Profil de koen1959

Apprenti pisteur

• 

6  messages

opnamekwaliteit

Ik ben nu een week overgestapt naar Orange. De afspeelkwaliteit van de opnames is bedroevend. Niet alleen vervaagt het beeld regelmatig, het blijft tientallen keren hangen. De helft van een uitzending naar een draaiend wieltje kijken is ellendig. De decoder is met een kabel verbonden, Wifi is alvast niet het probleem. Wie heeft dit probleem ook? Wie lost het op?

Super User

• 

7.7K  messages

Als je naar een opname kijkt komt die over internet binnen, @koen1959 

Het draaiend wieltje wil zeggen dat er op verdere data gewacht wordt van internet om de opname verder af te spelen.  Heb dat voorgehad bij de laatste storing van Orange een week of zo geleden

Zijn er op dat moment nog andere downloads bezig ?

Ik ben ook met de kabel aan de modem verbonden via twee switches

Is je bekabeling goed ? Kun je de ethernet kabel even uit trekken en je decoder via wifi verbinden - 5 GHz kanaal als dat lukt, indien niet is 2.4 GHz ook goed

Apprenti pisteur

• 

6  messages

Bedankt Gregory

Er zijn geen andere downloads bezig op dat moment. Ik bekijk even de kabel.

Koen

Super User

• 

7.7K  messages

Normaal is voor iptv een 25 Mbps nodig

Apprenti pisteur

• 

6  messages

Ik ben een digitale dinosaurus. Een 25 Mbps (megabite per seconde als ik het goed begrijp), is dat een type kabel?

Super User

• 

7.7K  messages

Neen, dat is de snelheid die je nodig hebt (in mega bits per seconde) om tv te kijken via internet

De standaard snelheid van Orange is 150 Mbps (mega bits per seconde)

de kleine b = bit

de grote B = byte

Doe ook eens een bekabelde snelheidstest

Apprenti pisteur

• 

6  messages

Jammer genoeg is het probleem niet opgelost. Het beeld bij rechtstreeks kijken is goed. De opnames bekijken is ellendig. De eerste 5 minuten zijn OK, daarna is het voortdurend onderbreken en wachten tot het w

Loading...