Profil de jbmk

Pisteur confirmé

• 

14  messages

dimanche 5 décembre 2021 13:21

Flybox traag internet

Al meer dan een week zeer traag internet. een bestandje van 50 megabyte downloaden duurt 35 minuten. Dacht ook eerst dat ik de 150GB had opgebruikt maar de 28ste van de maand wordt dit op 0 gezet en is ook zo gebeurt.

De speedtest geeft een snelheid van 0.5 Mbps terwijl dit in normale omstandigheden rond de 60 Mbps of meer is. Via de chat reeds contact gehad maar er is nog niets veranderd. 

Modem reeds meerdere malen gereset maar geen resultaat, ook nog eens gecontroleerd op firmware updates geen updates beschikbaar. 

Een week geleden met de chat een dossier aangemaakt tot heden nog niks resultaat

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

il y a 4 ans

@jbmk 

Je kan eens proberen om je Flybox te verplaatsen naar een andere plek in je huis. kan zijn dat je op die plaats minder 'bereik' hebt , ondanks dat jij ziet dat je bereik super is. Je moet dat hetzelfde zien als een gsm toestel dat als je op de ene plaats minder snelheid hebt en je op een andere plaats betere snelheden haalt. 

Zou dat eens proberen en zien wat het resultaat is. Hier zijn nog al topics die ongeveer over hetzelfde gaan en verplaatsing heeft het kunnen verhelpen. Ik zeg niet dat het ook effectief de oplossing maar het is een oplossing die je kan proberen. Kan ook zijn dat er een ander probleem is natuurlijk.

Pisteur confirmé

• 

14  messages

il y a 4 ans

Patrick2, dit heb ik ook al geprobeerd, echterzonder resultaat. De flybox staat vanaf het begin op dezelfde plek nooit problemen mee gehad. Altijd vol signaal 4G.

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

@jbmk 

Als je alles al geprobeerd hebt durf ik ook niet zeker te zeggen wat het probleem kan zijn. 

Je geeft aan dat je de klantendienst verwittigd hebt dus neem aan dat je dossier nog altijd in behandeling is ? Dan zou ik daar op wachten wat er uit komt als oplossing.

Ervaren verkenner

• 

7.2K  messages

il y a 4 ans

@jbmk 

Wanneer je op de plaats waar de flybox staat eens met uw gsm kijkt, hoe is de 4G daarop?

Pisteur confirmé

• 

14  messages

il y a 4 ans

Cdt24801

Op mijn GSM is het signaal bijna vol. Kan nog eens proberen in een andere kamer.

Pisteur confirmé

• 

14  messages

il y a 4 ans

Heb net de modem buiten eens aangesloten, probleem blijft hetzelfde, traag, zeeeeeeer traag speedtest 0.6Mbps

Pisteur confirmé

• 

14  messages

il y a 4 ans

jbmk_0-1638731860035.png

Ervaren verkenner

• 

7.2K  messages

Hoe ben je verbonden met de FlyBox? WiFi of kabel?

Pisteur confirmé

• 

14  messages

Heb beide getest zowel wifi als bekabeld, zijn allebei evensnel 0.5Mbps.

Pisteur confirmé

• 

5  messages

il y a 4 ans

Ik ondervind precies hetzelfde probleem, ook met de flybox. Mijn snelheid is ook 'afgeknepen' op 0.5 Mbps. Dit is ook sinds de 28e, maar op de 28e heb ik een bericht gekregen dat ik 100% van mijn bundel had verbruikt. Op 4 december is mijn nieuwe bundel ingegaan, dus sindsdien zou ik weer internet moeten hebben tegen normale snelheid, maar het is nog altijd super traag.

PS: Het heeft me anderhalf uur gekost om dit antwoord te posten. Ik kon de website niet laden. Dit kan liggen aan mijn trage internetverbinding, maar ik heb meer het idee dat de website van orange ook problemen ondervindt op dit moment.

