Profil de Emma8600

5  messages

mardi 25 août 2020 08:13

slechte ontvangst

sinds Corona dien ik veel van thuis uit te werken. 

Klanten geven mij bijna altijd mee dat het telefoongesprek bar-slecht is tussen ons. 

op andere locaties heb ik hier geen problemen mee. 

zopas gebeld naar de technische dienst van Orange, mijn adres heeft perfecte verbinding. ligt aan de isolatie in mijn huis. daar valt blijkbaar niets aan te doen...

 

toch vraag ik het hier nog eens, kan iemand mij helpen die verbinding te verbeteren? zijn er providers waar het beter werkt? Ik zou uiteraard na 17 jaar niet willen veranderen van Orange naar ergens anders maar mijn werk mag er niet onder lijden.

HELP!!

7.5K  messages

il y a 5 ans

Als u wifi in huis hebt @Emma8600 kunt u eens zien of u VoWifi kunt activeren https://www.orange.be/nl/netwerk/vowifi

Dit laat toe te bellen over de wifi als u een slechte verbinding hebt om te bellen

 

U kunt eventueel ook een Femtocell vragen - zie hier onderaan https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/mobiele-telefonie/ik-ondervind-netwerkproblemen-thuis-wat-kan-ik-eraan

5  messages

Beste Gregory,

Ik heb deze morgen al gebeld naar 5000 en daar kreeg ik enkel te horen dat er niets aan te doen was. dat ik eventueel aan een raam kon staan om te telefoneren, echter is dat voor mij geen oplossing om telkens mijn PC mee te verhuizen als er een klant belt.

bellen via WIFI heb ik ook deze morgen geactiveerd, ik heb dan mijn collega's laten bellen naar mij en ook dit blijkt geen oplossing te zijn.

 

7.5K  messages

Dag @Emma8600 

In dat geval heb ik weinig inspiratie.  Aan het venster gaan staan is geen oplossing

VoWifi

- is je smartphone compatibel ? https://www.orange.be/nl/netwerk/vowifi

- heb je je smartphone  goed ingesteld ?

- heb je een goede wifi verbinding ?

Femtocell

- als je aan je raam moet gaan staan denk ik ( ik althans) dat dit kan helpen.

- ik zou nogmaals de 5000 bellen en aandringen

Succes in ieder geval

 

 

5  messages

Oké, zal ik doen! Ik jou jullie op de hoogte. 

7.5K  messages


@Emma8600  schreef:

Oké, zal ik doen! Ik jou jullie op de hoogte. 


Ja, @Emma8600 Laat iets weten

114  messages

Ik zou eens proberen met een andere telefoon. Eender welk Android toestel bv.

Vaak is het zo dat slechte ontvangst onderbrekingen  geeft in je signaal. Dus uitvallen bij stukjes en brokken.
Als het een andere storing is die neerkomt op slechte verstaanbaarheid ligt dat soms gewoon aan een slechte telefoon.
Ik heb dat ooit gehad met een Iphone, lang geleden, en dat heeft me toen maanden gekost om te geloven dat het toch aan mijn telefoontoestel lag.
Dus : probeer eens jouw eigen simkaart te stoppen in een ander toestel waarvan je weet dat de gesprekken een goede kwaliteit hebben.

 

Nog een advies dat ik hier al heb gegeven : ga eens op 2G staan met je telefoon en probeer daarmee te bellen. Het 2G signaal is soms beter voor telefoneren van binnenuit en geeft nog altijd een degelijke gesprekskwaliteit. Als dat het probleem zou kunnen oplossen...


Of je al dan niet slechte ontvangst hebt kan je controleren door een app te installeren in het genre van 'Network signal info' en daar te bekijken wat je ontvangst is en tussen welke cijfers in dbm het schommelt.

Mocht het resultaat slecht uitvallen, bekijk dan of je in een zeer goed geisoleerd huis woont. Die nieuwste generatie huizen met zeer grondige isolatie gaan ook het signaal van een andere operator tegenhouden, tenzij die zijn antenne misschien veel dichter bij je huis staat.

 

11K  messages

il y a 5 ans

@Emma8600  aandringen op een Femtocell en zien dat ze je er eentje opsturen. Je bereik van de masten kunnen perfect zijn maar binnenhuis is dus erg slecht. Ik zou nog eens vragen of je een Femtocell kan krijgen. 

6  messages

il y a 5 ans

Hallo is het ondertussen al beter of niet ?

11  messages

il y a 5 ans

Heb je ondertussen al een oplossing?

Ik vrees dat deze medewerker slecht ingelicht was. Je hebt helemaal geen vast internet van Orange nodig hiervoor, dit werkt evengoed via een Telenet lijn. Mijn schoonouders gebruiken dit al een tijdje als oplossing. Via een medewerker hebben zei telefonisch de ontvangst nagekeken waaruit bleek dat een Femtocell een oplossing kon bieden. Dus het is perfect mogelijk indien je geen vast Orange internet in huis hebt. 

9  messages

il y a 5 ans

Hoe heb je het nu opgelost? Ik heb namelijk in huis ook maar 1 a 2 blokjes ontvangst.. Dus bij mij kan het waarschijnlijk ook aan de isolatie liggen denk ik dan?

7.2K  messages

@Kenzovdb 

Slechte ontvangst binnen kan inderdaad aan goede isolatie liggen. Dat weet je snel als je even buiten gaat staan en er dan wel een goed signaal is.

Daar zijn twee oplossingen voor:

  1. VoWiFi
  2. FemToCel

De ene heb je zelf in de hand, de tweede moet je aanvragen aan Orange. Indien toegestaan is dat zelfs volledig kosteloos.

Loading...