Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Ervaren verkenner

Internet soms erg traag door Orange filters?

OPGELOST

Soms is mijn internet tergend traag; minus 2 Mbit.
Echter ligt dit volgens mij aan filters of zo die Orange toepast op de connectie voor het surfen.
Als ik echter een VPN tunnel opzet ( zo kan Orange mijn netwerkverkeer niet meer lezen) dan gaat mijn connectie plots wel vlot, zet ik die weer af; terug traag....
Het is dus duidelijk dat het niet de internet connectie zelf is die traag is, maar de filters die Orange gebruikt om het verkeer te controleren / statitieken te verzamelen , etc.. . Want zodra je internetverkeer genereert (zoals een ge-engrypteerde VPN tunnel) die de filters niets mee kunnen doen en dus zo doorlaten, gaat het wel snel.
Kan er iemand van Orange bevestigen of informatie verschaffen:
1: of die filters inderdaad snelheidsproblemen veroorzaken.
2: Wat van mijn internetverkeerd er word bijgehouden en gemanipuleerd (DNS redirections, transparent proxy, ...)

Labels (3)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
Highlighted
Gewaardeerde genezer

@DRT  100Mbps is de download snelheid, de upload snelheid is 10Mbps

0 pluimen
Highlighted
Orange-werknemer
Orange-werknemer

Hey @DRT, ik wil graag beter begrijpen hoe je dit meet. Wat je vaststelt is ook handig, maar hoe je dit vaststelt is eens te belangrijker. En als je dus test, is dat met 1 toestel verbonden rechtstreeks op onze modem via de ethernet kabel en geen enkel ander toestel aangesloten (noch via kabel, noch via WiFi). Heb je dan hetzelfde resultaat naar het internet toe? Hoe meet je deze snelheden? Zie je dit door een download van een specifieke site (en dus de fameuze zoveel MB/GB te gaan aan zoveel MB/GB per seconde) of weergegeven op een site zoals speedtest.net? Eventueel screenshotje van de test of van waar je dit vaststelt?
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen