Profil de ldaelema

Pisteur confirmé

 • 

4  messages

Internetverbinding Flybox valt geregeld weg (heropstart vereist)

Sinds enkele maanden maken we gebruik van Easy Internet at Home van Orange. De ontvangst van het 4G+ netwerk is zeer goed. De verbinding tussen de Flybox en het 4G internet valt echter geregeld weg, zonder dat er een echte oorzaak lijkt te zijn. Typisch gebeurt dit naar het einde van de dag/'s nachts.

Wanneer we inloggen op de Flybox zien we dat die niet meer is geconnecteerd met het netwerk en op de Flybox zelf brandt het lampje rood. Ook onze apparaten blijven verbonden met het Wifi netwerk van de Flybox, er is gewoon geen internetconnectie. De enigste oplossing is het herstarten van de Flybox, waarna alles terug naar behoren werkt.

Dit is zeer vervelend, zeker wanneer het zoals deze week dagelijks voorvalt. Aangezien de connectie na een heropstart onmiddelijk terug werkt, lijkt het probleem vooral aan de Flybox zelf te liggen.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

 

Super User

 • 

11.1K  messages

@ldaelema als u de Flybox eens reset , dus geen herstart maar echt een reset van de box zou dat het probleem kunnen oplossen? Andere die gebruik maken van de flybox kunnen misschien aanvullen . 

Apprenti pisteur

 • 

1  message(s)

Mijn verbinding viel ook weg nadat ik probeerde het 4 g netwerk te vergrendelen. Ik opgebeld naar orange. Konden me niet helpen en sturen me naar de shop. Ik hebnogmaals geprobeerd te resetten en het wachtwoord meerdere malen ingetoetst en plotseling was ik weer verbonden.

Guerisseur confirmé

 • 

363  messages

@ldaelema  wat is het merk/type van de mobiele router ?

Pisteur confirmé

 • 

4  messages

@Jerre

Flybox is model Huawei B525s-23a

@patrick2

Volledige reset naar fabrieksinstellingen nog niet geprobeerd.

Pisteur confirmé

 • 

4  messages

Vond zonet ook nog volgend stukje tekst terug op de Orange website:

https://www.orange.be/nl/hulp/internet-en-televisie/easy-internet-home/flybox-installeren

"Als je modem niet meer verbonden is met het internet, start hem dan opnieuw op en wacht een aantal ogenblikken tot de verbinding met het Orange-netwerk is hersteld."

Dit kan je natuurlijk niet echt een oplossing noemen aangezien het probleem nu al dagelijks voorvalt..

Super User

 • 

11.1K  messages

@ldaelema maar misschien is het wel een oplossing voor u . Begrijp wat u bedoeld maar het is het proberen waard denk ik dan zelf. Maar  ik heb zelf geen flybox dus wat u voor andere stappen kan doen kan ik jammer genoeg niet zeggen.

Guerisseur confirmé

 • 

363  messages

@TomN  weet jij misschien waar we een volledige handleiding van de meest recente Orange Flybox kunnen vinden ?

Super User

 • 

11.1K  messages

@ldaelema als het goed is zit er ook een klein simkaartje in voor uw internet. het kan misschien een probleem zijn in dat simkaartje dat zou u ook eens kunnen uithalen en terug in steken. Mocht u dat gedaan hebben eventueel , mocht de reset niet helpen , de simkaart vervangen.

Grand Sage

 • 

4.1K  messages

Sinds enkele maanden maken we gebruik van Easy Internet at Home van Orange. De ontvangst van het 4G+ netwerk is zeer goed. De verbinding tussen de Flybox en het 4G internet valt echter geregeld weg, zonder dat er een echte oorzaak lijkt te zijn. Typisch gebeurt dit naar het einde van de dag/'s nachts.

Wanneer we inloggen op de Flybox zien we dat die niet meer is geconnecteerd met het netwerk en op de Flybox zelf brandt het lampje rood. Ook onze apparaten blijven verbonden met het Wifi netwerk van de Flybox, er is gewoon geen internetconnectie. De enigste oplossing is het herstarten van de Flybox, waarna alles terug naar behoren werkt.

Dit is zeer vervelend, zeker wanneer het zoals deze week dagelijks voorvalt. Aangezien de connectie na een heropstart onmiddelijk terug werkt, lijkt het probleem vooral aan de Flybox zelf te liggen.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Ugh @Idaelema,

 

Kan jij de Orange-stamleden van de technische contacteren? Dit kan via het gratis nummer 5000 (optie 4-3-2-1).

 

Dit is namelijk een gekende bug die kan worden opgelost met een firmware-update van de modem.

 

Wijze woorden vliegen door de hoofdtipi

Totems Groet

Pisteur expérimenté

 • 

12  messages

Reeds 1 maand hetzelfde probleem: Mijn flybox 4G verbinding valt uit om het uur en modem moet iedere keer herstart worden. dan werkt het weer even en dan begint weer alles opnieuw...

Gebeld naar klantendienst aan telefoon: ik werd van de ene naar de andere persoon doorverbonden zonder oplossing. Ik belde naar een orange shop: daar kunnen (willen) ze me ook niet helpen: je moet dit telefonisch doen zeggen ze... wat is me dit voor een service? Ik word niet geholpen als klant!

Hopelijk snel een oplossing want mijn minimumcontractduur is verlopen dus kan vandaag al opzeggen.

 

Grand Sage

 • 

4.1K  messages

Reeds 1 maand hetzelfde probleem: Mijn flybox 4G verbinding valt uit om het uur en modem moet iedere keer herstart worden. dan werkt het weer even en dan begint weer alles opnieuw...

Gebeld naar klantendienst aan telefoon: ik werd van de ene naar de andere persoon doorverbonden zonder oplossing. Ik belde naar een orange shop: daar kunnen (willen) ze me ook niet helpen: je moet dit telefonisch doen zeggen ze... wat is me dit voor een service? Ik word niet geholpen als klant!

Hopelijk snel een oplossing want mijn minimumcontractduur is verlopen dus kan vandaag al opzeggen.

Ugh @jeroenbollen,

 

Kan je de Orange-stamleden een rookseintje versturen via de sociale kanalen Facebook & Twitter. Dan kunnen zij een dossier opstarten waarbij je situatie onder de loep genomen wordt.

 

Alvast bedankt voor je bizongeduld!

 

Verblijd het hart

🏹 Totems Saluut 🏹

Apprenti pisteur

 • 

1  message(s)

Beste,
Op je flybox heb je enkel internetconnectie als je device via het 4G signaal is geconnecteerd.
Het kan in uw regio echter voorkomen dat het 2/3G signaal sterker is dan het 4G signaal waardoor je flybox ongewenst overschakeld en de internetconnectie niet meer mogelijk is.
Had voorheen hetzelfde probleem als u met een Flybox B310s-22.
Oplossing: Navigeer op Instellingen -> Mobiele Netwerkinstellingen
en wijzig vervolgens de 'voorkeursmodus' van 'automatisch' naar 'alleen 4G'.
Mvg.

Loading...