annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verschil telenet digicorder en orange decoder

Topic gestart op: 21-01-22 19h31

Antwoorden: 3 antwoorden

kovan
Aspirant verkenner

Verschil telenet digicorder en orange decoder

Ik ben even aan het uitzoeken wat de verschillen zijn (behalve de prijs) tussen m'n telenet pakket en een vergelijkbaar Orange Pakket.

 

Ik vroeg me af of hier gebruikers zitten die vroeger met een telenet digicorder tv keken en nu via Orange.

Ik had volgende vragen omtrent de verschillen :

- Zijn er nadelen/voordelen?

- Kan je uitgesteld TV kijken.

- Kan ik programma's van enkele dagen terug opvragen om te bekijken.

- Kan er gewerkt worden via een app om op die manier (al dan niet via chromecast) tv te kijken.

- Kunnen programma's op een eenvoudige wijze opgenomen worden?

- Is de decoder stabiel?

 

 

Labels (1)
3 ANTWOORDEN 3
1974katten
Aspirant verkenner

BLIJF WEG VAN ORANGE!!! Ik ben er 2 weken bij geweest en terug gegaan naar Telenet. Van in het begin problemen gehad met Orange en dit was begin april. Tot op heden nog steeds problemen met hun. Facturen die blijven komen, zogezegd geen toestellen terug gestuurd, enz. Elke week moet ik wel bellen naar hun omdat hun administratie absoluut niet klopt !!! Voor geen geld van de wereld ga ik nog terug naar Orange. Zit nu dus terug bij Telenet en ja daar betaal jij iets meer maar nooit geen problemen gehad en nog steeds niet !!!

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@kovan  goedemorgen,

wij zijn al paar jaren overgegaan van Telenet naar Orange.

Zijn zeer tevreden zeker om iets meer te hebben en de prijs iets minder.

@patrick2 heeft je hier alles goed uitgelegd, lees alles maar aandachtig en

maak een goede keuze.

Maar er zal altijd ergens wel eens iets kunnen zijn hé.

 

Tagnieuw.jpg

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
patrick2
Wijze
Wijze

@kovan 

Het is lastig om een Telenet pack te vergelijken met een Orange pack. Dit is gewoon omdat Telenet meer kan bieden ( tegen betaling natuurlijk ) voor extra pakketten. Maar we zullen het simpel houden en als je het basic gedeelte neemt dan is Orange wel gelijk aan Telenet. Enkel heeft Orange geen 1 Gpbs maar wel al 400 Mbps en dat is toch ook al snel internet voor de meeste. Die 400 Mbps is het snelste wat orange bied op dit moment , kost wel extra , anders heb je 150 Mbps standaard. 

Betreft je vraag over je digicorder:

* zijn er voor en nadelen ? - aan een digicorder is enkel het nadeel dat deze een harde schijf heeft waar je opname opstaan. Digicorder defect dan opnames ook weg. Telenet heeft dit ook dus dat verschil blijft hetzelfde. 

Kan je uitgesteld TV kijken ? - ja je kan uitgesteld kijken. 

* Kan ik programma's van enkele dagen terug opvragen om te bekijken ? - nee Orange bied geen terug kijk tv aan. Wie weet nog in de toekomst maar voor nu is dit niet het geval. Je zult dus je programma moeten opnemen als je dit wil terug kijken. 

*  Kan er gewerkt worden via een app om op die manier (al dan niet via chromecast) tv te kijken ? - ja er is een Orange tv app. Je kan daarmee je opnames plannen en bekijken maar ook via een chromecast kan je er mee streamen naar een tv. Enkel is de Orange tv app niet beschikbaar als website versie daar is de Orange tv plus app voor. 

* Kunnen programma's op een eenvoudige wijze opgenomen worden ? - ja dat zal het zelfde zijn als bij Telenet. Je kan opnames plannen via de tv gids dus een enkelvoudige opname van dat ene programma. je kan ook een serie opname doen dus bijvoorbeeld Thuis of Familie als je dat wil opnemen. Natuurlijk kan je ook de opnames plannen van een hele reeks uitzendingen als die eens per week op tv komt. Ook dat is een serie opname.

 * Is de decoder stabiel ? - als aanrader zet je decoder niet in een gesloten kast. Ze kunnen dan nog al warm oplopen omdat ze hun warmte niet kwijt kunnen. Advies is plaats die ergens buiten een kast dat die niet warm kan lopen. Het zorgt er namelijk voor dat de decoder kan uitvallen en op die manier zal je dan 'storingen' ervaren. 

 

Tegenwoordig heeft Orange ook de Orange tv plus app dat is iets nieuws. Met die app kan je dan tv kijken zonder decoder maar houd dan de volgende voordelen / nadelen in de gaten:

* een 20 tal zenders tot je beschikking in plaats van 70

* je kan wel via een webversie kijken als via streaming. 

* geen decoder nodig en je prijs zal wat goedkoper zijn per maand. 

Natuurlijk is het wel allemaal wat beperkter met de tv plus app dus zoiets is makkelijk voor op de slaapkamer als je geen twee decoder wil of kan plaatsen.

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen