annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wifi connectie decoders valt steeds weg

Topic gestart op: 26-08-20 20h37

Antwoorden: 3 antwoorden

primus2
Gewaardeerd verkenner

wifi connectie decoders valt steeds weg

hallo,

ik heb geregeld dat de wifiverbinding wegvalt van mijn 3 tv decoders.

nergens anders in huis kampen mijn toestellen,computers smarttv,smartphone...., met wifi problemen enkel de tv decoders.

dingen die ik kan doen om dit op te lossen decoder heropstarten,naar instellingen gaan wifi opnieuw connecteren ,ik ken ondertussen  mijn geheime wifi code al rats van buiten en kan deze in recordtempo intypen via de remotecontrole.

lukt dit de eerste maal niet .....herhaal procedure( x3 want 3 decoders)

anders ùodem heropstarten en procedure nogmaals herhalen

problemen raken niet opgelost

na tal van interventies via technische dienst(10tal)lijkt deze weg afgelopen.

als ze mij na de x ste keer nog eens vragen om alles herop te starten en dan nog eens op te volgen ben ik te einde raad.

 

 

 

Labels (4)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Gregory
Wijze
Wijze

Heb je een mogelijkheid om de decoders met vaste kabel te verbinden @primus2  desnoods met een powerline ?

Heb dit euvel ook al gehad, al moet ik zeggen mijn vriendin niet, waarom weet ik ook niet

0 pluimen
primus2
Gewaardeerd verkenner

@Gregory dat zou kunnen ,maar dat moet dan weer via een extra stekker in het stopcontact.als de decoders de wifi optie hebben wens ik deze liever te gebruiken en hoort dit normaal niet voor problemen te zorgen toch? PS bedankt voor je antwoord

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@primus2 Ik weet het.  Zou normaal niet voor problemen moeten zorgen.

Hier bij mij ging het met de wifi af en toe ook mis, en de tv staat er niet te ver van.  Het waarom heb ik niet gevonden en eerlijk gezegd heb ik er ook niet naar gezocht.

Uiteindelijk dan maar de verbinding met de kabel gedaan.

Als je het beu bent van de paswoorden in te geven zul je misschien toch naar een bekabelde verbinding overgaan

Je moet ook zien hoe sterk het signaal is.  Indien niet te sterk, als je de 5 GHz band gebruikt, beter de 2.4 GHz want die gaat verder.  Ook eens zien om op de 2.4 GHz kanaal 1, 6, of 11 te gebruiken

ps: in de laatste software van de modem zit onder de WIFI tab een wifi analyzer, dan wifi environment

Daar kun je eens zien.  Onder 2.4 GHz eens Details nemen.  Onderaan zie je de andere wifi's (van de buren of zo) met het kanaal dat ze gebruiken.  Zie dat 1 en 6 in gebruik zijn.  Ik het de mijne op 11 gezet.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen