Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 12-08-19 22h32
Antwoorden: 27 antwoorden
Vorige week schakelde ik over van telenet naar orange. Dit vooral om onbeperkt internet te kunnen hebben omdat ik een kijker ben van netflix.
De eerste avond bekeek ik een aflevering in een 7-tal keren. Mijn internet viel voortdurend uit. Na contactnamen met de klantendienst gaven ze me een ander wifi netwerk.
Ook via dit netwerk was de verbinding nog altijd even slecht. Zowel werken via mijn laptop als kijken naar netflix is een ramp.
Na een 2de contactname met de klantendienst kreeg ik het antwoord dat ze niets meer voor me konden doen. Ik kreeg een ongeloofwaardige uitleg en kreeg het advies om met de vaste kabel te werken.
Ik kocht dus een internetkabel van 50 meter en boorde gaten in mijn huis om nu vast te stellen dat de verbinding via vaste kabel nog altijd even slecht is.
Bij de snelheidstest haal ik amper 11mbp.
Iemand die me wel goeie raad kan geven?
Mijn WiFi is voor mij ok, wat niet ok is, is dat ik met mijn smartphone of iPad niet de decoder kan programmeren, geen series kan opnemen, niet in de tv gids verder kan kijken dan 1dag, ik niet kan zien wat ik reeds eerder heb opgenomen,
betreffende nieuwbouw en problemen met WiFi? Het signaal komt binnen vanaf de straat met kabel en gaat dan naar modem en straalt zo door het huis, indien men dan buiten in de tuin ga zitten is de ontvangst zwak en dit wegens de isolatie met alufolie die afschermt.
grts
OK, dat is natuurlijk een heel ander verhaal. Mijn betoog hierboven had inderdaad enkel betrekking op de kwaliteit van de WiFi.
@Mina_1 schreef:
Haha danku 😊
heb wat hulp gekregen met het idee van de oplossing. Maar ik heb het zelf juist kunnen installeren haha 😉
Goed gedaan !!
Zoals Roger altijd zegt: wat je zelf doet, doe je meestal beter !
Overstappen naar Telenet, lijkt me logisch, het systeem van orange zijn de kruimeltjes van het brood van Telenet, orange gebruikt immers hun infrastructuur, maar ik vermoed de rommel die Telenet zelf al lang zelf niet meer gebruikt,
afdankertjes dus.
Grts
@Jules257 schreef:
Overstappen naar Telenet, lijkt me logisch, het systeem van orange zijn de kruimeltjes van het brood van Telenet, orange gebruikt immers hun infrastructuur, maar ik vermoed de rommel die Telenet zelf al lang zelf niet meer gebruikt,
afdankertjes dus.
Grts
Ugh @Jules257,
Orange heeft zijn eigen materiaal (modems, decoder) en offertes. We gebruiken inderdaad het netwerk van Telenet en installeren ons material hierop, maar de rest is wel van Orange zelf. Tot nu toe zijn er meer dan 100.000 blije klanten.
Aarzel zeker niet om contact op te nemen met de technische-stam indien er een probleem met je LOVE-verbinding is. Je kan hen bereiken via de Customer-Service stam of via het Webcare team.
Totem's zonnegroeten,
Totem