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

@pwfick 

De website van Orange is bij mij gewoon snel daar ondervindt ik geen enkel probleem mee. Hier de Tribe als de site laden snel dus ik denk dat dit dan ligt aan je eigen snelheden. 

Misschien dat er achterliggend toch iets verkeerd gaat met jullie tellers @jbmk en @pwfick . Kan zijn dat er op dit moment geen synchronisatie is met jullie tellers waardoor die denken dat je alles opgebruikt hebt en je daar door traag internet hebt. Het is maar een bedenking hoor want wij kunnen dit ook niet zien of met 100% zekerheid zeggen.

Pisteur expérimenté

• 

13  messages

Patrick2, ik zit in hetzelfde exact hetzelfde verhaal, en ik lees jouw uitleg over “tellers” die niet zouden gesynchroniseerd zijn. Klinkt aannemelijk en hoopvol, maar hoe zit dat dan met die “tellers” ? als die niet automatisch gesynchroniseerd worden, doet Orange dat dan manueel ? kan ik dat op één of andere manier zelf doen ? P.s. alle handelingen genoemd in de thread heb ‘k gedaan, en Flybox gereset, Sim eruit en terug in, enz…

Pisteur confirmé

• 

5  messages

Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met orange, en blijkbaar is het een bekend probleem. Bij mij is het helaas nog niet opgelost. Wel hebben ze mijn klantennummer aan het dossier toegevoegd, zodat er naar gekeken gaat worden. Ik raad je aan om ook contact op te nemen met Orange. Hopelijk is het snel opgelost. 

Pisteur expérimenté

• 

11  messages

Ik heb zaterdag contact gehad met Orange. Er is toen geen dossier gemaakt, er werd gezegd dat ik een booster van €5,00 kon kopen om het probleem op te lossen. Dat heb ik gisteren gedaan, toen was het probleem gelijk op gelost. Ik had geen zin om nog 10 dagen te wachten. Vandaag eet ik gewoon wat minder dropjes 😢

Pisteur expérimenté

• 

13  messages

@Droppie @pwfick

Ik heb ondertussen ook (3x) tel. contact gehad.

Hebben volume gecontroleerd, mij een 15sec reset aanbevolen,

en dan uiteindelijk een dossier bij de ‘incidenten’ aangemaakt…

Afwachten…tot hier toe geen verandering (0,5 MBps download).

Van een € 5,00 booster is mij niks gezegd, wel geprobeerd mij een ander abo aan te praten…

Pisteur expérimenté

• 

11  messages

il y a 4 ans

Hallo, 

Bij mij is het ook super traag, de standaard 50gb zijn verbruikt. Maar van de avond en weekend heb ik er nog 48gb over, maar deze zijn ook terug geschroefd naar een snelheid van 0,5 omdat de standaard 50GB op is. Je kan dit alleen maar oplossen door een booster van 5€ te kopen, ik vind dit belachelijk. Ik woon in een buitengebied zonder de beschikking over vast internet, anders was ik allang overgestapt. Ik hoop dat dit ook bij Orange onder ogen komt en de 5€ terug geeft. 

Pisteur confirmé

• 

14  messages

il y a 4 ans

Internet terug normale snelheid.

jbmk_0-1638780294537.png

Apprenti guérisseur

• 

176  messages

il y a 4 ans

Sedert 3/12/2021 hetzelfde probleem: downloadsnelheid 0,5mbps en toch volledige data beschikbaar. Naar een Orange winkel geweest: daar beweren ze dat ik mijn modem maar eens moet resetten. resultaat: geen oplossing! Daarna gebeld naar Orange klantendienst en het probleem uitgelegd: geen oplossing, ze stuurden het dossier door naar hun technische dienst, zouden binnen 48 uit terugbellen...NIET dus! Via dit forum toevallig gelezen dat een herlading van 5 euro (boost) de snelheid terug zou heractiveren...dit werkte wel! Nu ben ik als klant 5 euro extra kwijt voor een technisch probleem bij Orange. Ook geen enkele ondersteuning voor dit probleem omdat het personeel bij Orange te weinig kennis heeft van de Flybox klanten

Apprenti guérisseur

• 

176  messages

il y a 4 ans

Hier ook plots smalband internet (0,5 mbps), alhoewel ik nog maar 1% data opgebruikt heb. Enigste oplossing is inderdaad een data boost bijbetalen van 5 euro. Bij Orange zelf waren ze niet in staat dit probleem zelf op te lossen!

Pisteur confirmé

• 

14  messages

Digiboy40,

Bij mij was het na een week opgelost door Orange. Heb via de chat een dossier aan laten maken want ze zagen wel dat er iets niet juist was van settings maar konden het niet oplossen. En dan na een week was er terug internet op de normale snelheid zonder 5€ boost aan te kopen.

Pisteur expérimenté

• 

11  messages

Nu maar hopen dat je je 5 euro terug krijg.

ik heb nog geen teken van leven gekregen van Orange. 

Worden deze berichten ook door Orange gelezen?

Pisteur confirmé

• 

5  messages

Ik weet niet of Orange meeleest. Maar misschien dat ze ook minder geneigd zijn om dit topic te lezen, aangezien in de titel "OPGELOST" staat. Voor de topic-starter is het probleem inderdaad opgelost, maar voor de rest nog niet. Misschien dat de @jbmk dit kan aanpassen?

Pisteur confirmé

• 

14  messages

aangepast

Apprenti pisteur

• 

2  messages

il y a 4 ans

Hier juist het zelfde , al meer dan een week ...en het internet op de gsm is ook slecht of zelfs geen verbinding

Pisteur confirmé

• 

14  messages

Linsy, best eens met de chat discusieren dat je flybox niet de snelheid haalt die je gewoon bent.

Er wordt een ticket aangemaakt en zo is het bij mij terug in orde geraakt. heb ook langer als een week zeer traag internet gehad.

Pisteur expérimenté

• 

13  messages

il y a 4 ans

@iedereen / lotgenoten

’t is nu 17:00, en ik heb zo’n 12 à 13 Mbps downloadsnelheid.(heb vroeger nooit veel meer gehad…)

Heb niets vernomen van Orange, maar plots werkt het…

Hopelijk komt het nog voor iedereen in orde…

Pisteur confirmé

• 

5  messages

Bij mij is het ook opgelost sinds gisteren. 

Ervaren verkenner

• 

7.2K  messages

@pwfick  en @RonaldV 

Hopelijk blijft het goed functioneren. Fingers crossed 😉

Pisteur expérimenté

• 

11  messages

Hier is weer helemaal weggezakt na twee dagen naar een snelheid van 0,5. Van de 5 euro boost heb ik nog niets verbruikt, ook het avond en weekend verbruik staat nog op 48gb tegoed. Is dit pesten van Orange of is dit mijn slechte gedachten. Morgen ga ik maar weer bellen. Gelukkig heb ik nog een flybox die het wel doet. 

Apprenti guérisseur

• 

176  messages

il y a 4 ans

Niet mooi van Orange: de klant moet 5 euro betalen voor een technisch probleem waarvan de oorzaak niet bij de klant ligt! 

Éclaireur novice

• 

1  message(s)

il y a 3 ans

Heb hetzelfde probleem, hoe heb je dit opgelost?

Pisteur expérimenté

• 

11  messages

Hoi Omeralo, 

Je kan het proberen bij de klantenservice van Orange, maar meestal schiet je daar niets mee op. Als je 10x belt krijg je 10 verschillende antwoorden. Waarschijnlijk lost het probleem vanzelf op als je nieuwe termijn in gaat. 

Sterkte,

Droppie

Pisteur confirmé

• 

14  messages

Via de chat een ticket laten aanmaken en na een week is het probleem opgelost. Software fout bij orange.

Pisteur confirmé

• 

14  messages

Het probleem lost niet op bij het ingaan van de nieuwe termijn. blijft tergend traag, bij  mij heeft het aanmaken van een ticket via de chat en een week geduld het probleem opgelost.

Loading...