Pisteur vétéran
•
43 messages
Update firmware eerste generatie Flybox
Hallo,
Er is een brief ontvangen Orange over de eerste generatie Flybox, toen nog Mobistar, voor het product Easy Internet@Home.
De brief geeft als boodschap dat er een update moet gebeuren van de firmware om verder toegang tot internet te beouden. Moet voor 19/02/2019 gebeuren volgens de brief. (morgen)
De handleiding is duidelijk;
Om de update te doen moet men klikken op 'controleren op update'.
Maar dat geeft 'Deze versie is up-to-date.'
Actuele versie van de firmware is ;
Huidige versie | |
Softwareversie: | 21.316.01.02.409 |
Web UI versie: | 17.100.09.00.03 |
Dat is de Mobistar-branded firmware. Zover ik weet zijn er nog nooit updates geweest.
Dus ... ik moet updaten maar er is geen update.
Mogelijk een factor;
Het administratieve adres is in Brussel. Het effectieve gebruiksadres is in Middelkerke. Het zou kunnen zijn dat die firmwareversie enkel beschikbaar is wanneer verbonden via welbepaalde zendmasten (in Brussel).
Al lijkt mij dat iets eenvoudig nodeloos complex maken.
Wie weet hoe dit in elkaar zit?
patrick2
Pisteur vétéran
•
11K messages
il y a 6 ans
@walterBE zou hiervoor eens de klantendienst contacteren. Zou perfect mogelijk kunnen zijn dat u deze update niet zelf kan doen maar dat de klantendienst deze moet doen. Dus advies is eens te bellen met hun.
1
walterBE
Pisteur vétéran
•
43 messages
il y a 6 ans
Ik belde zojuist naar de technische dienst van Orange hierover.
De agent wist van niets over die verplichte firmware update. Even op wacht gezet, ging navraag doen.
Agent terug aan de lijn; nee, men wist van niets. Als de updatefunctie geen update kan vinden is er geen nodig. Er is geen reden om te denken dat er een probleem is.
Ik gaf weerwerk dat Orange de moeite gedaan heeft een papieren brief te sturen naar mij als eindklant met de uitdrukkelijke instructie dat die firmware diende te gebeuren omdat ik anders vanaf morgen geen internet meer zou hebben. Orange gaat die brief toch niet verzonden hebben voor de grap.
Maar de agent bleef erbij dat een update niet nodig was. Dat van die brief was geen argument om verder navraag te doen.
Ik heb het daar bij gelaten en belde terug naar Orange in de hoop een andere agent aan de lijn te krijgen die wel er iets vanaf wist.
Poging 2; die agent wist wel iets van die firmware-update. Terug op wacht, ging navraag doen.
De oude Flyboxen die verkocht waren in Brussel diende een firmware-upgrade te krijgen. Mijn toestel is gekocht in Brussel. Maar ook die agent besloot dat het feit dat de updatefunctie geen update kan vinden het bewijs is dat een update niet nodig is. Waarom ik dan die brief heb ontvangen kon men mij niet verklaren.
Tot zover de situatie. Dat was eigenlijk waarom ik het eerst hier op dit forum vroeg. Ik hoopte dat hier de kans dat er hier mensen gingen rondhangen die goed op de hoogte zijn het grootste was.
Ik zal dan maar afwachten. Blijft het werken, zoveel te beter. Werkt het niet meer vanaf morgen of een paar dagen later dan weet ik waar het zal aan liggen.
3
debroederij
Pisteur confirmé
•
8 messages
il y a 6 ans
Hier net hetzelfde. Brief ontvangen. Daarin staat dat ik voor 15/04/2019 een update moet installeren om de modem te blijven gebruiken. Ze verwijzen naar de handleiding op www.orange.be/nl/flyboxupdate.
Als ik "Controleren op update" doe op onze First gen B310s-22 Flybox, dan krijg ik ook "Deze versie is up-to-date".
Hier draait ook versie 21.316.01.02.409. In de handleiding wordt bij de stappen om een manuele firmware te uploaden wel bestand B310s-22_UPDATE_21.329.01.01.314.bin getoond. 21.329... lijkt me toch nieuwer dan 21.316.
Maar op de pagina van Orange wordt nergens uitgelegd waar je dat firmware bestand zou kunnen vinden.
6
ch
Apprenti éclaireur
•
2 messages
il y a 6 ans
Heb eveneens zo'n brief ontvangen. Deadline 29 april.
Kon op de website zelfs mijn firmware-versie niet controleren omdat mijn password (admin) blijkbaar niet herkend wordt, ook niet na een reset.
Ten einde raad, ben ik dan naar de Orange verkooppunt in Oostende gereden. Daar zeiden ze me dat ze al een andere klant over de vloer hadden gehad en dat die oude routers niet kunnen worden updated. Als oplossing stelden ze me voor mijn abonnement te veranderen (in feite opnieuw te laten lopen) en een nieuwe router voor 39 Euro to kopen. Ben er niet op ingegaan.
Hebt u ondertussen nog iets ondernomen en/of verder nieuws van Orange gehoord?
2