Profil de Emma8600

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

slechte ontvangst

sinds Corona dien ik veel van thuis uit te werken. 

Klanten geven mij bijna altijd mee dat het telefoongesprek bar-slecht is tussen ons. 

op andere locaties heb ik hier geen problemen mee. 

zopas gebeld naar de technische dienst van Orange, mijn adres heeft perfecte verbinding. ligt aan de isolatie in mijn huis. daar valt blijkbaar niets aan te doen...

 

toch vraag ik het hier nog eens, kan iemand mij helpen die verbinding te verbeteren? zijn er providers waar het beter werkt? Ik zou uiteraard na 17 jaar niet willen veranderen van Orange naar ergens anders maar mijn werk mag er niet onder lijden.

HELP!!

Super User

 • 

7.7K  messages

Als u wifi in huis hebt @Emma8600 kunt u eens zien of u VoWifi kunt activeren https://www.orange.be/nl/netwerk/vowifi

Dit laat toe te bellen over de wifi als u een slechte verbinding hebt om te bellen

 

U kunt eventueel ook een Femtocell vragen - zie hier onderaan https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/mobiele-telefonie/ik-ondervind-netwerkproblemen-thuis-wat-kan-ik-eraan

Super User

 • 

11.1K  messages

@Emma8600  aandringen op een Femtocell en zien dat ze je er eentje opsturen. Je bereik van de masten kunnen perfect zijn maar binnenhuis is dus erg slecht. Ik zou nog eens vragen of je een Femtocell kan krijgen. 

Pisteur confirmé

 • 

6  messages

Hallo is het ondertussen al beter of niet ?

Pisteur expérimenté

 • 

11  messages

Heb je ondertussen al een oplossing?

Ik vrees dat deze medewerker slecht ingelicht was. Je hebt helemaal geen vast internet van Orange nodig hiervoor, dit werkt evengoed via een Telenet lijn. Mijn schoonouders gebruiken dit al een tijdje als oplossing. Via een medewerker hebben zei telefonisch de ontvangst nagekeken waaruit bleek dat een Femtocell een oplossing kon bieden. Dus het is perfect mogelijk indien je geen vast Orange internet in huis hebt. 

Super User

 • 

7.2K  messages

@kristofmertens 

Zoals ik drie maanden geleden hier reeds neergepend heb .... 😉

Super User

 • 

11.1K  messages

@Cdt24801  herhalen hé ...... het heeft niet veel nut om zo een post te maken.

Pisteur expérimenté

 • 

11  messages

@Cdt24801 Inderdaad, maar je stelt het in vraag of het gewijzigd zou zijn? “Of het zou sedert gisteren veranderd moeten zijn”  

Ik geef alleen aan dat het dus nog niet gewijzigd is en nog steeds mogelijk is. 😉

Super User

 • 

11.1K  messages

@kristofmertens  het bellen via wifi zal niet veranderen evenmin als ze gaan zeggen het werkt enkel bij je eigen provider. En moest het veranderen dan zullen we er snel genoeg achter zijn want ik lees met regelmaat de websites en bepaalde aanpassingen of vernieuwingen. En daar maak ik dan een topic over of vermeld het wel ergens in een post. Dus dat komt meestal wel goed 🙂 

Super User

 • 

7.2K  messages

@patrick2 

Het gaat hier niet over VoWiFi of VoLTE maar wel over een FemToCel die ook werkt op om het even welk internet, dus om het even welke provider. Bedraad internet wel te verstaan.

Het moet dus niet van Orange zijn.

Voor de volledigheid, dit is niet overal zo. De tegenhanger van de FemToCel bij Telenet bvb, de MobileCoverageExtender (MCE), die moet wel degelijk aan een Telenet bekabeld internet aangesloten zijn of hij werkt niet.

Een groot pluspunt dus voor de Orange FemToCel !!

Pisteur expérimenté

 • 

9  messages

Hoe heb je het nu opgelost? Ik heb namelijk in huis ook maar 1 a 2 blokjes ontvangst.. Dus bij mij kan het waarschijnlijk ook aan de isolatie liggen denk ik dan?

Super User

 • 

7.2K  messages

@Kenzovdb 

Slechte ontvangst binnen kan inderdaad aan goede isolatie liggen. Dat weet je snel als je even buiten gaat staan en er dan wel een goed signaal is.

Daar zijn twee oplossingen voor:

  1. VoWiFi
  2. FemToCel

De ene heb je zelf in de hand, de tweede moet je aanvragen aan Orange. Indien toegestaan is dat zelfs volledig kosteloos.

Loading...