4.4K  messages

jeudi 12 mars 2020 11:23

Voicemail kan niet meer uitgeschakeld worden met nieuwe tariefplan?

Ik ben een paar dagen geleden overgeschakeld van Koala naar Go Plus. Sindsdien staat mijn voicemail terug actief. Ik heb een hekel aan voicemail en wil dit dus terug uitschakelen, maar op de klantendienst vertelt men mij dat dit niet meer mogelijk is met het nieuwe tariefplan?

Dit is toch belachelijk?

Sage

• 

11K  messages

il y a 5 ans

@Anonymous  denk toch wel dat dit mogelijk moet zijn. Kijk eens in je klantenzone en zie eens bij tariefplan - opties en diensten deactiveren - voicemail. Ga over de opties heen met je pijltje van je muis en dan zou er bij die optie deactiveren moeten staan. Moest je het terug willen activeren doe jet op de dezelfde manier maar dan opties en diensten activeren.

Pisteur confirmé

• 

3  messages

il y a 5 ans

Beste allemaal

Ik ben samen met mijn vrouw veranderd van Koala naar GO Intense. Met Koala was bij ons alle twee de voicemail niet actief, via de klantendienst. Bij GO intense veranderde dit plots. Bellen naar de klantendienst loste niks op. De man zei dat ik een klacht moet indienen online. Na uren zoeken heb ik nog steeds geen mailadres gevonden via waar ik dit zou kunnen doen. Bij mij werkt de voicemail, maar bij mijn vrouw niet. Dus lijkt het mij technisch wel mogelijk.
Een bericht via Facebook naar de klantendienst leverde ook niets op want er werd naast de kwestie geantwoord nl. : 

Met onze huidige Go tarieven zijn er een paar opties die standaard geactiveerd worden, sommigen die vroeger betalend waren.  De standaarddiensten zijn: professioneel voicemail, second call en conference call. Deze kunnen niet geannuleerd worden.

Vreemd want ik vraag niet naar annulatie van de diensten, ik wil een deactivatie van mijn voicemail. 

Sage

• 

11K  messages

@lupopolly  ik heb hier een post overgemaakt naar de moderators van de Tribe. Het moet technisch zeker mogelijk zijn om de voicemail uit te zetten. Heb zelfs gevraagd om ook de andere opties toe te voegen zodat de klant dit kan inschakelen of uitschakelen wanneer deze dat wil. Dus het is afwachten wat ze gaan zeggen.

Pisteur confirmé

• 

3  messages

@patrick2 bedankt voor uw moeite!!

4.4K  messages

Bijna exact hetzelfde meegemaakt

4.4K  messages

Nog geen antwoord van de moderators?

Sage

• 

7.2K  messages

@Anonymous  schreef:

Nog geen antwoord van de moderators?

Het zal waarschijnlijk in een andere thread zijn, maar intussen hebben alle bronnen bij Orange duidelijk gemaakt dat het met de nieuwe GO abonnementen niet meer mogelijk is om de voicemail te deactiveren.

Pisteur confirmé

• 

3  messages

il y a 5 ans

Kleine update... Net terug een antwoord gekregen via messenger:

Inderdaad, deze kan niet gedeactiveerd worden.  Een klant die geen voicemail had, zal deze opnieuw moeten instellen, maar wordt automatisch geactiveerd, er is geen manuele manipulatie mogelijk zoals voordien.

Mijn excuses indien dit voor u een ongemak is

Dus het blijft volgens hen onmogelijk, wat mij opnieuw heel erg verbaast.

Pisteur confirmé

• 

8  messages

Ik kan hier niet bij... Ik wil ook mijn voicemail uitschakelen. Ik heb telefobie : bel niet graag en neem ook niet graag (onbekende nummers) op.
Alles verloopt hier via sms, whatsapp, mail, Messenger... tenzij hoogdringende zaken.

Voice-mail beluisteren is beetje hel, als ik het zo mag stellen. Dus ik doe dit nooit.
Probleem : mensen leuteren dat vol omdat ze er van uitgaan dat je wel luistert... en zo mis ik idd cruciale zaken.
Ik heb liever dat ze me terug bellen.

Het is in die mate een issue bij mij dat ik graag overweeg terug naar mijn vorige provider te gaan.
Waarom lukt het bij anderen wel en niet bij Orange? 
Verdienen ze centjes per ingesproken bericht? Omdat er dan connectie wordt gemaakt? Maar dat is toch op kosten van de beller zijn provider? 

Enfin... Ik probeer hier es de klantendienst te zoeken. Ik heb een LOVE en geen GO, dus mss nog mogelijk... 🙂

Sage

• 

11K  messages

@EVA017  dan ga ik je toch teleur stellen want ook de klantendienst schakelt de voicemail niet uit. Ook daar zijn al wat posten over geweest en die wijzen uit dat het niet kan blijkbaar de voicemail uitschakelen. Daarom heb ik het ook gevraagd dat het gaat via de klantenzone maar technisch wordt dat nu bekeken , heb antwoord gehad. 

Orange verdiend er niks aan als er op je voicemail iets gezegd wordt. 

Maar heb geduld en er wordt bekeken wat de mogelijkheden zijn en dan zal iedereen ook op de hoogte worden gebracht als er meer duidelijk is. 

Pisteur confirmé

• 

8  messages

Geduld heb ik 🙂
Maar in deze toch een vreemd iets... Waar anderen er al jaren zo gemakkelijk in slagen, blijkt het voor orange moeilijk. Mag ik vrijuit praten en zeggen dat dit wat amateuristisch overkomt...

Net als het feit dat ik in huis echt slechte wifi heb (en bij velen dat probleem lezen...).
Als we niet 5 meter rond de ontvanger staan... is er amper nog wifi-bereik. Dit is al van bij installatie in augustus 2019 zo. 
Niet handig.
Zeker niet als we moeten thuiswerken en pre-teachen door corona 🙂

Ik wacht verder...

Sage

• 

11K  messages

@EVA017  ik heb de betreffende post erop gezet daar kan je alles eens nalezen over de voicemail. 

Betreft de wifi , sorry maar daar kom je nu mee ? Dan ben je al maanden bezig met een slecht wifi ontvangst terwijl we het hier misschien al hadden kunnen oplossen. 

Met wifi signalen moet je met dingen rekening houden, staat je modem vrij ,is er niks wat je wifi kan storen , denk aan huishoudelijke toestellen en dimmers en objecten die er voor kunnen staan of dat je modem niet in een andere ruimte staat dan waar je werkt of zit. Je kan ook in de modem je kanalen aanpassen door in te loggen op je modem. De kanalen 1 , 6 of 11 zijn de perfecte kanalen om te gebruiken. Op die manier kan je altijd zien je wifi te verbeteren. Hier staan genoeg posten waarin je eens kan bekijken hoe je het beste je wifi te verbeteren. Bij vragen helpen we uiteraard verder geen probleem.

Pisteur confirmé

• 

3  messages

Hallo,

Ik zou ook heel graag de voicemail uitgeschakeld hebben.

Ik had dit via twitter aan de klantendienst gevraagd en zij hadden meegedeeld dat dit niet lukte maar dat ze wel de rinkeltijd maximaal konden zetten. Ik zei dat ze dat mochten doen.

Ondertussen probeerde ik te bellen naar ##61# om doorschakelen uit te schakelen (info gevonden op jullie website). Tot mijn verbazing werkte dit, mijn voicemail was uitgeschakeld en mijn gsm bleef minutenlang rinkelen zonder naar voicemail over te gaan.

Niet veel later kreeg ik natuurlijk antwoord van de klantendienst dat ze hun aanpassing uitgevoerd hadden en ging mijn gsm na 30 seconden terug over naar voicemail. Ik probeerde de ##61# code opnieuw en nu krijg ik het niet meer uitgeschakeld.

Ik vind dit heel erg vreemd, het kan dus blijkbaar wel uitgeschakeld worden, er moet dus blijkbaar toch een reden zijn waarom de orange medewerkers dit niet willen uitzetten, het is dus wel degelijk mogelijk.

Graag snel een oplossing hiervoor. Ik heb een maand geduld gehad (terwijl ik compleet onbereikbaar was!) om over te schakelen van Proximus naar Orange omdat jullie mijn simkaart niet geactiveerd kregen, en ik dacht dat alles nu in orde was, blijkbaar toch niet dus.

Apprenti pisteur

• 

2  messages

il y a 5 ans

Sinds vandaag nieuwe klant bij Orange met mijn man en we hebben hetzelfde probleem. Als dit probleem niet wordt opgelost binnen een maand zullen we toch geen klanten meer zijn, want ik geloof niet dat het onmogelijk is.

Grand Sage

• 

4.1K  messages

il y a 5 ans

Ik ben een paar dagen geleden overgeschakeld van Koala naar Go Plus. Sindsdien staat mijn voicemail terug actief. Ik heb een hekel aan voicemail en wil dit dus terug uitschakelen, maar op de klantendienst vertelt men mij dat dit niet meer mogelijk is met het nieuwe tariefplan?

Dit is toch belachelijk?

Ugh aan allen,

Dankzij je post heeft de betrokken dienst de notificatie gekregen dat er een aantal diensten niet gedeactiveerd kunnen worden.

Ze gaan hieraan werken (ik kan nog geen datum krijgen ivm met een mogelijke update hiervan).

Totem's zonnegroeten,

Totem

Apprenti éclaireur

• 

2  messages

il y a 5 ans

Is hier al een oplossing voor gevonden?

Bij de klantendienst krijg ik op vandaag nog steeds te horen dat het uitschakelen van voicemail "niet mogelijk is".

Als hier geen verandering in komt zal ik van provider moeten veranderen.

Sage

• 

11K  messages

@pieterjan4  ik heb begrepen hier van de moderators dat er een update gaat komen van de My Orange app. Heb dus toen gevraagd of deze optie om de voicemail terug in en uit te schakelen weer terug gaat komen. Ze gingen dit doorgeven maar konden niks beloven of dat het ook daadwerkelijk terug komt. Hou het hier dus in de gaten of er al informatie is. 

Apprenti éclaireur

• 

2  messages

dank Patrick

Weet/beseft men bij Orange dat dit probleem voor ergernis zorgt bij een deel van de klanten (waaronder mezelf)? Wat kon bij Koala moet nu toch ook nog lukken? Vreemd...

Sage

• 

11K  messages

@pieterjan4  Orange beseft dat zeker goed en het is verdwenen na de Go tarieven en de nieuwe update van My Orange. Dit hebben we toen doorgegeven en nu is het wachten of het dus terug aangepast wordt. 

Pisteur vétéran

• 

53  messages

Idem hier, als ik de voicemail niet kan uitschakelen zal ik ook van provider moeten veranderen.

Ik wil die uitschakelen omdat mijn bejaarde moeder een senioren alarm heeft dat achtereenvolgens 3 personen opbelt, als ze valt of op de noodknop drukt.
Zodra er opgenomen wordt, belt het systeem niet meer verder naar de volgende op de lijst van hulpverleners, en aangezien ik als eerste op de lijst sta, wordt er niemand meer verwittigd als ze in nood verkeerd en hulp nodig heeft.

Dit kan mogelijk iets levensbedreigend zijn.

Bij welke andere providers kan voicemail wel volledig uitgeschakeld worden ?

Apprenti éclaireur

• 

5  messages

il y a 4 ans

ik ben klant bij edpnet (die orange netwerk gebruikt).

bij mij is het gelukt om de voicemail volledig uit te schakelen door MMI code  #002#
te gebruiken   (niet ##002#)

(ga naar de phone app en druk #002# en dan op groene BELLEN knop klikken)

Succes !

Pisteur expérimenté

• 

12  messages

Dat werkt ook maar even, 2 dagen nadien was het terug van dat, weer na 30 seconden die rotte voicemail. Ik blijf bij mijn oplossing door een doorschakeling naar een datakaart te doen.

Loading...