annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Slechte wifi Orange

Topic gestart op: 12-08-19 22h32

Antwoorden: 27 antwoorden

heik
Rekruut scout

Slechte wifi Orange

Vorige week schakelde ik over van telenet naar orange. Dit vooral om onbeperkt internet te kunnen hebben omdat ik een kijker ben van netflix. 

De eerste avond bekeek ik een aflevering in een 7-tal keren. Mijn internet viel voortdurend uit. Na contactnamen met de klantendienst gaven ze me een ander wifi netwerk. 

Ook via dit netwerk was de verbinding nog altijd even slecht. Zowel werken via mijn laptop als kijken naar netflix is een ramp.

Na een 2de contactname met de klantendienst kreeg ik het antwoord dat ze niets meer voor me konden doen. Ik kreeg een ongeloofwaardige uitleg en kreeg het advies om met de vaste kabel te werken.

Ik kocht dus een internetkabel van 50 meter en boorde gaten in mijn huis om nu vast te stellen dat de verbinding via vaste kabel nog altijd even slecht is. 

Bij de snelheidstest haal ik amper 11mbp.

Iemand die me wel goeie raad kan geven?

 

Labels (2)
0 pluimen
27 ANTWOORDEN 27
Jules257
Ervaren verkenner

Nee, een nieuwe netwerkkabel is niet mogelijk, ik heb inmiddels 11jaar zonder problemen met deze kabel kunnen werken,  deze zit nl. in een buis en werd bij de nieuwbouw in de puurschuim vloerisolatie meer ingegoten.

Modem staat in de wasplaats een  8 meter verwijderd van de TV met decoder.

waarom werkt iets 3 dagen wel en daarna weer plots niet meer,  als de kabel zou stuk zijn  zou dit gewoon nooit niet mogen werken.

Ik betaal voor iets wat maar voor 70% werkt zoals het zou moeten,  orange is gewoon niet thuis voor dergelijke problemen, ik wordt gewoon van het kastje naar de muur gestuurd , als je belt naar de klantendienst ( 5000) verbinden ze u door en kan je vervolgens weer uw hele verhaal gaan vertellen, waarna ze u weer met iemand anders gaan doorverbinden, wat dan weer fout gaat en je kan dan weer opnieuw beginnen bellen.

Die mensen op 5000 zijn gewoon mensen zoals u en ik ; maar als er een serieus probleem is weten ze het ook niet. 

Waarom noteren ze niet gewoon het probleem en het  adres wat ze waarschijnlijk wel weten als je belt, en dat ze gewoon een technieker met kennis van zaken sturen.

 

grts

 

DuFF
Gewaardeerd verkenner

Als het een vaste netwerkkabel is dan zal deze inderdaad niet stuk zijn, heeft u een recente decoder? Dan kun je deze op het wifi netwerk aansluiten (in menu van de orange decoder) en de netwerkkabel laten voor wat ze is.

Of je kunt een access point/router waar je dhcp uitschakelt aan die netwerkkabel aansluiten en het wifi signaal op die orange modem uitzetten en alles via de access point/router aansluiten, bij mij werkt dit als een zonnetje. Ik haal hier 11Mbytes

Mijn setup : Receiver,tv,mediabox,decoder staan allemaal op een goede router met dhcp uitgeschakeld. Ook verzorgd deze het wifi signaal die significant beter is dan deze van orange... .

 

Jules257
Ervaren verkenner

Leuk voor u dat je alles zo als een zonnetje werkende hebt,  ik bezit echter geen acces router en wil deze ook niet kopen ook. Ik betaal orange voor zijn diensten LOVE pakket, ik meen toch te mogen zeggen dat zij zelf de problemen moeten oplossen.

 

grts

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Jules257 

Even advokaat van de duivel spelen:

De provider is verantwoordelijk voor het leveren van zijn dienst tot aan het eindpunt van zijn installatie. Dit betekent dat alles eindigt aan de modem/router van Orange voor wat betreft internet en WiFi. De TV dus even buiten beschouwing gelaten.

Indien dus de modem/router niet stuk is en hij behoorlijk werkt is de kous af. Voor Orange. Heb jij een grote woning met meerdere verdiepingen of een supergoed geïsoleerde woning, dan is het te zwakke WiFi signaal van het Orange toestel uw eigen probleem.

Los daarvan, ik heb het reeds aangehaald, en dat is geldig voor ALLE providers: het WiFi signaal van het standaard toestel is nergens echt deftig van kwaliteit.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Wat je uit het antwoord van @DuFF  vooral moet onthouden: als je echt deftige WiFi wil ben je best af met een eigen AP of router in bridge mode van een goede kwaliteit. Of zelfs meerdere AP, naargelang de configuratie van de woning.

Niet voor 't een of 't ander maar de WIFi die standaard in de modem/router combinaties van de providers (en ik zeg hier bewust niet Orange maar wel providers, het is overal hetzelfde liedje) ingebouwd zit is van een bedroevende kwaliteit. En hoe recenter uw woning is (en dus beter geïsoleerd) hoe meer je daar last zal van hebben.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen