Tv
Wil je de andere Tribers een nieuw tv-programma aanbevelen? Of digitale weetjes uitwisselen over je Orange tv-belevenis? Op Tribe helpen we elkaar.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Ervaren verkenner

Tv en decoder

OPGELOST

Mijn decoder loopt regelmatig vast. Met foutmelding. Nadien is het  programma in klein hoekje rechts te zien en de rest is zwart. Ik heb hier al eens orange voor gecontacteerd en de technieker heeft alles nagekeken. Alles was normaal maar het blijft toch wekelijks.. heeft nog iemand dit? 

Labels (1)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
Highlighted
Anonymous
Niet van toepassing

@LnPrjn 

Welke foutmelding krijg je?

Highlighted
Aspirant genezer

@LnPrjn als je het forum doorloopt zal je merken dat je niet de enige bent. Meerdere keren werden al oplossingen aangedragen zoals dat je eventueel zou terecht kunnen in Orange shop om te ruilen en te testen naar het voorbeeld van Telenet tot op heden is er nog niets mee gedaan. Zelf herstart ik wekelijks mijn decoders en kijk ik even of er nog updates zijn dat helpt bij mij. Juist nog veel problemen met de serie opnames de ene wel de andere niet maar ook hier weer ben ik niet de enige.

Highlighted
Aspirant genezer

@LnPrjn zorg er ook wel voor dat er geen speling zit op de kabels in je decoder, tv of modem kan ook één van de oorzaken zijn en vervang je die door een nieuwe kabel. Succes ben eigenlijk met  de kerst maaltijd bezig 🎅 ho,ho,ho 😉.

Highlighted
Leidende sjamaan

@LnPrjn 

Wat je zou kunnen doen is een timerklok plaatsen voor de stekker van uw decoder. Daarmee dan elke nacht uw decoder een periode van enkele uren zonder stroom zetten. 

Het zou niet mogen zijn, maar er is de praktijk gebleken dat de meeste decoders daar wel baat bij hebben en veel minder storingen vertonen.

En baat het niet, het schaadt ook niet.

Prettige Kerst 🎄

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
Leidende sjamaan

@LnPrjn  wel belangrijk te weten welke foutmelding u ziet. U kan dan altijd eens zoeken op het forum of er meerdere zijn met die specifieke foutmelding. Dat de technieker het heeft nagezien en dat die zegt het is normaal dan wil ik de technieker terug en die zet mij een nieuwe decoder. U bent klant en het dient te werken zoals het hoort. Weet wel dat de decoders van Orange niet de aller beste zijn , er zijn toch links en rechts wat probleempjes mee. Hopelijk komt Orange volgend jaar  met nieuwe decoders.

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Highlighted
Ervaren verkenner

Bedankt! Het kan idd maar helpen he! Ik ga het vandaag al testen! 😊🎄

Highlighted
Ervaren verkenner

@Anonymous  ik heb het niet meer bijgehouden.. heb het vorig jaar eens doorgegeven naar orange en toen is de technieker geweest. Het is minder nu maar het blijft toch wel vervelend.

Highlighted
Aspirant genezer

@Anonymous @LnPrjn dit is nu het grote verschil tussen Orange en  Telenet waar  je allang een andere decoder had mogen afhalen in het Telenetcenter. Doch wat huurprijs betreft dezelfde als bij Orange vanaf de tweede decoder heb je zelfs een prijsvoordeel bij Telenet. Daarom onze vraag aan Orange om iets gelijkaardigs op poten te zetten met een oorverdovende stilte als gevolg. De voordelen zijn nochtans bekend al was het enkel omtrent klantentevredenheid, de klantendienst zou tenminste een oplossing kunnen aanbieden aanvaardbaar voor de klant. Niet telkens een technieker langs sturen want je gaat zien die komt langs en het werkt dus mag je nog eens extra betalen. Men moet er zich van bewust zijn dat de tevreden klant niet zal bellen. Nu kweekt men gefrustreerde klanten die als het te ver gaat de klantendienst slachtoffer zal zijn van de scheldpartijen waardoor die op den duur minder gemotiveerd zijn enz.

Highlighted
Aspirant genezer

Het zou nog beter zijn dat zoals in Nederland je met eigen aangekochte decoder gewoon een andere smartcard hoeft in te steken om van provider te veranderen. 

Leden met de meeste pluimen