annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Een eenvoudige vraag, maar geen antwoord.

Topic gestart op: 12-07-23 11h41

Antwoorden: 6 antwoorden

NielsHo
Gewaardeerd verkenner

Een eenvoudige vraag, maar geen antwoord.

Vandaag een poging gedaan om meer informatie te krijgen alvorens klant te worden van Orange. Mijn eenvoudige vraag was "Wat is de maximale theoretische snelheid die ik op mijn adres kan krijgen?".

  1. Gebeld naar sales, want ik wil klant worden. Kan mij niet helpen, maar ben al klant bij Voo dus moet customer support bellen.
  2. Customer Support weet de vraag niet te beantwoorden.
  3. Technische dienst, weet de vraag niet te beantwoorden.
  4. Een of andere kabeldienst, weet de vraag ook niet te beantwoorden.
  5. Infra dienst (is dat iets anders?), ik ben geen klant dus kan niet helpen.
  6. Andere technische dienst (of dezelfde)? Ook niet.
  7. Nogmaals Sales gebeld en nog altijd geen concreet antwoord.

De belachelijke antwoorden die ik heb gekregen (niet op volgorde van dienst):

  • 40 op uw adres (zonder mijn adres te vragen)
  • 400 upload en download (joh ik stap over)
  • 20/40 of 20/50, ja ok maar wat dan precies (dat is mijn vraag)
  • 50, Voo heeft dat niet op mijn adres, maar Orange activeert extra fibers. Yeah right.
  • 15 download en 150 upload (steeds gekker)
  • Dat kunnen we pas testen als u een aansluiting heeft. (Dus ik moet maar iets bestellen zonder te weten wat?)

Tot niet zo lang gelden stond er overal 400/15 op Voo netwerk. De 15 is nu dus (vermoedelijk) 20 geworden. Maar de 400 is nog geen 500 geworden? En info over de Internet Boost Giga is nog minder duidelijk. Ik kan dat dus wel nemen, maar krijg niks meer, want nog steeds 20 op Voo netwerk? Of niet? Volgens Voo bij mij niet beschikbaar, maar wat krijg ik dan precies bij Orange? 500/20 of 1Gbit/20?

Zo'n ingewikkelde vraag dacht ik niet te hebben, een eenvoudige tool waar je een adres invult en een snelheid krijgt moet toch wel online te krijgen zijn? Maar blijkbaar zelfs intern bestaat dat niet.

Dus wellicht dat iemand mij hier kan vertellen welke snelheid ik in Hannut kan krijgen? De maximale theoretische snelheid met elke super mega extra boost beschikbaar. En wat is dan de totale maandprijs?

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
M_016
Ervaren verkenner

Vermits Orange gebruik maakt van het VOO netwerk (en het overgenomen heeft) kunt u best voor de mogelijkheden op uw adres onderstaande VOO link raadplegen

Vitesse Internet - VOO

Info op het BIPT portaal is ook terug te vonden via

ibpt | Dataportaal - Atlas van vaste lijnen (bipt-data.be)

gemeente/stad kiezen van inzoomen tot op adresniveau (groene bolletje aanklikken)

Hannut: Grote Markt

Proximus xdsl 100-150 / 30-50 Mbps

VOO coaxiaal 350-400 / 30-50 Mbps

Ik vrees evenwel dat de BIPT (komende van de betrokken operatoren!) niet 100% betrouwbaar zijn theoretische maxima? en mogelijks niet altijd in lijn met het commercieel aanbod)

NielsHo
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor je reactie, maar de info van BIPT is sowieso niet correct want ik haal via Voo zonder problemen dicht tegen de 500Mbps aan. 

Iets dat volgens BIPT niet kan, en Orange blijkbaar nog niet aanbiedt. 

Bij Voo kan ik eenvoudig zien wat ze aanbieden op mijn adres en wat dat kost. Maar ondanks dat Orange, Voo, heeft overgenomen lijkt het aanbod dus niet identiek. Of tenminste de website geeft die info niet, en de medewerkers kunnen er ook geen antwoord op geven wat hun aanbod precies is. 

0 pluimen
M_016
Ervaren verkenner

Vreemd de info van het BIPT komt van de netwerkoperatoren (VOO & Telenet & Proximus); het is de 1e keer dat ik hoor dat er een hogere snelheid dan aangeduid gehaald wordt (de info vaste lijnen heeft betrekking op dsl & coax, fiber is een apart portaal)

Het commercieel aanbod van VOO en Orange kan uiteraard uiteenlopend zijn en blijven (Cfr bv. Proximus en de Scarlet/Mobile Vikings filialen)

Onbeperkt en ultra snel internet voor €46/maand | Orange België

= 150 / 7.5 of 15 Mbps (functie locatie)

Internet Boost vanaf 15€/maand | Orange België

= tot 1 GBps/tot 50 Mbps

Uiteraard zult u de facto met Boost niet meer kunnen krijgen dat wat het VOO netwerk op uw locatie technisch aankan (eventueel na te gaan met het duurste VOO abo op de bovenvermelde VOO website); toegegeven de Orange helpdesk zou u dergelijke basisinfo moeten kunnen geven eventueel na raadpleging van een technische backend

Wij als gebruikers kunnen u dienaangaande evenwel niet verder informeren

Op VOO wordt voor Hannut Grand Place als max 409 / 21 Mbps aangegeven, dus met een aanzekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal een Orange Boost abo gelijkaardige maximum cijfers opleveren 

Succes

 

0 pluimen
NielsHo
Gewaardeerd verkenner

Dat leek mij ook dat ze zo'n eenvoudige vraag zouden moeten kunnen beantwoorden...

Maar de Boost is volgens de website van Orange bijvoorbeeld 400Mbps max. Terwijl de adres checker van VOO gewoon 500Mbps aangeeft, en dat klopt redelijk in lijn geval. Zie de link bovenaan op deze pagina:

https://www.voo.be/fr/offre/internet?internet=giga-max#

Wat Orange in theorie zou kunnen leveren op het netwerk is me duidelijk, maar wat ze leveren bij welk abonnement niet. 500/20 is de max voor hier nu via VOO. Maar door hun onduidelijke opties weet niemand het. 

Uiteraard kan ik zelf ook gissen dat het wel 500/20 of 400/20 zou zijn. Maar vorige maand was het 400/15. En ik wil graag zekerheid voor/als ik ga overstappen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen