annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Powerline telenet/orange

Topic gestart op: 16-06-18 14h04

Antwoorden: 19 antwoorden

Movieman
Aspirant genezer

Powerline telenet/orange

OPGELOST

Volgende week donderdag komt men de aansluiting doen van internet en tv nu heb ik de laatste versie van de telenet powerlines zijn die compatibel met orange  ? Weet er ook soms iemand of de techniekers een tweede decoder kunnen aansluiten vergeten te vragen bij de aanvraag en ik geraak niet binnen bij de klantendienst internet en tv. Mijn smartphonenr. wordt volgende ook overgezet is vermoedelijk ook de oorzaak dat ik niet op die dienst geraak via het nummer via de vaste lijn.

Labels (2)
0 pluimen
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
patrick2
Wijze
Wijze

Movieman,

Uw powerlines gaan compatibel zijn met uw orange aansluiting daar geen probleem voor. Wel even uw handleiding raadplegen voor ze opnieuw in te stellen op het nieuwe netwerk van Orange. Met instellen bedoel ik dat ze opgenomen worden op uw internet aansluiting . Betreft uw decoder zou u best eens ff vragen aan de technieker. Normaal wordt dit al gereregeld online bij uw bestelling of in de winkel , dit ook ivm de huur die er voor betaald dat dit geregistreerd staat. Aangezien uw gsm nummer wordt overgedragen naar orange heeft u dus nog bereik bij uw oude provider. Dat houd in dat u niet met het nummer 5000 kan bellen maar u kan wel bellen met het nummer : 02 745 95 00 met elke provider . U kan dus eventueel met dat nummer bellen voor extra info over uw tweede decoder. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

patrick2
Wijze
Wijze

Ik heb ook jaren voor Telenet en proximus gewerkt op de klantendienst. Het zou inderdaad handig zijn dat je ergens op de IVR je nummer wat je moet ingegeven herkend zou worden zodat je via de routering weer verder kan gaan dan enkel de dienst facturatie. Ik weet van de medewerkers dat zij geen verkoop doen aan de telefoon , daar waar ik het ergens wel fijn vind dat ze het niet doen maar anderzijds een extra decoder inboeken is geen verkoop wanneer daar de klant om vraagt. Mocht je wel klant zijn dus gekend staan met je nummer kom je wel verder en kan je altijd een extra decoder aanvragen. In de winkel gaan ze je zeker moeten en kunnen helpen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
19 ANTWOORDEN 19
patrick2
Wijze
Wijze

@Marceltheman  steek de powerlines in uw stopcontact en reset deze eens met de kabel rechtstreeks aan de modem. Als deze dan zijn herstart zou deze de naam van uw Orange moeten overnemen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Marceltheman
Aspirant verkenner

Bedankt voor je reactie. Helaas moet ik vaststellen dat Telenet er nog steeds is. Enkele dagen geleden heb ik mijn Telenet toestel eerst binnen gebracht. Kan hiermee ook iets te maken hebben ?

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Marceltheman 

Om het goed te doen  zou je moeten kunnen aanloggen (via de kabel) op de interface van de powerline zelf.

Daarvoor heb je zijn IP adres nodig. Dat kan je vinden als je via uw modem gaat kijken welke toestellen er allemaal aangesloten zijn. Daar staat de powerline dan ergens tussen.

Geef dat IP adres dan in in een browser. Als het goed gaat krijg je dan een inlogscherm. Heel dikwijls moet je dan "admin" en "paswoord" ingeven, eventueel in het Engels.

Eenmaal binnen kun je dan in de settings SSID, beveiliging en kanaal aanpassen naar uw keuze.

Hopelijk heb je hier iets aan. Veel succes in ieder geval.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Marceltheman
Aspirant verkenner

Bedankt. Ik ga het testen.

 

0 pluimen
LianaA
Orange-expert
Orange-expert

Voor je vraag over een extra tv-decoder: ja de Orange-technieker kan je nog een extra tv-decoder installeren tijdens de installatie zelf, ook al is die niet op voorhand besteld. Zorg wel dat je op die plaats een kabelaansluiting hebt voor de tv-decoder aan te sluiten.

Leden met de meeste pluimen