Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 06-01-22 13h00
Antwoorden: 13 antwoorden
Ik ben enkele maanden geleden geswitcht van Telenet internet+TV naar Orange Internet zonder TV.
Na de switch is het signaal van commerciële zenders geblokkeerd, maar ik kon lange tijd nog wel de openbare zenders (Een en Canvas) ontvangen via de kabel zonder abonnement.
Sinds gisteren is het signaal van de openbare zenders gestopt. Is dit normaal? Zijn de openbare zenders niet altijd vrij te ontvangen als je actieve kabel zonder TV abonnement hebt?
Dit maakt onderdeel uit van het nieuwe micro signaal.
Het analoge signaal op de telenet kabel gaat er uit en word veranderd naar micros signaal.
hoe het verder gaat met de gratis openbare omroep geen idee.
Meer info vind je hier: De Signaal Switch komt eraan - Telenet
Kan zijn dat ik het toppic verkeerd begrepen heb...
Ik heb die switch al heel lang geleden gemaakt dus heeft daar niks mee te maken.
Heb zelf ook bij Telenet gewerkt dus ik weet dat als er een filter komt dan is je signaal volledig afgesloten is. Waarom dus die 'vrije' zenders door komen kan ik niet op antwoorden dus heeft die de zenders ontvangen nog voordat de filter geplaatst is.
Maat betreft die switch en alles wat er achter werkt die uitleg ken ik maar al te goed aangezien mijn ervaringen.
@patrick2 Publieke omroep niet blij met encryptie Telenet - Beeld en geluid - Nieuws - Tweakers
ik dacht dat de publieke omroep open moest blijven.
Maar hier vind ik dat er nog mensen zijn met gelijkaardig probleem: VRT, canvas en ketnet geen signaal - De Netweters
Nee de 'vrije' zenders zijn ook gewoon uit de lucht daar is niks tegen in te brengen. Filter is geen signaal en daar zal niemand niks aan veranderen. Je moet een kabel abonnement betalen om die zenders ook weer te kunnen zien.