annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vrije ontvangs openbare zenders via kabel

Topic gestart op: 06-01-22 13h00

Antwoorden: 13 antwoorden

saied
Aspirant verkenner

Vrije ontvangs openbare zenders via kabel

Ik ben enkele maanden geleden geswitcht van Telenet internet+TV naar Orange Internet zonder TV.

Na de switch is het signaal van commerciële zenders geblokkeerd, maar ik kon lange tijd nog wel de openbare zenders (Een en Canvas) ontvangen via de kabel zonder abonnement.

Sinds gisteren is het signaal van de openbare zenders gestopt. Is dit normaal? Zijn de openbare zenders niet altijd vrij te ontvangen als je actieve kabel zonder TV abonnement hebt?

Labels (1)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
saied
Aspirant verkenner

Wat ik erbij wil vermelden is dat ik een paar weken voordat de open zenders geblokkeerd werden ik een onterechte factuur van Telenet heb gekregen voor niet ingeleverde hardware.

In de brief stond dat als de factuur niet betaald werd de Telenet diensten geblokkeerd zouden worden. Ik had hiervoor contact opgenomen met de Telenet klantendienst.

Aangezien het wel erg toevallig was dat die zenders geblokkeerd werden net na de vervaldatum van die factuur, deed mij dit vermoeden dat Telenet er nog voor iets tussen zou zitten. Dat heb ik aangehaald bij de Telenet klantendienst, maar volgens hen hebben zij daar geen controle meer over aangezien ik geen kabelabonnement bij hen heb en het signaal van Orange komt.

Telt een Orange abonnement dan niet als kabelabonnement?

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@saied 

Nee Orange telt een eigen kabelabonnement in zijn Love pack en niet apart. En heeft ook totaal niks met Telenet te maken , enkel dat ze de kabel gebruiken van Telenet anders niks.

Wat je schrijft over een niet betaalde factuur of het inleveren van de hardware staat hier helemaal los van. Telenet wil dat je hun apparatuur binnen brengt als je geen klant meer bent en breng je dan niet binnen dan zullen je diensten geblokkeerd worden , in de zin je mobiel abonnement of iets dergelijks wat je hebt. De kabel wordt altijd afgesloten om zwart kijken tegen te gaan. Dus jou aangehaalde standpunt klopt totaal niet en heeft er dus ook totaal niks mee te maken. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Proximulantis
Leidende verkenner

Moest er ooit van komen ...

0 pluimen
saied
Aspirant verkenner

Maar dat verklaart niet waarom ik Een en Canvas 3 maanden lang nog kon ontvangen.
Dat zijn zenders die vrij "in de lucht" zitten, dus voor die zenders kan je niet van zwartkijken spreken.

0 pluimen
phil48
Leidende verkenner

 

Dat je die nog kon ontvangen kwam omdat de provider niet meteen die "filter" komt plaatsen, dat is natuurlijk geen prioriteit voor hen. Gebeurt wellicht pas als ze in de buurt van je huis een interventie moeten doen en dat dan in één keer meenemen.

 

De tijd dat die drie zenders vrij "in de lucht" zaten dateert van dvb-t - tegenwoordig is dat wettelijk niet meer verplicht. Je kan ze echter altijd via internet ontvangen (vrt nu app) op smartphone én streamen met chromecast of via de app op een smart-tv of adroid tv-box. En uiteraard via de vrt-addon op Kodi, waar ook vtm go en go play beschikbaar zijn, zo heb je ook nog de belangrijkste Vlaamse zenders.

Leden met de meeste pluimen