Profil de MrBeele

Apprenti pisteur

 • 

3  messages

dimanche 24 avril 2022 07:29

Vertraging audio op nieuwe android TV decoder op alle content behalve live tv

Sinds enkele weken heb ik de nieuwe decoder. 

De audio is out of sync met het beeld (audio komt te laat, ergens tussen de 80 en 120 ms) voor bijna alle content: Opnames, casting, geïnstalleerde apps zoals vrtnu of vtm go. Live tv is het enige waar dit issue niet voorkomt.

Het is geen probleem met de TV of de audio installatie want gewone live tv via dezelfde decoder heeft dit issue niet. Als het aan de installatie zou liggen zou het voor alle audio die uit de decoder komt zijn.

Hopelijk kan Orange hier snel met een oplossing voor komen, via een update o.i.d. Want 50 euro vragen voor een nieuw type decoder dat iets elementair zoals in-sync geluid nog niet voor elkaar krijgt...

Pisteur confirmé

 • 

6  messages

il y a 3 ans

Bij instellingen - Audio - Latency al eens geprobeerd? 

Apprenti pisteur

 • 

3  messages

il y a 3 ans

Dat voegt enkel latency toe, gaat het probleem met audio die te laat komt helaas niet oplossen.

Chef guérisseur

 • 

210  messages

Hallo @MrBeele,

Je neemt hiervoor best eens contact op met de webcare stamleden van Orange via "Socialmediakanalen"

'Facebook'

'Twitter'

'Instagram'

Groetjes,

Mustafa

Apprenti pisteur

 • 

1  message(s)

il y a 3 ans

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds enkele weken gloednieuwe Orange klant, en had hoge verwachtingen van de nieuwe 4K decoder, maar tot op heden is dit een tegenvaller door de audio die overal out of sync loopt. 

Zoals de topicstarter ook aangeeft loopt alles out of sync, tv, opnames, casting, apps,... 

Is hier reeds een oplossing voor, of een update die dit kan oplossen? Want op dit moment is m'n overstap naar Orange in ieder geval geen upgrade.

Apprenti pisteur

 • 

4  messages

Mijn mening net eender. Overstap is geen upgrade. Dit kan toch niet zoiets. Ben sinds vandaag overgestapt. Het stoort mateloos. 

Apprenti pisteur

 • 

4  messages

il y a 3 ans

Vandaag overgestapt naar orange komende van telenet. Ik was aangenaam verrast bij livetv. Maar toen installeerde ik Vrtmax en VtmGo en beeld en klank lopen niet synchroon. Ook bij de opnames zelfde probleem. Als er snelle bewegingen worden gemaakt is dit net verrapt. Heeeel vervelend. Is dit altijd zo? Dit vind ik echt zeer vervelend. Stoort enorm. Wordt hier in het kort iets aan gedaan? 

Ervaren verkenner

 • 

7.5K  messages

@MarianneF14 

Event wat getest - voor alle duidelijkheid ; ik heb dat probleem niet

Live TV kijken gaat via de coax kabel

Van zodra je opnames bekijkt ( en ook apps die je op de TV box hebt geïnstalleerd, zoals VrtMax) ) ga je over op IPTV, ie alles gaat via internet.

Gisteren een opname bekeken en dan even de switch zonder stroom gezet

Dan kwam er na een paar seconden een bericht bovenaan het beeld dat de verbinding verbroken was.  De opname speelde verder af

Stroom terug in, en dat bericht dat de verbinding hersteld was.

Dus wordt er wat gebufferd in de TV box.

Als je dat probleem hebt zou ik eens zien naar de internet verbinding.

Via kabel is best, test eens met een andere utp kabel, goed insteken langs beide kanten

- als het via wifi is ;

kijk of de verbinding goed is en er niet te veel obstakels tussen de router en de TV box staan Je wifi kanaal aanpassen om je wifi te optimaliser... - Tribe (orange.be)

probeer even de 5 GHz van de router - je kunt de 2.4 GHz band en de 5 GHz band een andere naam geven

 

Als je een smart tv hebt, kun je VrtMax of zo even van daar bekijken en zien wat het geeft ?

Apprenti pisteur

 • 

3  messages

Sorry maar dit heeft NIETS met WiFi of buffering te maken.

Buffering onderbreekt de stream, dit is NIET het probleem. Het probleem is dat als ik een YT video cast naar de ingebouwde chromecast in de orange box de audio delay ergens rond de 350ms is en als ik dezelfde youtube video via mijn TV youtube app afspeel die delay maar 80ms is!

Ditzelfde fenomeen in is soortgelijke mate aanwezig op alle niet live content die de orange box afspeelt. Ergens doet orange iets serieus fout met de audio processing...

Bekijk deze twee slow-mo videos maar eens waar het super duidelijk zichtbaar is!

Orange cast: https://beeles-place.be/files/orange-box-sync.MOV

TV yt app: https://beeles-place.be/files/lg-tv-sync.MOV 

 

Voor zij die zelf willen testen:

- Gebruik deze sync video: https://www.youtube.com/watch?v=TjAa0wOe5k4

- Neem met je smartphone een slow-mo video op van je scherm.

- Speel dit af en kijk bij welk blokje het geluid hoort en bepaal zo de delay.

 

Ervaren verkenner

 • 

7.5K  messages

Dan zal ik een verkeerd veronderstelling gemaakt hebben @MrBeele 

Enige reden waarom ik dat probleem niet heb ?

Ervaren verkenner

 • 

7.5K  messages

Verder @MrBeele ga ik me niet in chromecast discussies mengen.  Ik gebruik de charmecast niet, noch van de tvBox, noch van mijn TV

Ik heb enkel geantwoord op @MarianneF14 Live tv vs opnames/vrtMax

Daar heb ik geen enkel probleem.

als eens geprobeerd zonder de audio installatie ?

Ervaren verkenner

 • 

7.5K  messages

zou eens bellen met de technische dienst @MarianneF14 

Hier zegt Robs dat het opgelost is 

Pisteur expérimenté

 • 

15  messages

il y a 3 ans

Bij mij heeft het geholpen om bij de instellingen van onze Samsung tv de geluidsinvoer op PCM te zetten. Zodat deze niet meer gedecodeerd moest worden, wat zorgde voor de vertraging.

Zo doe je dat voor een Samsung:

https://www.samsung.com/ca/support/tv-audio-video/tv-change-the-audio-format/

Screenshot 2023-01-04 164515.png

Loading...