annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Over de Bridge modus !

Topic gestart op: 07-01-21 10h54

Antwoorden: 24 antwoorden

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Over de Bridge modus !

Ugh allemaal!

Je hebt het al gemerkt, de geesten hebben je een leuk cadeau gegeven om 2020 in stijl af te sluiten: de bridge-modus is nu beschikbaar! De meesten van jullie hebben er al toegang toe via de beheerinterface van je modem.

De bridgemodus stelt je in staat om de router in je kabelmodem uit te schakelen. Zo kan je een router naar keuze (Linksys, Netgear enz.) gebruiken zonder dat de beide routers elkaar hinderen en zonder dat je problemen hebt met port forwarding.

Hoe kan je bridge-modus activeren:

  1. Sluit je router aan op poort 4 van je kabelmodem.
  2. Klik op de knop Bridge activeren. (De Bridge-pagina bevindt zich in het gedeelte Uw modem)
  3. De eenvoudigste manier om de bridge-modus uit te schakelen, is door de fabrieksinstellingen te herstellen door op de resetknop aan de achterkant van de modem te drukken.

 

Belangrijk:

- Ethernetpoorten 1, 2 en 3 van je modem worden gedeactiveerd.

- De bridgemodus wordt alleen toegepast op het eerste apparaat op poort 4.

- Om de bridgemodus op een ander apparaat toe te passen, moet je eerst het apparaat versteken en dan de modem herstarten.

 

Hier zijn enkele belangrijke dingen die je moet weten over de bridgemodus:

- Je hebt onze meest recente router nodig, de “Silligence TCG300”.

- Je moet de laatste update hebben, de “2.06”.

- Verschillende toestellen op de Telenet footprint beschikken nog niet over deze functionaliteit. Het zal in de komende maanden worden ingezet in de vorm van een software update.

- Je moet IT-expertise hebben om deze modus te kunnen activeren.

- Orange biedt geen ondersteuning zolang de bridgemodus op je modem geactiveerd is. Anders gezegd: als je ondersteuning nodig hebt, zal je eerst gevraagd worden om de bridgemodus uit te schakelen.

- De bridgemodus activeren staat in de eerste plaats gelijk met het deactiveren van de routerfuncties van je kabelmodem. Anders gezegd: de wifi, de functies voor ouderlijk toezicht, de ethernetpoorten, … tot de beheerdersinterface van je kabelmodem worden allemaal uitgeschakeld/ontoegankelijk gemaakt.

 

Vergeet niet onze Supportpagina te bezoeken voor een beschrijving van alle handelingen die u moet uitvoeren om deze modus te activeren.

Moge de geest van de stam je vergezellen,

Totem

Labels (2)
24 ANTWOORDEN 24
Gregory
Wijze
Wijze

Denk niet dat je hier veel support zult vinden, @Marc7 

Persoonlijk zou in niet de bridge gebruiken en de Nests als access point gebruiken

Verder, als ik wat google vind ik dat de wifi van deze Google Nest Mesh heel onbetrouwbaar is.  Bij sommigen geen problemen, bij anderen wel - het zal je maar overkomen

Een oplossing die ik zou doen is deze te vervangen door een ander merk

 

Marc7
Gewaardeerd verkenner

Dank voor je reactie. 

Kan je laten weten waar je de info gevonden had ?

Bij mijn weten kan je de access points niet gebruiken zonder de google mesh router. Deze wordt met ethernet kabel verbonden met de Orange router.  

Thanks

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ik kan verkeerd zijn, @Marc7 Ben van de veronderstelling uitgegaan dat je die zoals velen ook als access point kunt gebruiken.

Maar ik ken deze Nest niet

Wt betreft de wifi problem moet je even googlen google nest wifi problems - Google Search

Pulse00
Aspirant verkenner

Hey,

Ik heb zover ik kan zien de correct 2.06 versie (dit is altans de versie nummer die achter een lange string van andere nummers staat) en de correcte modem maar toch heb ik de bridge optie niet. Wat mis ik? 

Mvg,

Thomas

0 pluimen
MustafaY
Leidende genezer

Hallo @Pulse00 ,

Dat is vreemd! Heb je al contact gehad met de technische dienst? 

Indien nodig, stuur je best een bericht via "Social media kanalen" aan de webcare stamleden! 

Keuze tussen:

'Facebook'

'Twitter'

'Instagram'

Groetjes,

Mustafa

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen