Profil de VossyGamer

Pisteur vétéran

 • 

42  messages

jeudi 4 avril 2024 19:14

Storing: Mobiele internet werkt niet meer, werkt wel bij Hey Telecom

Sinds 18u30 komen er via de Allestoringen website erg veel meldingen binnen. (zie screenshot hieronder) Het mobiele internet werkt al enkele uren niet meer. Ik heb dit zelf ook getest, en het werkt inderdaad niet meer op toestellen met Orange simkaarten. Maar wat blijkt nu, op GSM's met een Hey Telecom simkaart (B-merk van Orange, op het Orange netwerk) werkt het mobiele internet wel nog zonder enige problemen, raar.

Ik vind het ook niet oké dat Orange voor de zoveelste keer de klanten niet informeert i.v.m. een nieuwe storing. Er zou al lang een bericht op sociale media geplaatst moeten worden, of d.m.v. een info bericht via SMS.

Hopelijk kan er meer uitleg gegeven over deze storing. Hoelang deze namelijk nog zal duren, en wat de oorzaak hiervan is. 

1 pièce jointe

Pisteur confirmé

 • 

9  messages

il y a 1 an

Zelfde hier, 4g flybox modem, zegt dat ie verbonden is maar kan met niets verbinden, dns servers ook niet toegankelijk. Bij Telenet 4g geen problemen, terwijl orange toch hetzelfde netwerk gebruikt?

 

Ik snap ook niet dat Orange niet minstens 1 iemand altijd op permanentie heeft om deze dingen online te melden. Zoveel klanten maar oh nee dat kunnen ze niet betalen hoor! :(((

Pisteur vétéran

 • 

42  messages

Orange gebruikt absoluut niet hetzelfde netwerk als Telenet, op vlak van mobiel netwerk dan. Op vlak van het vast netwerk delen ze wel dezelfde kabel, maar niet de achterliggende apparatuur zoals de servers enzovoort. Er zijn 3 mobiele netwerken in België: Orange, Telenet en Proximus. En die hebben absoluut niks met elkaar te maken. Wel werken Orange en Proximus nu samen om samen de dekking van hun netwerken te versterken.

Ze hebben sowieso een controlroom waar dit al uren bekend is, maar ze durven het niet posten op sociale media omdat dat slechte reclame is. Ze kunnen op zijn minst dan een SMS sturen naar de klanten met meer informatie. Dit is belachelijk, ze hebben het altijd al op deze manier gedaan. 

Pisteur confirmé

 • 

9  messages

sorry ik was mis, idd enkel voor de vaste verbinding. Vraag ik me wel af hoe ze dat gedeelte dan aanpakken. Heeft Orange haar eigen datacenters en techniekers in Belgie? werken er hier uberhaupt mensen voor orange of is het puur zendmasten neerpoten, een aaneenhangsel van onderaannemingen voor het onderhoud en gsm-winkeltjes voor de verkoop? Ik zou wel eens een Pano-reportage willen zien hierover...

Pisteur vétéran

 • 

42  messages

Orange heeft inderdaad eigen datacenters en eigen techniekers (enzovoort), die niets te maken hebben met de datacenters en techniekers van Telenet.

Telenet was een tijd terug verplicht door de overheid om de coax kabel met Orange te delen om de monopoly te doorbreken. De ADSL/VDSL lijnen van Proximus zijn/waren gewoon ondermaats. Telenet heeft die coax kabel nu de naam "Wyre" gegeven. Een appart bedrijf beheert nu dus de coax (en fiber) kabels.

Pano zou inderdaad een reportage hierover kunnen maken, maar nu is er al op VRT MAX het programma "#weetikveel". Met een aflevering over 5G. Ga naar de timestamp (ongeveer) 11:00 minuten om het data center van Orange te zien!

1 pièce jointe

Apprenti éclaireur

 • 

5  messages

il y a 1 an

Nee, klopt niet, ben klant van hey, en ik zit ook zonder mobiel netwerk. Dit is idd **bleep**, had een meeting, maar wist exact adres niet. Kon niet op whatsapp, gevolg, niet gevonden. Kon ook niet op internet, wist dus totaal niet wat er aan de hand was.😱Dacht dat het probleem bij men phone lag.🤷🏼‍♂️

maar helpdesk enkel maar tussen kantooruren???? WTF!!!🤬🤬🤬🤬

Pisteur vétéran

 • 

42  messages

Vreemd, ik heb 4 simkaarten bij Hey Telecom en deze werken allemaal nog. Ik heb daarnaast 3 simkaarten bij Orange zelf, en deze werken alle 3 niet meer. Toeval?

Ze moeten inderdaad echt wat aan hun communicatie doen!

Apprenti éclaireur

 • 

5  messages

il y a 1 an

Nee, klopt niet, ben klant van hey, en ik zit ook zonder mobiel netwerk. Dit is idd **bleep**, had een meeting, maar wist exact adres niet. Kon niet op whatsapp, gevolg, niet gevonden. Kon ook niet op internet, wist dus totaal niet wat er aan de hand was.😱Dacht dat het probleem bij men phone lag.🤷🏼‍♂️

maar helpdesk enkel maar tussen kantooruren???? WTF!!!🤬🤬🤬🤬

Pisteur vétéran

 • 

42  messages

Kan je dit dubbel bericht verwijderen? Om spam tegen te gaan.

Apprenti éclaireur

 • 

5  messages

Probeer ik, maar blijkbaar kan ik het niet verwijderen 

Apprenti éclaireur

 • 

5  messages

il y a 1 an

Geen permanentie🤬🤬 wat een service is dat???

 

Apprenti éclaireur

 • 

5  messages

il y a 1 an

Dit is al een hele middag en avond, Dat is onverstaanbaar, dat dat probleem niet verholpen wordt op een korte tijdspanne 

Pisteur confirmé

 • 

9  messages

il y a 1 an

Intussen eindelijk in orde precies.

Guerisseur expérimenté

 • 

596  messages

il y a 1 an

Hey @VossyGamer ,

Er werden klanten verwittigd op 3/4 via sms dat er werken gingen uitgevoerd worden op 4/4 en dat dit voor storingen kon zorgen. Blijkbaar hadden de werken invloed op een groter gebied dan voorzien.

Sowieso zal Orange bij algemene storingen iets posten op sociale media, meestal veel te laat 😅, echter niet als het gaat om een regionale storing.

Apprenti guérisseur

 • 

176  messages

il y a 1 an

Geen bericht ontvangen dat er werken zouden zijn op die dag...heb 2 GSM nummers bij Orange en de Flybox die werkte ook niet

Loading...