Tv
Wil je de andere Tribers een nieuw tv-programma aanbevelen? Of digitale weetjes uitwisselen over je Orange tv-belevenis? Op Tribe helpen we elkaar.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
TwonickyII
Veteraan verkenner

Re: Tips and tricks : Geluid in Dolby Digital

Hallo,

Dit is inderdaad mogelijk. Als je de aansluiting via de S/PDIF aansluiting van je decoder laat toekomen
in je versterker en je hebt de desbetreffende muziekzender gevonden, kun je gewoon je tv...............
let wel enkel je televisie toestel en niet de decoder........uitzetten. Aangezien de decoder aan blijft staan 
gaat deze het audio signaal doorsturen naar je stereo installatie . Met dien verstande natuurlijk dat je instalatie ook een S/PDIF aansluiting heeft. 
Succes ermee.....

0 pluimen
Peter_T
Gewaardeerd verkenner

En toch lukt dit niet. Ik zet de tv uit, en het geluid gaat nog en second of 10 naar de soundbar. Daarna : stilte. Ter info : het groene lampje van de decoder blijft op dat moment groen branden. 

0 pluimen
Chiquita
Leidende verkenner

Dan is er toch iets mis met uw opstelling vrees ik.
Als uw soundbar tussen tv en decoder hangt moet het altijd lukken...

0 pluimen
TwonickyII
Veteraan verkenner

Ofwel is de bediening van je soundbar van die aard dat wanneer je je tv uitzet, hij na 10 minuten ook uitgaat. 
Zou de enige logische verklaring zijn voor wat er gebeurd.

TwonickyII
Veteraan verkenner

Idd,

Ik heb het internet nog eens afgesnuistert en idd je kan je soundbar
vrijstaand of via je tv gebruiken. TV toestel hoeft daarvoor niet aan te staan.
KAn zowel via se S/DPIF if via dual HDMI en ja zelfs via gewone audio kabels .
Dus uiteindelijk zal er wel iets mis zijn aan de aansluiting van die sounbar.

Peter_T
Gewaardeerd verkenner

Zonet nog wat extra testen gedaan en wanneer ik de HDMI kabel naar de tv uittrek dan blijft de muziek wel spelen. Ter info geluid speelt via cinch naar soundbar. Plug ik de HDMI terug in in de decoder, dan valt de muziek op slag uit. 

0 pluimen
Peter_T
Gewaardeerd verkenner

Eureka🤪👍🏼👍🏼 : HDMI van decoder naar soundbar en HDMI van soundbar naar tv was de oplossing. Optische kabel van tv terug naar soundbar voor Netflix en PlayStation geluid en klaar is kees.

0 pluimen
TwonickyII
Veteraan verkenner

Hallo Peter,

Blij dat het opgelost is, 
Alvast bedankt om je oplossing hei ook mee te delen aan de groep. 

0 pluimen
Maloney
Gewaardeerd verkenner

Ik heb deze syndromen ook, en ik verbind via een receiver.

Zelfde probleem, als de TV uit gaat, gaat het geluid van de decoder ook uit, terwijl deze rechtstreeks via de optische ingang van de receiver verbonden is.

Zelfde opstelling werkte inderdaad perfect bij Telenet, maar dus niet met een Orange decoder.

Dus de HDMI van de decoder + optische ingang van de decoder gaan beide naar de receiver.

De Tv is enkel verbonden met de HDML uit voor de receiver, dus zou geen invloed mogen hebben.

Nog grappiger is dat ik het digicorder geluid hoor terwijl er een andere HDMI bron op de televisie is geselecteerd. Maar dat maakt niet uit. Als ik de Tv uitzet is het geluid van de digicorder na een paar seconden ook weg.

Is ook een samsung Tv, maar ik weet niet of dat er veel mee te maken heeft...

Hier is toch iets vreemd aan de hand.

0 pluimen
Maloney
Gewaardeerd verkenner

Nog verassender is wanneer ik de HDMI kabel niet in de Tv steek, dus gewoon los laat hangen, dan heb ik wel geluid via de optische ingang bij de receiver.

Ik heb een vermoeden dat dit te maken heeft met ARC (Audio Return Channel), maar ik ben niet zeker.
Voor de receiver is er geen link tussen de HDMI ingang en de HDMI uitgang, maar toch lijken die elkaar te beïnvloeden.

Vraag blijft, of de decoder stopt met audio door te sturen op de optische uitgang, of de receiver een voorkeur heeft voor het audio signaal dat via HDMI binnen komt.

Als ik de HDMI verbinding tussen de decoder en de receiver verbreek, werkt de audio via de optische kabel ook weer.

Ik bergrijp er niets van...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen