Pisteur confirmé
•
4 messages
Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)
Sinds enkele maanden maken we gebruik van Easy Internet at Home van Orange. De ontvangst van het 4G+ netwerk is zeer goed. De verbinding tussen de Flybox en het 4G internet valt echter geregeld weg, zonder dat er een echte oorzaak lijkt te zijn. Typisch gebeurt dit naar het einde van de dag/'s nachts.
Wanneer we inloggen op de Flybox zien we dat die niet meer is geconnecteerd met het netwerk en op de Flybox zelf brandt het lampje rood. Ook onze apparaten blijven verbonden met het Wifi netwerk van de Flybox, er is gewoon geen internetconnectie. De enigste oplossing is het herstarten van de Flybox, waarna alles terug naar behoren werkt.
Dit is zeer vervelend, zeker wanneer het zoals deze week dagelijks voorvalt. Aangezien de connectie na een heropstart onmiddelijk terug werkt, lijkt het probleem vooral aan de Flybox zelf te liggen.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

patrick2
Super User
•
11.1K messages
@ldaelema als u de Flybox eens reset , dus geen herstart maar echt een reset van de box zou dat het probleem kunnen oplossen? Andere die gebruik maken van de flybox kunnen misschien aanvullen .
1
Jerre
Guerisseur confirmé
•
363 messages
@ldaelema wat is het merk/type van de mobiele router ?
8
Totem
Grand Sage
•
4.1K messages
Ugh @Idaelema,
Kan jij de Orange-stamleden van de technische contacteren? Dit kan via het gratis nummer 5000 (optie 4-3-2-1).
Dit is namelijk een gekende bug die kan worden opgelost met een firmware-update van de modem.
Wijze woorden vliegen door de hoofdtipi
✋ Totems Groet ✋
2
EddyW
Apprenti pisteur
•
1 message(s)
Beste,
Op je flybox heb je enkel internetconnectie als je device via het 4G signaal is geconnecteerd.
Het kan in uw regio echter voorkomen dat het 2/3G signaal sterker is dan het 4G signaal waardoor je flybox ongewenst overschakeld en de internetconnectie niet meer mogelijk is.
Had voorheen hetzelfde probleem als u met een Flybox B310s-22.
Oplossing: Navigeer op Instellingen -> Mobiele Netwerkinstellingen
en wijzig vervolgens de 'voorkeursmodus' van 'automatisch' naar 'alleen 4G'.
Mvg.
0