Grapjas
+3 plus
Éclaireur novice
•
2 Messages
Hallo,
Ik was onlangs in het VK en kreeg op vrijdag 26/06 drie SMS berichten van het nummer 8090 met de volgende meldingen:
08:13u
"Orange Belgium-info: u gebruikt mobiel internet in roaming tegen een prijs buiten volume van 14 €/MB (incl. btw) tot je het ingestelde maximumbedrag van je Travel Data Control hebt bereikt. Volg je verbruik in de My Orange-app"
08:19u
"Orange Belgium-info: je surflimiet in het buitenland (Travel Data Control) is bijna bereikt. Voor meer informatie en om je limiet te wijzigen, ga naar de My Orange app."
eveneens 08:19u (sic)
"Orange Belgium-info: je hebt de limiet van je Data Travel Control bereikt voor de huidige factureringsmaand. Je dataverbinding is nu geblokkeerd. Om je internetverbinding te deblokkeren, ga naar de My Orange app en wijzig je de limiet van de Travel Data Control. Je wordt verwittigd wanneer de limiet is aangepast."
Ik heb dan om 08:31u een SMS gestuurd naar de OrangeHelpdesk +32495959500:
“Hallo, Ik kom net aan in het Verenigd Koninkrijk en heb me laten verrassen door de afwijkende situatie voor mobiel Internet. De limiet is bereikt en de dataverbinding is geblokkeerd. Ik kan dus de My Orange app niet downloaden en installeren. Hoe kan dit gedeblokkeerd worden op een manier dat ik mobiele data kan gebruiken aan een gunstiger tarief dan 14€/MB?”
Omdat ik jammer genoeg van deze Helpdesk geen antwoord mocht ontvangen heb ik op 28/06 de Orange Helpdesk gebeld.
Tijdens dit 17 minuten durende gesprek langs de kant van de weg heeft een vriendelijke jonge dame mij laten weten dat een bedrag van 150€ (of was het 160?) werd aangerekend voor mobiel internet, maar dat dit een fout was want dat dit in mijn bundel inbegrepen was. Zij ging dit voor mij oplossen en ik zou hier binnen de twee dagen bericht van krijgen.
Omdat ik niet geneigd ben zoiets te geloven heb ik uitdrukkelijk gevraagd op welke manier dit bericht mij zou bereiken. Iemand zou me opbellen en bij geen antwoord een email sturen.
Omdat ik niet geneigd ben zoiets te geloven heb ik uitdrukkelijk gevraagd naar het case number van deze interventie. 76667945 is het dan.
Mobiel internet bleek vanaf dan opnieuw te werken, wat handig is voor de verkeersinformatie op de GPS.
Enig bericht van Orange heb ik niet gekregen.
Kan iemand mij zeggen welk de inhoud en het gevolg is van het case number 76667945?
Question
•
mis à jour
25
1
0
patrick2
+55 plus
Super User
•
@Grapjas
Wij gaan niet weten wat er in case stond dat weten ze enkel achterliggend binnen Orange.
Hier zijn geen medewerkers van Orange die je de info kunnen geven dus je gaat moeten bellen als je deze info wil hebben.
0
0