annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vertraging audio op nieuwe android TV decoder op alle content behalve live tv

Topic gestart op: 24-04-22 09h29

Antwoorden: 12 antwoorden

MrBeele
Aspirant verkenner

Vertraging audio op nieuwe android TV decoder op alle content behalve live tv

Sinds enkele weken heb ik de nieuwe decoder. 

De audio is out of sync met het beeld (audio komt te laat, ergens tussen de 80 en 120 ms) voor bijna alle content: Opnames, casting, geïnstalleerde apps zoals vrtnu of vtm go. Live tv is het enige waar dit issue niet voorkomt.

Het is geen probleem met de TV of de audio installatie want gewone live tv via dezelfde decoder heeft dit issue niet. Als het aan de installatie zou liggen zou het voor alle audio die uit de decoder komt zijn.

Hopelijk kan Orange hier snel met een oplossing voor komen, via een update o.i.d. Want 50 euro vragen voor een nieuw type decoder dat iets elementair zoals in-sync geluid nog niet voor elkaar krijgt...

Labels (4)
0 pluimen
12 ANTWOORDEN 12
morreke
Ervaren verkenner

Bij mij heeft het geholpen om bij de instellingen van onze Samsung tv de geluidsinvoer op PCM te zetten. Zodat deze niet meer gedecodeerd moest worden, wat zorgde voor de vertraging.

Zo doe je dat voor een Samsung:

https://www.samsung.com/ca/support/tv-audio-video/tv-change-the-audio-format/

Screenshot 2023-01-04 164515.png

0 pluimen
MarianneF14
Aspirant verkenner

Vandaag overgestapt naar orange komende van telenet. Ik was aangenaam verrast bij livetv. Maar toen installeerde ik Vrtmax en VtmGo en beeld en klank lopen niet synchroon. Ook bij de opnames zelfde probleem. Als er snelle bewegingen worden gemaakt is dit net verrapt. Heeeel vervelend. Is dit altijd zo? Dit vind ik echt zeer vervelend. Stoort enorm. Wordt hier in het kort iets aan gedaan? 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

zou eens bellen met de technische dienst @MarianneF14 

Hier zegt Robs dat het opgelost is 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@MarianneF14 

Event wat getest - voor alle duidelijkheid ; ik heb dat probleem niet

Live TV kijken gaat via de coax kabel

Van zodra je opnames bekijkt ( en ook apps die je op de TV box hebt geïnstalleerd, zoals VrtMax) ) ga je over op IPTV, ie alles gaat via internet.

Gisteren een opname bekeken en dan even de switch zonder stroom gezet

Dan kwam er na een paar seconden een bericht bovenaan het beeld dat de verbinding verbroken was.  De opname speelde verder af

Stroom terug in, en dat bericht dat de verbinding hersteld was.

Dus wordt er wat gebufferd in de TV box.

Als je dat probleem hebt zou ik eens zien naar de internet verbinding.

Via kabel is best, test eens met een andere utp kabel, goed insteken langs beide kanten

- als het via wifi is ;

kijk of de verbinding goed is en er niet te veel obstakels tussen de router en de TV box staan Je wifi kanaal aanpassen om je wifi te optimaliser... - Tribe (orange.be)

probeer even de 5 GHz van de router - je kunt de 2.4 GHz band en de 5 GHz band een andere naam geven

 

Als je een smart tv hebt, kun je VrtMax of zo even van daar bekijken en zien wat het geeft ?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen