Instellingen > Technisch > HDMI-uitgang. Kies de modus Geavanceerd om het Dolby Digital-geluid rechtstreeks naar de versterker van het homecinemasysteem te sturen
  • Versterker verbonden met de optische kabel (S/PDIF-uitgang): configureer ‘Audiotype’ onder Menu > Instellingen > Technisch > Audio > S/PDIF-audio-uitgang. Selecteer ‘Dolby Digital’.

Céline

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Peter_T
Gewaardeerd verkenner

Eureka🤪👍🏼👍🏼 : HDMI van decoder naar soundbar en HDMI van soundbar naar tv was de oplossing. Optische kabel van tv terug naar soundbar voor Netflix en PlayStation geluid en klaar is kees.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
21 ANTWOORDEN 21
Chiquita
Aspirant genezer

Dan is er toch iets mis met uw opstelling vrees ik.
Als uw soundbar tussen tv en decoder hangt moet het altijd lukken...

0 pluimen
TwonickyII
Veteraan verkenner

Idd,

Ik heb het internet nog eens afgesnuistert en idd je kan je soundbar
vrijstaand of via je tv gebruiken. TV toestel hoeft daarvoor niet aan te staan.
KAn zowel via se S/DPIF if via dual HDMI en ja zelfs via gewone audio kabels .
Dus uiteindelijk zal er wel iets mis zijn aan de aansluiting van die sounbar.

 

Peter_T
Gewaardeerd verkenner

Zonet nog wat extra testen gedaan en wanneer ik de HDMI kabel naar de tv uittrek dan blijft de muziek wel spelen. Ter info geluid speelt via cinch naar soundbar. Plug ik de HDMI terug in in de decoder, dan valt de muziek op slag uit. 

0 pluimen
Peter_T
Gewaardeerd verkenner

Eureka🤪👍🏼👍🏼 : HDMI van decoder naar soundbar en HDMI van soundbar naar tv was de oplossing. Optische kabel van tv terug naar soundbar voor Netflix en PlayStation geluid en klaar is kees.

0 pluimen
TwonickyII
Veteraan verkenner

Hallo Peter,

 

Blij dat het opgelost is, 
Alvast bedankt om je oplossing hei ook mee te delen aan de groep. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen