Profil de Schneehase

Apprenti pisteur

 • 

3  messages

Wifi onderbrekingen en haperingen thuis netwerk

Alle devices die in huis via wifi verbonden zijn ondervinden connectie uitval waardoor VPN applicaties, mail applicaties of telewerk oplossingen uitvallen. Videocalls gaan bijzonder moeizaam en het wifi netwerk zorgt voor sync problemen tussen audio en video en slechte kwaliteit video. Enkel op het wifi netwerk, via de netwerk kabel, geen probleem. 

Bereik is geen probleem, full signal strength op alle apparaten. 

Een tijd geleden het probleem gemeld aan Orange en de modem is vervangen geweest. We hebben even afgewacht maar nu 4-6 weken later nog steeds dezelfde problemen. 

Het enige dat ik in de logs van de router kan zien is het volgende. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

 

Wed Apr 21 2021 08:19:29
CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 08:19:29
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 08:20:29
CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 08:20:29
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 08:24:00
CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 08:24:00
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 08:27:08
CM State is UpstreamPartialService; ID 40; frequency 30500000
Wed Apr 21 2021 08:27:09
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 40; frequency 30500000
Wed Apr 21 2021 08:29:10
CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 08:29:11
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 08:51:30
CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 08:51:30
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 08:57:40
CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 08:57:40
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 08:58:40
CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 08:58:40
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 09:00:40
CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 09:00:40
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 09:17:30
CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 09:17:30
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 09:20:40
CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 09:20:42
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 09:26:20
CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 09:26:20
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 09:27:00
CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 09:27:01
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 10:00:02
CM State is UpstreamPartialService; ID 30; frequency 38900000
Wed Apr 21 2021 10:00:02
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 30; frequency 38900000
Wed Apr 21 2021 10:03:21
CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 10:03:21
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 10:12:11
CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Apr 21 2021 10:12:11
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000

 

Solution acceptée

Super User

 • 

7.6K  messages

Veel kan ik niet maken van de logs, @Schneehase 

Aangezien dat het met de kabel goed werkt en je fill wifi strength hebt, probeer je even op de 5 GHz band ?

Apprenti pisteur

 • 

3  messages

De 5Ghz en 2.4 Ghz band zijn actief en de problemen doen zich voor op beide banden

 

Super User

 • 

7.6K  messages

Als je die een afzonderlijke SSID hebt gegeven,  wat ik veronderstel, @Schneehase 

Dan zou ik je log + probleem even doorgeven via Facebook/Messenger aan Orange

Daar heb je een betere kans,

Success en laat weten hoe het afloopt

 

Super User

 • 

11.1K  messages

@Schneehase  

En de wifi verbinding is dat dan enkel met de Orange router of heb je er nog een eigen router tussen staan of een Ap of een Powerline? 

En als het enkel met de Orange router is staat deze dan ook vrij ? dus niet achter of ingewerkt in kasten of iets waardoor je wifi signalen slecht zijn ? 

Ook al eens geprobeerd in te loggen op de router 192.168.0.1 om dan ook eens je wifi kanalen aan te passen ? Beste die je kan gebruiken is kanaal 1 of 6 of 11 . 

Apprenti pisteur

 • 

3  messages

Bedankt voor jullie tips en feedback. Voorlopig zijn de problemen opgelost door specifiek de 5Ghz band te gebruiken. Die waren beiden actief maar niet als aparte netwerk met SSID. Door specifiek met het 5Ghz netwerk te connecteren zijn haperingen momenteel weg. 

Het is enkel het orange access point en het bereik is 100%. Maar hetzelfde probleem stelt zich met een extended access point dat ik nog had liggen. Een lagere fequentie heeft nochtans meer bereik. Zit het verschil dan enkel in de data rate? Ik heb minder ontvangst nu maar geen onderbrekingen...  

In ieder geval Bedankt!

Super User

 • 

7.6K  messages

@Schneehase Mijn ondervinding als de 2.4 en de 5GHz band dezelfde SSID hebben is dat er altijd verbonden wordt met de 2.4 GHz band.   Het verbinden met de 5 GHz band duurt wat langer dan de 2.4 GHz band.

Het klopt dat de 2.4 meer bereik heeft, maar is wat trager dacht ik.

Je kunt ook nog eens de 2.4 GHz proberen te gebruiken, maar zet die dan wel op kanaal 1, 6, of 11 in je modem zoals @patrick2 zegt.  Maar je moet eerst zien welke kanalen in gebruik zijn (de buren en andere) en er een kiezen die niet of weinig gebruikt wordt. 

 

Loading...