Profil de Lucvdb

Apprenti pisteur

 • 

5  messages

vendredi 21 septembre 2018 11:37

Easy Internet @ Home: packet loss

Hoi, 

Sinds de overstap van Telenet naar Orange easy internet at home, heb ik problemen met mijn Ring floodlight bewakingscamera. Deze maakt via de WiFi van de Orange router verbinding, en upload bij beweging rond het huis de beelden naar de cloud. Echter is die beeldkwaliteit ondermaats (bij Telenet perfecte HD beeld). Na contact met de support van de bewakingscamera, zeiden deze dat er veel packet loss zit op de Udp.

Ik heb een perfecte 4G verbinding met een mast op 350 meter (50 mbps down en 20 mbps up). 

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? 

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

il y a 7 ans

@Lucvdb heeft u de mogelijkheid om dit ook eens rechtstreeks met een vaste kabel te testen ? eventueel met een switch er tussen te zetten. Lijkt mij vreemd dat het bij Telenet altijd perfect gewerkt heeft en nu in eens niet meer de kwaliteit geeft die u gewoon bent. Ik heb ook camera's in huis en rondom het huis en heb deze allemaal opnieuw moeten instellen sindsdien werkt het perfect ook met HD kwaliteit . 

Apprenti pisteur

 • 

5  messages

Hoi, jammer genoeg kan ik dat niet testen met een vaste kabel, aangezien de camera enkel via WiFi werkt. 

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@Lucvdb Zou het misschien nog kunnen zijn dat uw internetsnelheid te laag is voor ondersteuning ? Sommige camera's hebben wel een bepaalde snelheid nodig om perfect te kunnen functioneren. 

Apprenti pisteur

 • 

5  messages

Dit is niet het geval, de camera vraagt voor goede werking 2 mbps upload/download, en die heb ik na meting aan de camera (20 mbps). 

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@Lucvdb dan is het erg lastig te bepalen hoe en wat precies . Wel jammer dat deze enkel beschikbaar zijn met wifi . Hoe ver staat de camera van uw box af ? of is de installatie kwa aanzien van Telenet toen niet verplaatst? Wat zegt uw camera support dienst ? kunnen die niet iets concreter zijn voor ergens een bepaalde oplossing te bieden? Lijkt mij namelijk raar dat het bij Orange niet zou werken , zoals ik al eerder aanhaalde al mijn camera's heb ik opnieuw ingesteld en werkt perfect allemaal dus bij Orange is er wel degelijk goede ondersteuning voor de camera's te laten werken. Wat misschien zou kunnen maar dan ga ik wat verder in het technische , zijn poorten open zetten alleen vrees er voor dat het in de flybox niet zal gaan zoals in een modem. Maar met die poorten is denk ik ook iets te ver gezocht . 

Apprenti pisteur

 • 

5  messages

 De installatie is idem gebleven aan de Telenet setup. Het is zelfs zo dat ik kon vergelijken met de twee, Telenet ging perfect, Orange met de Flybox gaf slecht beeld (blokjes tellen..). De support van de camera zegt dat dit enkel aan de ISP ligt, want in de camera zelf zijn geen aanpassingen te doen.

Dat idee over poorten, hoe gaat dat precies in zijn werk? Ik zie dat er in de Flybox wel mogelijkheden  zijn om bepaalde triggers te gebruiken. 

Bij de camera support staat dit te lezen over poorten:

Powered devices:
UDP in 53, 67, 137 & 8610 - 61000
UDP out 53, 68, 123 & 5001 - 64854
TCP in 32768 - 61000
TCP out 80, 443, 5201, 9999, 15063

Ports can be “opened” or “closed” on your router’s firewall. Open ports allow devices to send information through them, while closed ports block all traffic.  Ring products only function properly if the required ports are open outbound from your router. The process to open ports can be different, depending on your type of router. Consult your router’s user manual for instructions on how to open ports.

Bedankt Patrick voor de hulp tot nu toe! 

 

Loading...