Pisteur confirmé
•
6 messages
Problemen bij port forwarding
Hallo allemaal,
sinds vandaag ben ik overgestapt van telenet naar Orange internet.
installatie is vlot verlopen, maar als ik een poort wil forwarden om te communiceren met de domotica is de miserie begonnen. in het verleden heb ik dit al eens gedaan met een kennis die toen ook orange had, en dit was op 1-2-3 gefixed.
ik zet de poort open (80) maar als ik deze dan via (https://www.yougetsignal.com/) test dan blijkt deze gesloten. ik heb al enkele andere poort geprobeerd maar dit blijft continu gesloten.
als ik de oude telenet modem zet dan werkt dit normaal. maar bij de nieuwe modem van orange blijf ik tegen hetzelfde probleem botsen. op een ouder topic had ik dan gevonden dat je ook aan de modem zijde het vaste ip-adres moet instellen. ook dit heeft geen oplossing gebracht.( https://community.orange.be/t5/Internet-en-Fixed-Phone/Port-forwarding-Siligence-TCG300/m-p/13544 )
ik heb de modem al een paar keer gereset en zelfs al 2 keer en factory reset moeten doen. (omdat de klantendienst had geadviseerd van "bridge mode" te activeren = slecht idee 🙂 (achteraf)
Heeft er iemand een idee aan wat dit kan liggen? of wat moet ik nog extra instellen?
alle advies is welkom (buiten reset van de modem 🙂 )


Aucune réponse!