Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 25-03-19 19h40
Antwoorden: 11 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Soms is mijn internet tergend traag; minus 2 Mbit.
Echter ligt dit volgens mij aan filters of zo die Orange toepast op de connectie voor het surfen.
Als ik echter een VPN tunnel opzet ( zo kan Orange mijn netwerkverkeer niet meer lezen) dan gaat mijn connectie plots wel vlot, zet ik die weer af; terug traag....
Het is dus duidelijk dat het niet de internet connectie zelf is die traag is, maar de filters die Orange gebruikt om het verkeer te controleren / statitieken te verzamelen , etc.. . Want zodra je internetverkeer genereert (zoals een ge-engrypteerde VPN tunnel) die de filters niets mee kunnen doen en dus zo doorlaten, gaat het wel snel.
Kan er iemand van Orange bevestigen of informatie verschaffen:
1: of die filters inderdaad snelheidsproblemen veroorzaken.
2: Wat van mijn internetverkeerd er word bijgehouden en gemanipuleerd (DNS redirections, transparent proxy, ...)
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@DRT 100Mbps is de download snelheid, de upload snelheid is 10Mbps
Mijn computer waarvan ik de tests uitvoer zijn allemaal via ethernet kabel vebinden, mij snelheid intern is 850 - 900 Mbit , dus daar ligt het niet aan.
Zou immer ook niet verklaren waarom ik via een VPN connectie 50-70Mbit haal en gewoon surfen zonder VPN 0.2Mbit, ongeacht WiFi of kabel.
@DRT zou het niet kunnen zijn dat u aan uw maximale limiet bent gekomen van 750 GB ? want als u dat bereikt heeft krijgt u ook internet aan verlaagde snelheid. Moest u dan een VPN op zetten dan gaat u voorbij Orange en kan het zijn dat u wel de volledige snelheid haalt.